Deaktivering af USB-spænding på XFX 780i SLI

  • Jeg har lige fået min nye commer hjem (Se neders i indlægget)


    Den køre perfekt, dog er der lige en lille skønhedsfejl. Når computeren er slukket er der stadig spænding i USB stikkene, hvilket vil sige at jeg ikke kan bruge men spareskinne og hvis jeg ved at uheld rør ved min mus aktivere den (Razer Habu med nok blåt lys til at oplyse en mindre by), dog har jeg ikke problemet med min Logitech G15 keyboard (også med blåt lys)


    Ville lige høre om der var andre der havde problemet, og om der findes en løsning.


    Har rodet BIOS'en igennem mange gange, men har ikke kunne finde noget.


    Takker xD

  • Jeg har det samme på mit MB. jeg har ikke fundet nogen løsning. udover at når PC'en er slukket slukker jeg på forsiden af min UPS.
    Kan du deaktivere wake up on mouse / USB ?
    for min mus lyser ikke op men der er stadig nok strøm til spareskinnen.
    en anden mulighed jeg har overvejet er at tilslutte 5V til spareskinnen direkte til en 5V udtag på PSU.

  • Nææ... Der står i manualen at USB stikkene understøtter Wake-up, hvilket det jo også gør i og med at computeren kan vækkes fra slumring med tastaturet eller musen, men der ser ikke ud til at være nogen mulighed for at slå det fra...


    Dog tror jeg ikke det er det der er problemet... min gamle mobo (et Asus K8V SE Deluxe) understøttede jo også USB wake-up, men der lukkede den helt ned når den slukkede...


    Wired


    Ku være man skulle kontakte XFX og høre hvad de har at sige

  • Du må da kunne slå det fra.
    husk at computeren skal lukke helt ned. ikke sådanne en simuleret slukning. Jeg kan ikke huske hvad sluk hedder i S nummer. S1 S2 S3 er mig bekendt mulighedderne.


    Har du prøvet at opdatere din Bios ?