Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

søndag, 9. marts 2008, 04:26

Hejsa.

Jeg er ved at købe ny computer og har besluttet mig for følgende:

Intel Core 2 Extreme QX9650 Retail
EVGA nForce 780i SLI Motherboard
BFG GeForce 8800 GTX OC x 2 stk
Western Digital Raptor 150GB 10k RPM
Western Digital Caviar 750GP 7.2k RPM
Asus Xonar D2 7.1 Channel PCI
PC Power and Cooling Silencer 750 Quad

Nu har jeg:

E6600
P5N-E SLI
Geforce 8800GTS

----

Mit spørgsmål er som følger; I det jeg køber det over et par omgange, vil jeg bla starte med ram, da jeg kan bruge dem i den gamle PC jeg bruger nu. Men hvilke ram skal jeg købe ?
Jeg må indrømme jeg ikke har meget forstand på hvilke ram der går til hvilke bundkort, og om det overhovedet er samme ram der bruges i begge computere. Men det skal være nogle rigtig gode nogle, da jeg alligevel bruger så mange penge på resten af systemet.

På forhånd tusinde tak !

Anders

2

søndag, 9. marts 2008, 08:18

Jeg ville nok vælge 2 af de nye 8800GTS med 512mb ram, de klarer sig jo bedre end GTX

P.O.L.I.T.I = Prostituerede Overvægtige Lorte Impotente Tudegrimme Idioter

3

søndag, 9. marts 2008, 08:28

Det er ret let med rammen.
Du finder evga's liste over kompatibel ram og går ud fra den.
Når en bare lidt seriøs producent laver et MB laver de også en liste over det ram de garanterer vil fungere.

Når du nu vil en qx9650 hvorfor hopper du så ikke på DDR3 vognen.

Pilfinger

4

søndag, 9. marts 2008, 16:00

Citeret

Oprindeligt indlæg af Raptorrockwool
Når en bare lidt seriøs producent laver et MB laver de også en liste over det ram de garanterer vil fungere.

måske fordi der ikke er noget ydelse at hente, men at lortet koster en bondegård ?

og ja 2 8800GT er klart et bedre valg..specielt til prisen.

Asrock FM2A88X Extreme6X, Noctua NH-U14S@AMD A10 7800 3,9ghz maz, 2*8Gb DDR3,
700W PSU, WD 500GB backup, 2*250 GB Kingston SSD + Kingston 56 GB SSD, Sapphire R9 270X 4GB OC.

5

søndag, 9. marts 2008, 16:05

1. Ville andet mobo, 780i er samme smøre som alle deres tidligere... evt. X48

2. Ideen i at købe den 9650? Man kan lige så godt købe de mindre modeller...

3.Ville droppe 2x8800GTX i sli, ville helt droppe sli sådan set, ville købe HD3870x2 i stedet for...

4. Ville også droppe Raptor hdd'en man kan lige så godt købe en std. hdd sådan set, ingen videre forskel.

5. Kender ikke lydkortet...

6. Ville købe en bedre PSU, eks. Seasonic, Silverstone, Enermax etc. etc.

6

søndag, 9. marts 2008, 16:29

Citeret

Oprindeligt indlæg af Fragman

Citeret

måske fordi der ikke er noget ydelse at hente, men at lortet koster en bondegård ?

Der er da netop noget at hente. ca 33% højere ram hastighed. Tror du det er for sjov at man bruger DDR3 og DDR4 på grafikkort ?

Pilfinger

7

mandag, 10. marts 2008, 00:39

Citeret

Citeret

Oprindeligt indlæg af Fragman

Citeret

Der er da netop noget at hente. ca 33% højere ram hastighed. Tror du det er for sjov at man bruger DDR3 og DDR4 på grafikkort ?

jamen det giver intet...chipsettet kan slet ikke bruge den øgede båndbredde, så det eneste ramme kan hente noget i forhold skulle være på timings, og de er meget værre.......at gfx kort kan udnytte den båndbredde det giver er noget helt andet.....så nej, du får faktisk dårligere ydelse med dr3 ram som det ser ud nu...måske om en generation eller 3 kan chipsettene bruge det til noget men lige nu svarer det til at bygge en 3 banet motorvej istedet for 2 banet, selvom der kun kører 2 biler på ad gangen.

Asrock FM2A88X Extreme6X, Noctua NH-U14S@AMD A10 7800 3,9ghz maz, 2*8Gb DDR3,
700W PSU, WD 500GB backup, 2*250 GB Kingston SSD + Kingston 56 GB SSD, Sapphire R9 270X 4GB OC.

8

mandag, 10. marts 2008, 00:48

Og lige for at suplere, så er ram på grafikkort og alm. ram ikke det samme.
GDDR3 og DDR3 f.eks. er ikke samme slags ram, så det er en elendig sammenligning du kommer med.

E8400 @ 4.05GHz 1.2V Lapped/Lapped TRUE Black 2xP12
HD4850 512 @ 730/1075 HR03 GT B9

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "nano" (10.03.2008, 00:48)

9

mandag, 10. marts 2008, 16:48

Citeret

Oprindeligt indlæg af nano
Og lige for at suplere, så er ram på grafikkort og alm. ram ikke det samme.
GDDR3 og DDR3 f.eks. er ikke samme slags ram, så det er en elendig sammenligning du kommer med.

ja og nej. ddr3 henvister til dåndbreden. om det er Gddr eller almindelig ddr er mindre betydene. princippet er det samme. det er lidt som med søm og skruer. selv om det ikke er det samme kan man godt sammenligne længden.

Pilfinger

10

mandag, 10. marts 2008, 23:30

Det er jeg udemærket godt klar over, men det er stadig en dårlig sammenligning, som du selv siger, søm og skruel, de bliver brugt til vidst forskellige ting selvom de mere eller mindre er det samme.

E8400 @ 4.05GHz 1.2V Lapped/Lapped TRUE Black 2xP12
HD4850 512 @ 730/1075 HR03 GT B9

Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.