• Hej :ph34r:


    Jeg vil gerne vide, om den valgte strømforsyning i systemet herunder er kraftig nok?Der skal tillægges 2-3 ekstra blæsere i kabinettet. Der skal desuden OC'es - det har jeg nemlig aldrig "leget" med før. Har prøvet diverse PSU-calculators, men jeg vil lige høre fra jer også.


    Mobo: Gigabyte GA-X48-DQ6


    CPU: Core 2 Quad Q9450 2.66 GHz m. Cooler Master Hyper TX 2


    GFX: MSI R3870X2-T2D1G-OC ... Måske det kommende HD48(et eller andet...)x2


    Ram: 4x1 GB Crucial Ballistix PC2 8500


    HDD: WD Caviar SE16 WD3200KS 320 GB


    DVD-burn: Samsung WriteMaster SH-S203B


    Case: Cooler Master Cosmos 100 eller Cosmos S


    OS: Vista Ultimate 64bit


    PSU: Corsair HX620W ... 620 Watt


    Smækkes der et identisk grafikkort mere i til Crossfire, hvor mange watt snakker vi mon så?


    God weekend :ph34r:

  • jeg tror det vil være godt for dig at investere i en lidt kraftigere PSU, på en 700 W minimum.... det vil ikke bare give dig luft til crossfire, men også til masser af OC og fremtidige upgrades. Hellere for mange end for få...

    CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200

  • Den PSU skulle ikke have noget problem med at trække det system. Se hvad powerconsumption ligger på for sådan et system. Men 620W fra Corsair skulle være rigeligt, da det er en kvali PSU.

    E8200 2.66@3.92 | GA-P35-DS3 F13 | G.Skill PC8000 @ 5-5-5-15 588MHz | 9800GTX+

  • [quote]Oprindeligt indlæg af Kryptt
    Man kan aldrig få for meget watt :D
    Men du har så vundet i lotto kan jeg se? :9xo[/quote


    Hehe, skal det være, så skal det være. Byggede min sidste computer for seks år siden, så nu skal jeg have bygget en, der har en chance for at leve længe.]


    Corsair'en skulle blive lidt larmende under høj belastning. Den Zalman-PSU er ellers en utroligt stille en, skrives der i diverse reviews. Kender I andre PSU'er, der har høj efficiency og er meget lydløse under høj belastning?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af benjaminnr1
    [quote]Oprindeligt indlæg af Kryptt
    Man kan aldrig få for meget watt :D
    Men du har så vundet i lotto kan jeg se? :9xo[/quote


    Hehe, skal det være, så skal det være. Byggede min sidste computer for seks år siden, så nu skal jeg have bygget en, der har en chance for at leve længe.]


    Corsair'en skulle blive lidt larmende under høj belastning. Den Zalman-PSU er ellers en utroligt stille en, skrives der i diverse reviews. Kender I andre PSU'er, der har høj efficiency og er meget lydløse under høj belastning?


    Ville holde mig fra alt der hed noget med Zalman....


    Har selv en Silverstone Zeus 850w og den er lydløs i forhold til resten af mit system, men det siger heller ikke rigtig noget....


    Ellers så kig Enermax Galaxy el. sådan noget...

  • Det er jo overkill til så 'lille' et system at slå sig løs med 850W - Hold dig til din 620W - som skrevet tidligere.


    Jeg tvivler på at dit system kommer til at trække mere end 300W på lysnettet. At du så skal bruge en 620W er for at have nok ampere på 12V-, 5V linien osv.


    Hvis du køber en alt for stor PSU ender du med at den æder din strømregning bare i hvilestrøm. Jeg målte sammen med en kammerat forleden en 750W PSU til at trække 30W når den ikke var tilsluttet.


    Det setup:
    Q6700 @ 3.2
    GA-P35-DS3
    7900GTX
    2x satadiske


    trak 'kun' 230W-240W fuld load på alle kerner og GFX på lysnettet.

    E8200 2.66@3.92 | GA-P35-DS3 F13 | G.Skill PC8000 @ 5-5-5-15 588MHz | 9800GTX+


  • Nu tager 2xHD3870x2 også en del mere end 7900GTX, men næppe noget der vil ændre i at han behøves en større.


    Det eneste er der dog at du nok skal tjekke om 620w Corsair har 2x8pin til gfx kort...

  • Jeg tilslutter mig også kritikken af strømforbruget. Jeg ønsker jo heller ikke at købe en, jeg aldrig får udnyttet helt.
    Corsair'en skulle væe helt stille ved lav belastning, men når den bliver højt belastet, så larmer den. Jeg ved bare ikke, hvad "højt belastet" er. Kommer computeren mon overhovedet til at trække så hårdt?
    Jeg skal prøve noget OC, men det bliver nok ikke helt ekstremt.


    Jeg vil kigge på nogle andre. Den skal i hvert fald være stille og haven en god effektivitet på minimum 80%. Systemet er netop med en 45 nm CPU og et bundkort, der også sparer strøm. Modularitet og to 8-pin connectors skal der også være.


    Tror jeg kigger på nogle Silverstone og Enermax. Andre mærker der kan anbefales?

  • Jeg tilslutter mig også kritikken af strømforbruget. Jeg ønsker jo heller ikke at købe en, jeg aldrig får udnyttet helt.
    Corsair'en skulle væe helt stille ved lav belastning, men når den bliver højt belastet, så larmer den. Jeg ved bare ikke, hvad "højt belastet" er. Kommer computeren mon overhovedet til at trække så hårdt?
    Jeg skal prøve noget OC, men det bliver nok ikke helt ekstremt.


    Jeg vil kigge på nogle andre. Den skal i hvert fald være stille og have en god effektivitet på minimum 80%. Systemet er netop med en 45 nm CPU og et bundkort, der også sparer strøm. Modularitet og to 8-pin connectors skal der også være.


    Tror jeg kigger på nogle Silverstone og Enermax. Andre mærker der kan anbefales?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Svan
    Tvivler på at din 620w vil komme i problemer...


    Det højeste antal watt jeg har trukket fra kontakten er 500w med skærm...


    tror heller ikke det er noget problem jeg har kørt 2 8800 gt på en 580 watts hipper psu uden problemer :crazyeyes:

    Xfx-680i sli
    Xfx-8800 GT
    2x80 gb wd
    120 gb wd
    2*1 gb shg ram. med passiv køl
    C2D E6400 @ 2750 Mhz
    580 Watts psu
    kassen et ThermalTake Armor