Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

fredag, 7. marts 2008, 08:55

Jeg har et 8800GTS 320MB kort, men jeg har kun 2 DVI udgange og nu får jeg nyt plasma TV med HDMI udgange, og så er det jeg tænkte om jeg så skal til at have nyt GFX kort med HDMI udgang.
Jeg ved godt man bare kan bruge adapter og såen. Men det er vel ik det samme som at bruge et rent HDMI kabel?

Og hvilket GFX skal jeg vælge til max 2000kr hvis jeg skal have HDMI?

2

fredag, 7. marts 2008, 09:01

Du kan da bare bruge en converter, der kommer godt nok ikke lyd med, men det kan man vist bare tilføre senere med en anden type stik. Ellers kan ATi's HD3870/3850 bruge deres DVI-HDMI converter og få lyd med, de koster kun 1500 tror jeg.

3

fredag, 7. marts 2008, 12:29

Er det ikke fjollet at komme HDMI udgange på et plasma? ;)

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Boris" (07.03.2008, 14:03)

4

fredag, 7. marts 2008, 12:32

Jeg ville klart gå efter et HD 3870 der har fuld HDMI understøttelse som også slår dit nuværende gfx lidt af pinden.

Og i øvrigt er det HDMI indgange, og ikke udgange ;)

HEJ! :D

5

fredag, 7. marts 2008, 16:11

Nej, mine er udgange :hb: Nej okay, så indgange da

6

fredag, 7. marts 2008, 16:34

HDMI og DVI har noget tilfælles. Det digitale signal.
så på med en adapter og du har HDMI.
Som en anden sage får man ikke lyden ind i HDMI kablet men lyden skal jo også ind i stereoanlæget ikke Fjernsynet.

Pilfinger

7

fredag, 7. marts 2008, 17:05

Næsten alle GFX med HDMI, har en intern "lus" så du kan få lyd gennem HDMI stikket......
Men ja, lyden skal selvfølgelig køres digitalt ind i en surround reciever. :D

8

fredag, 7. marts 2008, 17:19

Citeret

Oprindeligt indlæg af Boris
Næsten alle GFX med HDMI, har en intern "lus" så du kan få lyd gennem HDMI stikket......

Hvis nu et bundkort har onboard HDMI udgang på I/O porten, kan man så ikke få noget lyd fra tv'et hvis man tilslutter direkte. Vi har nemlig et 42" LG plasma, men intet surround, bare tv højtalerne.

9

fredag, 7. marts 2008, 17:24

Citeret

har du lidt mere om det, og hvordan man evt kan kortslutte et par pins med lidt lodden ?

Asrock FM2A88X Extreme6X, Noctua NH-U14S@AMD A10 7800 3,9ghz maz, 2*8Gb DDR3,
700W PSU, Sapphire R9 270X 4GB OC.

10

fredag, 7. marts 2008, 17:40

Citeret

Oprindeligt indlæg af Fragman

Citeret

har du lidt mere om det, og hvordan man evt kan kortslutte et par pins med lidt lodden ?

Her er et uddrag fra en test her på siden:

Zotac GeForce 9600 GT AMP! Edition understøtter SLI, og det er også her man finder den lille SLI connector. Lige til højre for den finder man indgangen til den digitale lyd. Her skal man tilslutte den ene ende af det medfølgende stik mens den anden tilsluttes på bundkortets digitale udgang. Det kræver altså at ens bundkort har såden en udgang for at man kan få den digitale lyd med ud via DVI/HDMI udgangen på grafikkortet.

Hele testen kan i øvrigt læses her .

11

fredag, 7. marts 2008, 17:42

er rart at vide, næste gang man køber gfx :)

Asrock FM2A88X Extreme6X, Noctua NH-U14S@AMD A10 7800 3,9ghz maz, 2*8Gb DDR3,
700W PSU, Sapphire R9 270X 4GB OC.

12

fredag, 7. marts 2008, 17:47

Eller kunne Sukkerfar også bare købe en DVI-HDMI adaptor, forskellen mellem DVI-D til HDMI og ren HDMI er meget lille og da han ikke skriver noget om at han vil ha' lyd ud igennem HDMI porten så ville den løsning være klart den billigste og han var fri for at købe et nyt gfx.

13

fredag, 7. marts 2008, 21:03

Citeret

Oprindeligt indlæg af Cyclups
Eller kunne Sukkerfar også bare købe en DVI-HDMI adaptor, forskellen mellem DVI-D til HDMI og ren HDMI er meget lille og da han ikke skriver noget om at han vil ha' lyd ud igennem HDMI porten så ville den løsning være klart den billigste og han var fri for at købe et nyt gfx.

Jeg tror sgu bare jeg beholder mit nuværende gfx og så køber et DVI->HDMI og jeg har allerede trukket lyd til TV'et. Skal ikke ha nogen grim receiver stående i stuen :D Det må blive ved lyden fra TV'et

14

fredag, 7. marts 2008, 21:27

9800 kommer med "ÆGTE" HDMI stik

men det kræver jo at bundkorted har spdif_out (HDMI-READY), hvilket man ikke finder på mange bundkort over 6 månder gammelt på nær ABIT, fx. skal man have fat i Gigabytes p35 DS4 Rev. 2.1 eller over, 1.0 + 1.1 + 2.0 har kun spdif_in

ved DVI>HDMI får man ikke 1:1 pixelmapping desvære

har selv HD3870

15

lørdag, 8. marts 2008, 19:40

Citeret

Oprindeligt indlæg af BUGz

men det kræver jo at bundkorted har spdif_out (HDMI-READY), hvilket man ikke finder på mange bundkort over 6 månder gammelt på nær ABIT, fx. skal man have fat i Gigabytes p35 DS4 Rev. 2.1 eller over, 1.0 + 1.1 + 2.0 har kun spdif_in

ved DVI>HDMI får man ikke 1:1 pixelmapping desvære

har selv HD3870

Og hvad vil det sige at jeg ikke får 1:1 pixelmapping hvis jeg f.eks vil se en divx film på mit TV igennem min PC?

16

lørdag, 8. marts 2008, 19:59

Citeret

I mit medie center sidder der et billigt ASUS MicroATX og det har det relevante stik.

17

lørdag, 8. marts 2008, 23:16

vil nok anbefale dig at holde dig fra divx/xvid nu du har fået et hdtv er det x264 du skal gå efter

1:1 pixelmapping afhænger også af skærmen understøtter det, det er så pc billede passer nøjagtig til skærmen

vedr. hdmi snakker jeg ikke medie center men alm. pc til det hele = games movies ect...

18

søndag, 9. marts 2008, 08:36

Citeret

vil nok anbefale dig at holde dig fra divx/xvid nu du har fået et hdtv er det x264 du skal gå efter

1:1 pixelmapping afhænger også af skærmen understøtter det, det er så pc billede passer nøjagtig til skærmen

vedr. hdmi snakker jeg ikke medie center men alm. pc til det hele = games movies ect...

Og hvad mener du så med x264? Jeg er fuldstændig noob indenfor det her :pokey:

19

søndag, 9. marts 2008, 08:43

Citeret

Citeret

I mit medie center sidder der et billigt ASUS MicroATX og det har det relevante stik.

Jeg kunne selvfølgelig også overveje et mediecenter....... Hvis det kan gøres for 4-5000kr. Vigtigste er nok bare det er pænt og ik larmer for meget

20

tirsdag, 11. marts 2008, 00:46

x264 er shrinked bluray/hddvd - fylder mellem 4.3GB - 8.5GB ~ (DVD5 - DVD9)

langt bedre billede kvalitet på et HDTV ind DVD/DIVX og XVID

afspilles med mediaplayerclassic og en nice CPU - da det ikke kan offloades til GPU

Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.