støj i højtalere

  • Hejsa.
    Jeg har det problem at der er en del støj i mine højtalere. Støjen afhænger af hvad pc'en laver. f. eks kan jeg høre når jeg scroller i IE. Støjen er højest når pc'en ingenting laver. Det er både i hovedtelefoner og i højtalere i skærmen, så jeg tror ikke det er selve højtalerne der er dårlige. jeg kører bare onboard lyd, så jeg ved ikke om det simpelthen er lyden fra mit mobo der er for dårlig.
    Nogen der kan hjælpe med at finde en løsning?
    Vil det f.eks hjælpen at købe et USB-lyd"kort" istedet for at køre onboard?
    Hilsen Lauge

  • som du selv er inde på..nyt lydkort...tag fx et audiotrack maya 5.1 eller lign...de koster ikke meget.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Har du prøvet line out til højtalerne/ høretelefonerne ?
    og hovedtelefon udgangen med høretelefonerne ?
    Bruger man høretelefon udgangen til indgangen på en forstærker så er det støj.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Fragman
    som du selv er inde på..nyt lydkort...tag fx et audiotrack maya 5.1 eller lign...de koster ikke meget.


    Hvis du ender med at skulle have nyt lydkort kan jeg varmt anbefale det maya 5.1, bruger det selv ;) 100 gange bedre end det onboard "HD-Audio" der sidder på mit bundkort.

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

  • Jeg synes jeg har prøvet alle kombinationer. men der er støj ligegyldigt hvad. Jeg ahr også kun tre stik: mic, line-in og hovedtelefon udgang, så jeg kører med mine højtalere i hovedtelefonudgangen. men selv uden dem er der støj.
    Jeg vil lige høre om der er andre bud end maya 5,1. undrer mig lidt over at det er så gammelt, er der ikke lavet noget bedre (og billigere) siden 2004?...
    Men tak for hjælpen. ville være ærgeligt at købe et nyt kort, hvis der var en anden oplagt grund til det.


    Hvis jeg køber et nyt lydkort, er det så muligt at benytte stikkene i fronten af mit kabinet stadig?

  • Har præcis samme problem, efter at have købt denne PC fra todata: http://topdata.dk/product.asp?product=4718&sub=260&page=1



    Skuffende. maya 5.1 siger i? ;(

    Surfing the crest of the moral zeitgeist, and totally hanging ten while doing so

  • Nogle der har prøvet at skifte strømforsyning og grafikkort og efter det så kommer der støj dov mest i spil


    Mon ikke det er sket, tråden er startet i 2008 :thumbsup:


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • For god ordens skyld kan jeg da informere at jeg løste det (meget gamle) problem ved at købe en helt ny pc. Det eneste det viser er at problemet ikke lå i mit headset...