Lenovo ThinkPad R618918 - God arbejdsbærbar?

  • Hej :ph34r:


    Jeg har en ASUS-bærbar, som er lige til at lukke op og aflevere sin dårligere halvdel i... ahem... Den er simpelthen i for ringe indpakning. For anden gang har jeg problemer med lyse felter på skærmen, og plastikhængslerne, der holder skærmen er ved at revne. Jeg har den med mig i en skuldertaske, der er beregnet til bærbare, og intet trykker den eller lignende.


    Derfor overvejer jeg at købe en ny bærbar, der er til arbejde, er stabil, er nem at sætte til trådløse netværk o.lign. Jeg skal studere til august, og jeg får brug for en computer, jeg kan stole på.


    Mit første bud er en Lenovo ThinkPad R618918
    http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=432045


    CPU'en skulle være hurtig nok til kontorarbejde (tekstbehandling o.lign.). 2 GB ram er vel også nok. Er grafikdelen ok til f.eks. et slag Star Craft eller Warcraft 3? Har læst at Vista Business skulle være godt, når man skal opkobles til et evt. trådløst netværk på f.eks. et universitet. Det er også med de fleste Lenovo Thinkpads.


    Thinkpads skulle være robuste og derfor udrustet til at være på farten. Er det ren spin, eller holder det? F.eks. dur det ikke, hvis låget er helt blødt og giver sig ved ingenting.


    Er prisen rimelig? Der skal også en Office-pack 2007 akademisk version oven i til ca. 1000 kr.

  • Den t61 er en fin maskine. Køb den. Hurtig,ikke så meget blingbling men effektiv.


    Du mener vel R61?


    Jeg synes også prisen og ydelsen er fin for en stabil og robust bærbar af kvalitet. Det bliver dog ikke foreløbigt, for jeg venter til studiet starter... skal lige anskue finanserne til den tid. Det bliver i hvert fald den eller en anden Thinkpad, der stemmer lige så godt overens mellem pris og ydelse.

  • Var det mig, så havde jeg sparet lidt ekstra op og taget en t-serie maskine, og så en model med en 14" (med høj opløsning) istedet, de vejer og fylder mindre. Noget man bliver glad for i dagligdagen.


    Og 2gb er minimum hvis du vil køre Vista :)


    Min næste laptop bliver også en Lenovo, formentlig X-serie (medmindre jeg bliver fristet af en EEE :) )

    Q9450 | Asus P5Q3 Deluxe | 4GB Corsair DDR3 (1600MHz, CL7) | Sapphire 7870XT Boost

    Dell UltraSharp U2410 | Windows 7 Home Premium 64 | 80GB x25-m

  • Det kan jeg godt se, men det bliver heller ikke lige nu, så måske der er penge til T-serien til den tid.
    At den er lettere, det er selvfølgelig rart i hverdagen, når man tager den med hele tiden. Det er egentlig heller ikke voldsomt meget mere, der skal spares sammen.