Hjælp til bærbar køb

  • Jeg har kig på disse 2 maskiner. Skal bruges til sofa / Arbejds hygge pc lidt billed redigering samt en smugle BF2 for tidsfordriv.


    Acer TravelMate 7520G-502G25Mi - Turion 64 X2 TL-60 2 GHz - 17" TFT


    Indbyggede enheder Stereeohøjttalere, trådløs LAN-antenne
    Processor AMD Turion 64 X2 mobilteknologi TL-60 / 2 GHz ( Dual-Core )
    Cachehukommelse 1 MB - L2
    RAM 2 GB (installeret) / 4 GB (maks.) - DDR II SDRAM ( 2 x 1 GB )
    Kortlæser 5-i-1
    Harddisk 250 GB - Serial ATA-150 - 5400 rpm
    Optisk lagring DVD±RW (+R dobbeltlag) / DVD-RAM - integreret
    Visning 17" TFT 1440 x 900 ( WXGA+ ) - 24-bit (16,7 millioner farver)
    Grafik controller ATI Mobility Radeon HD 2400 XT - 256 MB
    Lydudgang Lydkort
    Telekom Fax/modem - 56 Kbps
    Netværk Netværksadapter - Ethernet, Fast Ethernet, Gigabit Ethernet, IEEE 802.11b, IEEE 802.11a, IEEE 802.11g
    Notebook-kamera Integreret
    Indgangsudstyr Tastatur, touchpad, firevejs rulleknap
    Effekt AC 120/230 V ( 50/60 Hz )
    Batteri Litiumion
    Driftstid (op til) 4 time(r)
    Operativsystem Microsoft Windows Vista Home Premium


    **********************************************************************


    ACER Extensa Core 2 duo 1,66GHz


    Model EX7620G-3A3G32Mi. intel Core 2 Duo T5450 1,66GHz
    Dual core, 3072MB ddr2RAM, 320 GB harddisk,
    op til 1280 MB ATI X2600-XT grafik 512 Dedikeret m/tv out.
    DVD+/-RW DL.
    17"WXGA Crystalbrite tft, Indbygget webcam.
    Trådløst netværk 802.11 b/g,10/100/1000Lan
    5-i-1 kort læser, 4 usb2,0 Firewire.
    OS win Vista home Premium. m MS office 2007



    De koster næsten det samme +-200kr

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af GiZzZa
    Vil aldrig anbefale Acer, dog hvis jeg bare skal svare dit spørgsmål, så 2'eren! :D


    Kan du give en grund til at du ikke ville

  • Grunden til at i vil vælge nr 2???


    Ja jeg kan godt se at nr 2 har bedre grafik og 1 gb ram mere..


    nr 1 er jo en 2GHZ Processor AMD Turion 64 X2 mobilteknologi TL-60 / 2 GHz ( Dual-Core )


    Hvor nr 2 er en intel Core 2 Duo T5450 1,66GHz



    Har dette ikk den store betydning?

  • hvad med at se på vores køb og salg forum...der er en rigtig god zepto du kan få til en fair pris...

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af bublegum


    Hvad er problemet med Acer ?


    Stor klodset grim (efter min mening) For meget bloatware ved køb af ny pc.
    Ofte hører man problemer, og support er pisse langsomme.... ;)


    Så hellere smide få hundrede kr. oven i og købe noget non-acer

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af GiZzZa


    Stor klodset grim (efter min mening) For meget bloatware ved køb af ny pc.
    Ofte hører man problemer, og support er pisse langsomme.... ;)


    Så hellere smide få hundrede kr. oven i og købe noget non-acer


    Stor klodset grim - smagssag og ikke noget man kan råde andre til at fravælge Acer pga.
    For meget bloatware ved køb af ny pc - Er der mere eller mindre på alle præinstalleret maskiner i dag.
    Ofte hører man problemer, og support er pisse langsomme.... - gammel skrøne, som for pokker snart må manes til jorden.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af bublegum


    Stor klodset grim - smagssag og ikke noget man kan råde andre til at fravælge Acer pga.
    For meget bloatware ved køb af ny pc - Er der mere eller mindre på alle præinstalleret maskiner i dag.
    Ofte hører man problemer, og support er pisse langsomme.... - gammel skrøne, som for pokker snart må manes til jorden.


    Vel derfor jeg egentlig skrev (min mening) ;) Du kan ikke komme uden om at du også ser på det udvendige før du træffer et valg. Nogen prioritere det mere end andre.


    Ehm, nu aner jeg ikke hvor mange acer computere du tester hos dig, men kæft jeg kan love dig for at acer betydeligt ligger øverst på listen.


    Haha... Søg lige lidt på google. Du burde det vide det bedre siden du tester/anmelder.
    Jeg snakker af erfaring, de har ændret sig en smule her på det sidste, men stadig ikke gode nok til at kunne anbefale dem. Der findes alternativer som er bedre imo :hb:

  • [qoute]Ehm, nu aner jeg ikke hvor mange acer computere du tester hos dig, men kæft jeg kan love dig for at acer betydeligt ligger øverst på listen.


    Haha... Søg lige lidt på google. Du burde det vide det bedre siden du tester/anmelder[/quote]


    Gizzza, jeg tester ikke, jeg ejer sitet ;)
    Hvor finder du en liste over dårlige sager hos producenter ?


    Jeg kan fortælle dig, at Acer rent faktisk er mest sælgende i EMEA. Dette bliver de ikke ved at lave crap og have dårlig support ;)
    Acer HAR været noget bavl, men de har oppet sig gevaldigt. Zepto i Danmarkj har også fået på puklen, og sådan er det med alle producenter.....


    Se evt her http://www.ameinfo.com/147974.html


    http://www.247wallst.com/2007/04/acers_success_t.html




    Jeg kan fortælle dig, at Dell´s support rent faktisk har været meget meget værrer end Acer's.
    Det er fair du smider egen holdninger, men skriv ikke Acer generelt er noget skidt medmindre du skriver det er din personlige holdning.

  • ville tage nr 2 anyday hvis man vil game lidt på den.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • nej som sådan har det intet med ydelse at gøre.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.