1

mandag, 3. marts 2008, 21:38

Hej Alle,

Jeg arbejder i en mindre forretning hvor vi gerne vil have samlet routere, switches osv. i et skab for nemheden og ordenens skyld. Jeg synes dog det er svært at finde nogle der forhandler skabe eller kabinetter lavet til dette formål? Er det bare mig?

Er der nogle der kender nogle forhandlere?

På forhånd tak,
Simon

2

mandag, 3. marts 2008, 21:52

Tja hvis det bare drejer sig om routere og en switch eller to, så er et rackskab jo nok lidt overkill. Men hvis i også vil have plads til nogle computere så er et rackskab jo perfekt. Bliver dog hurtig en dyr løsning.

Hvad dækker "osv" over ?

Dette indlæg er blevet redigeret 2 gange, senest redigeret af "GrillRotten" (03.03.2008, 21:55)

3

mandag, 3. marts 2008, 22:08

En rack ville være udemærket, men et helt skab (fra gulv til loft) vil helt sikkert være. Vi har da et par servere der skal stå, men de står i almindelige kabinetter og kan ikke ummidbart indsættes i et rack.

Så måske noget rack mini-skab?

5

mandag, 3. marts 2008, 22:22

Skal det være endnu mindre ?

- Hvad så med et LAN-rackskab ?

http://pcbix.dk/index.php/d.112/p.16203/…0010/16203.html

Men hvis man vil, så kan alt jo sættes ind i et rack ... Selv en gammel CRT-monitor (efterhånden nogle år siden jeg har oplevet det) :crazyeyes:

6

mandag, 3. marts 2008, 22:31

Det ser ikke helt dumt ud. Sådan et skab kunne måske ikke være helt dumt. Men så vidt jeg kan se koster de op imod 10k? Det er da alligevel en del penge for et skab :)

Men mange tak for de to links til DiscoWorld også, jeg havde ikke lige overvejet et musikindustrien brugte samme standard også. De ser også ganske fine ud.

Hvis du har flere idéer, så fyr bare løs ;P

7

mandag, 3. marts 2008, 22:43

Citeret

Oprindeligt indlæg af simonwh
Det ser ikke helt dumt ud. Sådan et skab kunne måske ikke være helt dumt. Men så vidt jeg kan se koster de op imod 10k? Det er da alligevel en del penge for et skab :)

Men mange tak for de to links til DiscoWorld også, jeg havde ikke lige overvejet et musikindustrien brugte samme standard også. De ser også ganske fine ud.

Hvis du har flere idéer, så fyr bare løs ;P

Det du især skal huske på er dybden. Den svinger meget alt efter formålet.

Rackskabe findes jo i mange udformninger ...

Hvis man ikke er total værktøjmongol og man har lidt arbejdsplads hvor man kan grisse lidt, så er det dog heller ikke et enormt stort arbejde at lave sit eget rackskab.

.. men igen hvis rackskabet bare skal indeholde en router, en switch og nogle patch-kabler, så behøver man jo egentlig ikke rails, men måske bare et patchpanel hvis man har behovet for det. Det kan jo godt monteres i et hjemmelavet skab uden at man behøver smide rails op i det.

Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.