1

søndag, 2. marts 2008, 20:47

Hej alle sammen!
Nu skal jeg til at købe en ny computer, men har brug for hjælp til hvilken jeg skal købe.. (:
Jeg skal bruge min computer til gaming & musik så den skal være god nok til at køre lidt af hvert..
Mit budget ligger på de 8000-9000 kr. og det er med skærm..
Jeg har har 2 links som jeg har kigget grundigt på, så har brug for at finde ud af hvad der er bedst til prisen..

Der er denne her computer som har det hele..
http://topdata.dk/product.asp?product=4903&sub=137
den koster så 8000 lige ud..

så der denne som er uden skærm, mus og tastatur...
http://topdata.dk/product.asp?product=4510&sub=260&page=1
hvis jeg køber denne så skal jeg også købe en skærm, mus og tastatur..
Så hvilken synes i er bedst at købe sig til ?

Tak på forhånd!

2

søndag, 2. marts 2008, 20:54

Citeret

Oprindeligt indlæg af Nike-e
Hej alle sammen!
Nu skal jeg til at købe en ny computer, men har brug for hjælp til hvilken jeg skal købe.. (:
Jeg skal bruge min computer til gaming & musik så den skal være god nok til at køre lidt af hvert..
Mit budget ligger på de 8000-9000 kr. og det er med skærm..
Jeg har har 2 links som jeg har kigget grundigt på, så har brug for at finde ud af hvad der er bedst til prisen..

Der er denne her computer som har det hele..
http://topdata.dk/product.asp?product=4903&sub=137
den koster så 8000 lige ud..

så der denne som er uden skærm, mus og tastatur...
http://topdata.dk/product.asp?product=4510&sub=260&page=1
hvis jeg køber denne så skal jeg også købe en skærm, mus og tastatur..
Så hvilken synes i er bedst at købe sig til ?

Tak på forhånd!

Du har ikke mod på, selv at samle? Eventuelt lade SHG gøre det for dig?

E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
Asus P5E
XFX HD5850 BE
4GB Corsair DHX PC6400
Samsung 1TB F3
Corsair TX650
Antec Solo

3

søndag, 2. marts 2008, 20:57

Jeg kan slet ikke finde ud af at samle selv, men hvis shg kan samle og lave en bedre og billiger så kan jeg nok godt gå med til det..
Men hvis du nu skulle vælge, hvilken af de to computerer ville du så vælge ?

4

mandag, 3. marts 2008, 09:42

Hvis jeg var dig, så ville jeg helt uden tvivl vælge SHG og få dem til at samle. Uden selv at have fået dem til det, er jeg alligevel sikker på, at de kan gøre det billigere. Der er egentlig ikke voldsomt mange ben i at samle en comp. selv. Dog skal man være klar over, at ødelægger man noget, så er der ingen vej tilbage. Hvis SHG derimod ødelægger f.eks. CPU'en, så tager de en ny... Men de skulle jo nok have styr på sagerne.

5

mandag, 3. marts 2008, 12:05

Det kunne være cool nok hvis SHG kunne samle for mig, men ved slet ikke hvad der skal i har ikke styr i så noget...

6

mandag, 3. marts 2008, 12:54

Så du er helt blank? Så er der ekstra grund til at sætte dig ind i sagerne. Prøv at læse nogle af brugernes profiler herinde. Mange har skrevet hvilket hardware, de har. Det kan måske give dig en ide om hvad, der skal til. Ellers tag at læse nogle forskellige tråde, hvor folk beder om hjælp til en ny computer.

Hovedkomponenterne må være:

Bundkort/MOBO (Socket LGA775 til Intel-processorer, format: ATX)

Processor/CPU (Intel Core2Duo eller Core2Quadro m. medfølgende køler eller en anden efter eget valg)

Grafikkort/GFX/GPU (Kender mest til GeForce... 8800 GT 512 MB eller nyere)

Ram (DDR2 - PCxxxx hastigheden skal passe til bundkortet - se under bundkortspecs.)

Strømforsyning/PSU (Når du har fundet noget hardware, så spørg igen til hvor mange watt du har brug for)

Mht. lydkort, så er det medfølgende til mange nyere bundkort, og det er oftest langt tilfredsstillende for de fleste. Ellers købes et separat.

Kabinet/Case: Et der passer til bundkortets ATX-format og som har passende plads og luftgennemstrømning. Men spørg igen til det, når du har valgt noget hardware - ligesom med strømforsyningen.

Håber noget af alt det her hjælper. Der er kun én vej frem, og det er at læse og spørge. Når du først har det grundlæggende på plads, så går det lettere. At bygge sin egen PC er at spare penge.

Btw. på www.edbpriser.dk kan du søge bredt eller målrettet efter hardware, og der står det enkelte hardwares specifikationer.

Dette indlæg er blevet redigeret 2 gange, senest redigeret af "benjaminnr1" (03.03.2008, 12:59)

7

mandag, 3. marts 2008, 15:51

Hej Benjamin!
Tak for dit svar!
Vil gøre hvad du siger så læse lidt forskelligt på forumet (:
Men hvis nu det var jeg SKULLE vælge en af de comp som jeg har linket til
hvilken ville så være bedst at tage ? (:

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Nike-e" (03.03.2008, 15:51)

8

mandag, 3. marts 2008, 17:59

Jeg ville vælge den første, komplette pc, pga. quadcore, bedre chipset, og fordi jeg synes man får mest for pengene.
Dog har den anden et bedre kabinet og en lidt stærkere psu. Og så vil der være spil, hvor nr. 2 rent faktisk yder bedre pga. den hurtigere cpu, og fordi de fleste spil ikke udnytter mere end de 2 kerner alligevel.
Men det er helt klart federe at sammensætte selv hvis man er entusiastisk nok mht. enten støj, overclock, eller bare detaljerne og ydelse generelt.

Gigabyte GA-EP35-DS3R
E8500
NorthQ Siberian Tiger
2 * 1 GB Corsair Dominator pc8500/1066
8800 gt 512 mb
Samsung F1 750 gb
Antec P180 + 5 * 120 mm. blæsere
Creative X-Fi
Logitech G5

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "mtum" (03.03.2008, 18:01)

9

mandag, 3. marts 2008, 19:17

Overvejer nok at købe nr. 1 så, for skal bruge en okay god computer hurtigst muligt og har ikke tid
til at sidde og købe dele hver for så og bygge den, desværre..
Det siger 2 har et bedre kabinet, det synes jeg bare er lidt mærkeligt når man kan betale 200 kr. mere og så få den der er i nr 1.

Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.