Region på Bluray drev.

  • Hej allesamen.


    Er der nogen der ved om BD drev til computere er regions begrænset?
    Det er jo en desværre en del af standarden på BD , ligesom på DVD.


    De fleste, hvis ikke alle, DVD drev kan indstilles 5 gange til div. regioner og ellers kan de fleste jo også flashes til at blive regionsfri, men kan dette også gøres på BD? ( Enten de 5 gange eller evt. flash?)


    Er der nogen der ved noget om dette?


    Det er også irreterende at det blev BD, og ikke HD-DVD, der vandt krigen...... :(


    EDIT: Jeg har googlet en del på dette, men kan ikke rigtig finde noget endegyldigt.


  • http://www.mydigitallife.info/…ion-code-to-free-locking/


    Hvorfor er det irreterende at BD, og ikke HD-DVD, vandt ? :O



    [Blocked Image: http://img182.imageshack.us/im…gionswithoutkeyku5.th.png]


    Region A/1 - North America, Central America, South America, Japan, Korea, Southeast Asia
    Region B/2 - Europe (EU), Africa, Middle East, New Zealand, Australia
    Region C/3 - China, India, Russia, Rest of the world

  • Hvad baserer du det på? :S..


    Men anyways, jeg kan skifte region på mit BluRay drev 4 gange endnu ;)

    [ - EOS 400D - ] - [ - HP EliteBook - ] - [ - iPhone 5 - ] - [ - Thinkpad X430s - ]


    [ - AMD PII 545 - 4 GB RAM - M4A78-EM - 10TB - ][/size]

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Dare_Devil
    Hvad baserer du det på? :S..


    Men anyways, jeg kan skifte region på mit BluRay drev 4 gange endnu ;)


    Cool nok.


    Hvad jeg baserer det på......Bl.a. ingen regions inddeling. Et bedre video codec. Bedre masterings muligheder. Billigere produktion. Bedre brugerflade. Interaktivitet med bl.a. netopkobling.... Der er mange ting der er bedre ved HD-DVD......
    Men det er jo så ligemeget nu. :(

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Boris


    Cool nok.


    Hvad jeg baserer det på......Bl.a. ingen regions inddeling. Et bedre video codec. Bedre masterings muligheder. Billigere produktion. Bedre brugerflade. Interaktivitet med bl.a. netopkobling.... Der er mange ting der er bedre ved HD-DVD......
    Men det er jo så ligemeget nu. :(


    Netopkoblingen kommer da også med BluRay?


    E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
    Asus P5E
    XFX HD5850 BE
    4GB Corsair DHX PC6400
    Samsung 1TB F3
    Corsair TX650
    Antec Solo

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Boris


    Ja, den kommer, men det har været en del af HD-DVD fra dag 1.


    Ahh ok, det vidste jeg ikke.


    E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
    Asus P5E
    XFX HD5850 BE
    4GB Corsair DHX PC6400
    Samsung 1TB F3
    Corsair TX650
    Antec Solo

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Boris
    Cool nok.


    Hvad jeg baserer det på......Bl.a. ingen regions inddeling. Et bedre video codec. Bedre masterings muligheder. Billigere produktion. Bedre brugerflade. Interaktivitet med bl.a. netopkobling.... Der er mange ting der er bedre ved HD-DVD......
    Men det er jo så ligemeget nu. :(


    Hmm. Ud fra hvad jeg kan se på Wikipedia, så bruger BluRay samme codecs som HD DVD, så den kan du i hvert fald ikke bruge som årsag.


    Og hvis der er åh så mange fordele ved HD DVD over BluRay?


    Det er jo ikke for sjov at ikke en gang Toshiba tror på HD DVD mere, og at deres sidste krampetrækninger blev brugt på at fortælle verdenen, at HD DVD afspillerne var gode DVD upscalers.


    Umiddelbart vil jeg da sige at BluRay havde og har stadig et langt større potentiale end HD DVD har, i sær med al den ekstra plads der er på BluRay over HD DVD.



    Men det er jo bare fra min vinkel. :)


  • Bluray er først for nyligt gået over til samme codec som HD-DVD har brugt fra starten. Selve BD mediet er udviklet til, og baseret på det forældede MPEG2.
    VC1 Codec'et er udviklet af microsoft og det ville Sony ikke bruge, da de ikke selv havde haft en finger med i det.


    Jeg har erkendt at HD-DVD har tabt, men det betyder jo ikke automatisk at BD er bedre.


    Men forsøg nu at holde dig til topic......

  • Er det ikke 50GB der kan være på en BluRay disc ?


    For så er det da ikke mængen af data der kan afgøre det..


    For så vidt jeg ved havde Toshiba da fremvist HDDVD'er med 51GB..
    Tripple-layer discs..


    Men uanset hvad så er jeg glad for der endelig er en "vinder"..


    Og de to medier var snart så ens at det var fuldstændigt dumt at have 2 formater..


    Så er det bare at håbe der kommer billige og regionsfri BluRay-afspillere inden
    længe..

  • mit problem med blue-ray er generelt at sony har haft fingre i kernen af det....og det betyder som regel at tingene aldrig bliver rigtig billige...

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.


  • 25GB på single-layer diske, 50GB på dual-layer. ;)


    E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
    Asus P5E
    XFX HD5850 BE
    4GB Corsair DHX PC6400
    Samsung 1TB F3
    Corsair TX650
    Antec Solo


  • Vi er enige om at to forskellige medier var dumt, men det havde været smart at se nærmere på, hvad de var gode til.
    Set udefra, uden hensyntagen til Sony's filmstudier og lignende, så ville en opdeling hvor HD-DVD fik film delen og BD fik data og spil delen, være oplagt......Men sådan gik det ikke. :(

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Boris
    Cool nok.


    Hvad jeg baserer det på......Bl.a. ingen regions inddeling. Et bedre video codec. Bedre masterings muligheder. Billigere produktion. Bedre brugerflade. Interaktivitet med bl.a. netopkobling.... Der er mange ting der er bedre ved HD-DVD......
    Men det er jo så ligemeget nu. :(


    Lyder som historien om betamax :P

    Lian Li V2000B - HX1000W
    DFI DK X58 - 920 - ATI 5870
    6GB OCZ PC12800 CL7 - 2*Samsung 2443BW - Samsung 240HD
    Seagate ES.2 32mb 250GB - 2*WD160GB RE SATA2 - 1 TB USB - 1TB Lan
    måske en MD20 til salg

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Boris
    Bluray er først for nyligt gået over til samme codec som HD-DVD har brugt fra starten. Selve BD mediet er udviklet til, og baseret på det forældede MPEG2.
    VC1 Codec'et er udviklet af microsoft og det ville Sony ikke bruge, da de ikke selv havde haft en finger med i det.


    Jeg har erkendt at HD-DVD har tabt, men det betyder jo ikke automatisk at BD er bedre.


    Men forsøg nu at holde dig til topic......


    Det er rigtig nok. Sony er desværre lidt smalsporede til tider, men de er da kommet efter det og har da også MPEG-4 H.264 (som afaik har været der lige fra starten), som ikke ligefrem er et dårligt format.


    Desuden var og er Microsoft ikke en støtter af BluRay, så det er nok tvivlsomt at de havde lyst eller overhovedet fået lov, med den kontrakt de havde med Toshiba i mente, til at lave en aftale med Sony omkring formatet. Det ved jeg ikke om du har tænkt på?


    Men bortset fra det, så har HD DVD mindst lige så mange ligheder med den gamle DVD-skive, som BluRay, hvis ikke flere.


    Og jeg holder mig da også til topic, for jeg kan da se at du brokkede dig over slagets resultat i topic posten.




    Hehehe ja, Triple Layer. Kan du så regne sammen hvor meget der ville kunne ligge på en Triple Layer BluRay Disc?


    Desuden siger du jo selv det hele. Toshiba har FREMVIST. De har ikke sat i produktion, så på det punkt er BluRay foran. Fra start.


    2.800,- er ikke slemt for en BluRay afspiller. Det er trods alt heller ikke særlig længe siden, at DVD afspillerne kostede det samme. Men så snart at der kommer flere producenter af afspillerne og flere kunder til, så falder priserne logisk nok i takt med den udvikling.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Maelstrom
    Hehehe ja, Triple Layer. Kan du så regne sammen hvor meget der ville kunne ligge på en Triple Layer BluRay Disc?


    Desuden siger du jo selv det hele. Toshiba har FREMVIST. De har ikke sat i produktion, så på det punkt er BluRay foran. Fra start.


    Endnu et sted HD-DVD var/er bedre.
    Det er faktisk de færreste BD afspillere der er i stand til at afspille dual layer skiver og slet ingen fra første generation.
    Dual layer har virket fra første dag hos HD-DVD og ALLE maskiner der er solgt er i stand til at afspille triple layer skiver. Det har bare ikke været nødvendigt med al den plads, da netop VC1 codec'et er så effektivt.....
    Dette betyder jo så at HD-DVD faktisk har større lagerplads, så nej, der er BD heller ikke foran....


    At skiven ikke er i produktion, siger ligesom sig selv, da de jo officielt har erklæret mediet dødt.