Redning af data?

  • Halløjsa.. jeg har et GA-8S648FXm2 motherboard (Gigabyte), som højst sandsynligt er gået i smadder, efter hvad jeg kan læse i en tråd, der er skrevet om det samme bundkort, med de samme symptomer, så jeg spekulerede over, hvordan i alverden jeg redder dataerne, fra mine harddiske, så jeg kan smide de data over i en anden maskine, eller tage harddiskene med.


    Mvh. Mark

    Jeg er Hvid, som det gode
    Jeg er Sort, som det onde
    Jeg er ét og alt;
    Jeg er Pingvinernes Konge!

    Rettet 2 gange, sidst af Pingu2400 ().

  • jo, men jeg var nede hos en forhandler og der prøvede vi at sætte begge HD i hans testmaskine som slaver, men der kom bare en fejlbesked op på skærmen, du ved, den blå baggrund, med en masse hvid tekst. så jeg ved ikke om man kan gøre mere, eller om det hele skal resettes.. hvilket jo ikke er så godt, da der er gode ting og sager på HD'erne. alt mt CS snask og andre ting...



    og selvf. undskyld overskriften, den skulle bare "nedkradses" i en fart.

    Jeg er Hvid, som det gode
    Jeg er Sort, som det onde
    Jeg er ét og alt;
    Jeg er Pingvinernes Konge!

    Rettet en gang, sidst af Pingu2400 ().

  • niksen. ikke endnu.. maskinen har været død i over en måned nu, men pengene har manglet... men jeg har tænkt mig at prøve flere forhandlere, for at se hvad der sker, og hvad de evt. tager for at tage dataen ud til mig. imens, køber jeg sku nok en ny maskine. eller vil et nyt bundkort måske hjælpe?

    Jeg er Hvid, som det gode
    Jeg er Sort, som det onde
    Jeg er ét og alt;
    Jeg er Pingvinernes Konge!

  • hmm- 3 GhZ, 1 gb. ram, 6600GT grafik NvIdia GeForce, atx-400Watt P4 Processor. det er vist det

    Jeg er Hvid, som det gode
    Jeg er Sort, som det onde
    Jeg er ét og alt;
    Jeg er Pingvinernes Konge!

    Rettet en gang, sidst af Pingu2400 ().

  • kan der være noget om.. hvordan ser det her ud; AMD Athlon64 3800+ 80 GB Maxtor HD, 512 MB DDR2 Ram, Geforce 6100, DVD drev og Brænder, højtt. Mus og tast. 19" LG TFT skærm 2ms pris : 1900 kr.. kan jo bare smide dataerne over på den lille 80 GB, hvis det er, og så en stor HD som Master

    Jeg er Hvid, som det gode
    Jeg er Sort, som det onde
    Jeg er ét og alt;
    Jeg er Pingvinernes Konge!

  • spiller på den, er som sagt i en klan i CS, og budgettet ligger på maks. 2300 denne måned. og jeg må indrømme, at jeg har savnet at spille på min egen maskine, den sidste 1½md. det er lang tid for et bætte legebarn, som mig
    :)

    Jeg er Hvid, som det gode
    Jeg er Sort, som det onde
    Jeg er ét og alt;
    Jeg er Pingvinernes Konge!

  • okary? jamen jeg tror sku jeg er ved at få lavet en afbetalingsløsning med min far, så jeg kan få noget nyt, og ordenligt! men så vil jeg til gengæld sige mange gange tak for hjælpen! og det er Contion Zero, samt 1.6 jeg spiller

    Jeg er Hvid, som det gode
    Jeg er Sort, som det onde
    Jeg er ét og alt;
    Jeg er Pingvinernes Konge!

    Rettet en gang, sidst af Pingu2400 ().

  • med det der vil jeg gætte på at din psu ikke har kunnet klare presset og har taget diverse hardware...er du heldig kun hdd, men måske også bundkort....men prøv evt med en anden psu fra en kammerat og en anden hdd og se om du kan installere windows så....kan du det er det bare hdd og psu du skal have nyt af.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • jeg køber en ny maskine i løbet af ugen, og så prøver jeg at smide dataen fra de gamle HD over i den nye. om ikke andet, så kan man vel finde en forhandler, der kan redde dataen, kan man ikke? mod en hvis sum penge naturligvis

    Jeg er Hvid, som det gode
    Jeg er Sort, som det onde
    Jeg er ét og alt;
    Jeg er Pingvinernes Konge!

  • Hvis diskene ikke fejler noget, så skulle det bestemt ikke være et særlig stort problem at rede dataerne.
    Lå der XP på før?
    Hvis ja, så kan man køre en omgang scandisk på dem, og så kan den ofte rede fejlen, hvis der ligger noget og generer.
    XP gendannede selv alt mit for en uge siden, efter jeg forgæves havde prøvet at installere Vista.

    MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb