SLI - Jeg undres

  • Jeg har for nyligt købt et ekstra 7900GS så jeg kunne køre SLI i mit system :D
    Jeg satte SLI broen på, satte GFX indstillinger til SLI og så siger nTuner ellers at det hele virker.


    Men jeg kan slet ikke mærke nogen ydelsesforøgelse :crazyeyes:
    I CS:S kan man køre en test som finder ens gennemsnitlige FPS ingame. Med single card får jeg lige omkring 117. Og med SLI får jeg præcis det samme.


    Producenten på det ene kort er Asus, mens det andet kort er fra XFX. Jeg har prøvet at installere drivers til XFX kortet men så får jeg en besked om at driverne ikke passer, da kortet er fra en anden producent - Det må så være Asus kortet computeren registrerer.


    Jeg har også prøvet at hente en 7900GS SLI driver direkte fra nVidias hjemmeside men stadig uden resultat. Nogen der har et bud på hvor problemet ligger?


    /Lasse

  • du kan godt bruge kort fra forskellige producenter ik noget problem med Nvidia's driver, men jeg vil da sige du ska nok heller ik lige teste i CS:S prøv et spil som understøtter sli istedet da...

  • Ja test med et andet program ind css det er jo ikke lige frem verdens mest krævende.
    Men viste ikke det med at man kan køre med to forskellige producenter når man kører sli har aldrig prøvet det og kommer aldrig til det er Ati fan nu :D

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Braindead
    o.O undersøtter CS:S ikke SLI? Det siger NVIDIA Control Panel ellers at det gør.


    Braindead, jeg vil sige ska du tro efter hva der står i driven så kan du bruge SLi i alle spil men jeg vil sige det kan du ik før der er en options i spillet hvor du kan slå SLi til, mener at du kan det i en Call Of Duty men kan ik huske hvilken version...

  • Prøv evt. med 3DMark06


    Det burde meget gerne give et tydeligt boost i SLi

    Intel Core 2 Duo - E6600 || ASUS P5W DH Deluxe
    nVidia GeForce 8800GTS || 2 x 1 GB G.Skill PC6700
    Antec Neo550W || Coolermaster Stacker
    Dell 2007FP || Vandkølet
    DD || HW Labs || Laing

  • Ja da, men det er nu ikke særligt sjovt at spille 3dmark06, he he :D

    R7 1800X Win 10
    2 x 8 GB G.Skill 3200 MHz
    MSI RX VEGA 64 8 GB Asus Rog Crosshair VI
    512 GB Samsung 960 m.2 ssd + div. ssd og lager hdd

    LG 4163b DVD + - r/rw og DVD ram
    AOC AGON AG271QX Fractal R4
    Razer Spex, G602 mus, osv
    .

    Rettet en gang, sidst af Razorblade ().

  • problemet er nok at det ikke er dit gfx kort der begrænser dine fps men derimod fx en for svag cpu.....udover det så udnytter spil ikke sli særlig effektivt.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Fragman
    problemet er nok at det ikke er dit gfx kort der begrænser dine fps men derimod fx en for svag cpu.....udover det så udnytter spil ikke sli særlig effektivt.


    Det med CPU'en kunne der godt være noget om. Men hvad er pointen med SLI hvis det ikke giver noget i spil?