Nyt HD Tv til under 4k?

  • Nu der sikkert mange hifi entusiaster der kæmper mod kvalme når de læser at jeg søger et HD Tv til under 4k, men sådan er det nu alligevel :) Bær over med mig.


    Nu til sagen:
    Jeg var inde på hifipriser og så at HD tv faktisk er ret billige efterhånden, og derfor går jeg og leger med tanken om at anskaffe mig et billigt 32" da jeg er studerende og derfor ikke har uendelige oceaner af $.


    Kravene:
    32"
    720p (1366x768)
    HDMI eller DVI
    Under 4000kr
    Fornuftigt billede



    Har selv kigget på Mirai's DTL-632E500 som ligger på omkring 3800kr. Er der nogen der har erfaring med dette? Jeg ved at lyden er skammeligt ringe på alle Mirai, så det behøver i ikke kommentere :)
    http://hifipriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=400605


    Men der er jo en del andre tv under 4k, så generelt vil jeg bare gerne have nogle anbefalinger på gode tv til prisen.

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

  • Til den pris er mirai et fornuftigt bud

    MSI K9N sli platinum
    AMD 3800+ x2
    Apack Zerotherm BTF95 cpu køler
    WD Caviar SE16 320 gb
    2*1 kingston value pc5300
    Asus EAH 3650 HDMI
    Samsung SH-S203B dvd brænder
    Toshiba HD DVD drev
    Acer 17" AL1714MS,8ms
    Logitech z 3e

  • Chancen for at finde noget nogenlunde ordenligt for 4000 kr i 32" klassen er nok ikke så stor, men LG og Phillips har vist lavet et enkelt i den størrelse i den prisklasse. Det er jo værd at undersøge om billedet på nogen kan godkendes til dit behov. Men ellers må du jo enten gå lidt ned i størrelse til noget ligende 26" eller lidt op i pris. Gav selv 5000 kr for det 26" JVC jeg har inde i mit soveværelse. Det syntes jeg ligger i den billige ende hvis man vil have noget der er værd at kigge på, men ikke vil overdrive og smide penge ud af vinduet. Har set nogle enkelte Mirai og var ikke just imponeret over dem. Selvfølgelig viste de nogle flotte tegnefilm på DVD, men det kan alle flimmerkasser jo. Lige så snart der kom et analog TV-signal på, så faldt det til gulvet. Men lad være med at køb noget over nettet før du har undersøgt modellen ude i den virkelige verden hvor du har set nogle forskellige ting på det. Hvis det skal bruges som dit primære TV, så er du nød til at gribe dybere i lommen ... eller slække på kvaliteten.

  • Jeg syntes Grillen har fat i nogle væsentlige ting, enten skal du gå ned i en 26" tommer eller bruge en smule flere penge. Jeg kan selv anbefale et 26" Philips 5522 eller storebroderen 32" 5522, der ligger til omkring de 5k. Der er får du mest fjernsyn for pengene. Og til Overgaard for et 32" til 9k er der mange andre modeller, jeg ville foretrække end et NAD fjernsyn. Så fantastisk fjernsyn er det heller ikke. Og i sidste ende handler det om at afdække Juices's behov og der tror jeg du har skudt over målet. Jeg skrev i den anden tråd at du får rigtig fjernsyn for pengene i et Philips fjernsyn, og de har generelt en god analog tv tuner.


    Mvh Chris

  • Det fundne TV er et rigtig fint bud ;)..


    Dog vil jeg give de andre ret i, at den indbyggede analoge TV-Tuner ikke er noget at råbe hurra for. Mit råd er derfor at købe TVet, men benytte det sammen med en ekstern digital box. :P

    [ - EOS 400D - ] - [ - HP EliteBook - ] - [ - iPhone 5 - ] - [ - Thinkpad X430s - ]


    [ - AMD PII 545 - 4 GB RAM - M4A78-EM - 10TB - ][/size]

  • Tak for svarene indtil videre :)


    Ja 4k er nok for optimistisk hehe, kunne være jeg bare sku holde mig til mit 23" CRT tv indtil videre.


    Ang. NAD så betaler man mest for mærket....Har en m8 der lige har købt den billige af de to 40" versioner og det er skam et rigtig fedt tv. Men med det sagt kan man få væsentligt bedre tv til de 13-14k han gav for det.

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2