Sata II hardiske.

  • Jeg har et Msi 865pe neo 2 bundkort, 3,2 ghz cpu, 1024 mb ram, geforce 6600gt agp x 8 grafikkort, Pctv hybrid pro 310I tv tunerkort.


    Jeg har 2 stk ide hardiske og 2 stk sata II hardiske som er sat til at køre sata I med jumper en samsung Hd080hj, og Western wdc Wd2500aajs som begge 2 har max udma6 (ata 133)overførsels tilstand, men som begge 2 køre aktiv udma5 overførsels tilstand (ata 100)


    Jeg har inden for de sidste 3 måneder fået skiftet begge sata diske inden for garantien, pga problemer med dem som var ustabil computer når jeg brugte diskene, men som når jeg tog diskene fra så kørt computeren fint igen.


    Jeg bruger den ene til at optage film fra tv, men efter at fået de nye i har jeg haft problemer med at når jeg optager fra tv så køre optagelserne i ryk, kan det være forde at diskene køre udma5 ?


    Før jeg fik problemer med diskene var der ingen problemer med optagelserne.


    Har gen installeret alle driverne og har hentet nye men uden at det hjalp.
    Er der nogen der kan give et bud på hvad det kan være vil jeg blive meget glad.
    På forhånd tak.
    Erik

  • har du installeret nye codecs ?

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Nej det har jeg ikke, det mener jeg ikke jeg gjorde den første gang jeg installerede softwaren til tv tunerkortet.
    Men måske det kan hjælpe, men hvor finder jeg dem?
    På forhånd tak
    Erik

  • søg på google efter Klite fx.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.