Skal have ny pc, har brug for råd

  • Så skal jeg endelig til at have en ny pc, men jeg er lidt på bar bund angående lige præcis hvad bundkort, cpu, grafikkort, PSU og ram jeg skal have
    jeg har da nogle enkelte krav. Eller hvis nogle har bedre forslag så kom med dem, det er til en gaming maskine


    quad core
    8800 gt
    mindst 2 gb ram
    harddiske og dvd har jeg



    min gamle pc er
    1.8ghz athlon xp
    1gb ram
    radeom 9600

  • Har du et budget?


    Hvis du ikke kan vente på de nye quad core cpu'er (marts/april eller senere), så skal du nok kigge på en Intel q6600 processor.


    Som bundkort ville jeg nok vælge et med en intel x38 chip. Hvis du skal køre med ddr2 ram burde et bundkort med et intel p35 chipset være tilstrækkeligt.
    Hvis du vil have mulighed på at køre med SLI, skal du kigge på et bundkort med nvidia 680i/780i chipset, eller vente på nvidia 790i chipsettet som gerne skulle være en god tand bedre og skulle gerne være på hylderne i slutningen af marts, men du må ikke hænge mig op på det..


    Mht. gfx kort så får man mest bang for the buck med det billigste 8800 gt du kan finde (omkring 1400 kr). Men hvis du vil have det bedste af det bedste skal du lige vente lidt på at nvidia lancerer deres 9800 GX2 gfx kort, det skulle gerne være "toppen af poppen" når det kommer ud her i starten af marts.


    Man går vist aldrig galt i byen hvis man vælger en corsair HX620 PSU.


    Ramne, ja det kommer an på om du skal have ddr2 eller ddr3 og om du skal oc.


    - Kper


  • måske toppen af poppen ja... men man skal ihvertfaldt have en skærm som minimum kan kører 1600x og gerne højere for ellers vil sårn et 9800GX2 være vildt overkill.. men altså personligt ville jeg vælge et 8800GTS 512MB , det kan fåes for omkring de 2000kr... men som der er nævnt ja så ville det være lidt nemmere at hjælpe hvis du nævnte et beløb delene må koste

    asus P8P67 evo
    16GB corsair vengeance DDR3 xmp 1600mhz
    core i5 2500k @4.3GHZ- arctic freezer 13 pro
    samsung 840evo SSD 250GB - samsung f3 1tb.
    coolermaster 600m silent pro
    msi GTX970 gaming.
    AOC 24 G2460PG
    steelseries siberia v2-logitech z-2300- creative sb z

  • har prøvet at sætte en computer sammen, ved endnu ikke om jeg venter på geforce 9800
    jeg har prøvet via shg's sammel selv


    bundkort: P5E3, Intel X38, GLAN, 8 Channel Surround Audio, SATAII RAID, eSATA, Firewire, Dual PCI-Express VGA, Dual DDR3-1066 / DDR3-1333, LGA775


    cpu: Core 2 Quad Model Q6600 (2.4GHz), EM64T (Extended Memory Technology 64), 1066FSB, 8MB Cache (LGA775), BOX


    gfx: ?


    psu: CMPSU-620HXEU, 620 Watt, 120mm Fan, Power Effecient, Cable Management / Modular Cables, 19 - 35 db, Temp. Auto Control


    ram: TwinX 2x1024 MB PC3200 DDR400 - TWINX2048-3200C2PT


    må gerne komme med forslag, der skal også gerne et kabinet til også


  • jeg ville for det første nok se om jeg kunne skaffe en af de fine nye enten yorkfield el. wolfdale...


    Next så kan jeg ikke lige se hvordan de ram og det bundkort skal passe sammen :D


    Du har valgt et DDR3 mobo, og lige ved første øjekast har du valgt nogle DDR ram... Next så kan DDR3 ram ikke betale sig...


  • ja så ved jeg slet ikke mere, og bliver mere og mere forviret når du nu nævner yorkfield el. wolfdale

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af ^Genzo^


    ja så ved jeg slet ikke mere, og bliver mere og mere forviret når du nu nævner yorkfield el. wolfdale


    Okay Yorkfield og Wolfdale er bare navnte på de nye CPU'er fra Intel, Wolfdale er dual core og Yorkfield er Quad Core...