Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

torsdag, 21. februar 2008, 18:20

Hey ville lige have jeres råd med i det her..
Jeg skal købe en ny computer og vil gerne have en bærbar siden at jeg ikke har alt for meget plads her hjemme, så nu har jeg fundet 2 bærbare og nu kan jeg ike rigtig finde ud af hvilken en jeg skal vælge :rolleyes: den skal bruges til gaming, jeg spiller for det meste spil som BF2142, BF2, WoW, og så har jeg også spillet noget crysis.

Håber at i kan hjælpe mig, Tak på forhånd Daniel

Bærbar nummer 1: http://notebooksalg.computersalg.dk/prod…icroStarInterna

Bærbar nummer 2: http://notebooksalg.computersalg.dk/prod…ASUSTeKCOMPUTER

2

torsdag, 21. februar 2008, 19:04

Eftersom du skal bruge den til gaming, vil jeg anbefale Asus...

Bedre cpu + grafikkort

Main rig:
  • Asus P8P67-Mpro
  • i5-2500K - Scythe
  • Asus 560TI
  • Intel 510 - 128 GB
  • Kingston HyperX + G.skill - 8 gb
  • Powered by Corsair
  • Contained by Silverstone SG02

3

torsdag, 21. februar 2008, 20:33

den asus er en del bedre til samme pris, så har også stemt Asus

Lenovo T510i

4

torsdag, 21. februar 2008, 22:27

Helt klart Asus

"There are 10 kinds of people in this world, those who understand binary, and those who don’t"

5

torsdag, 21. februar 2008, 22:48

Nok også asus, men kommer vel an på om du har noget imod at den er på 17" ?

- Core 2 Duo E6600 - Coolermaster V8
- Asus P5K-E Wifi/AP - P35
- Corsair XMS2-6400 - 4x1 Gb
- Sapphire Radeon HD4850 - Standard Cooled
- WD Raptor 36Gb - WD Caviar 320Gb
- Antec p182 - Corsair HX520W
- Samsung Syncmaster 2232BW
- Logitech G15 - Razer Mamba

6

fredag, 22. februar 2008, 08:31

Citeret

Oprindeligt indlæg af lokkedue
Nok også asus, men kommer vel an på om du har noget imod at den er på 17" ?

du vil hade tastaturet på GS2 ;) derfor MSI som vi på laptopworld.dk har testet

7

fredag, 22. februar 2008, 19:07

Kender ikke MSI, men er ved at blive sindsyg af ASUS, er ved at opdatere en af deres bærbare, tog over en time at hente driverne til det trådløse netkort (22MB), så køber aldrig ASUS mere.. Men ok, er os ret tilfreds med alle de zepto'er jeg har haft leget med :p

Lian Li V2000B - HX1000W
DFI DK X58 - 920 - ATI 5870
6GB OCZ PC12800 CL7 - 2*Samsung 2443BW - Samsung 240HD
Seagate ES.2 32mb 250GB - 2*WD160GB RE SATA2 - 1 TB USB - 1TB Lan
måske en MD20 til salg

8

fredag, 22. februar 2008, 19:31

Citeret

Oprindeligt indlæg af teko
Kender ikke MSI, men er ved at blive sindsyg af ASUS, er ved at opdatere en af deres bærbare, tog over en time at hente driverne til det trådløse netkort (22MB), så køber aldrig ASUS mere.. Men ok, er os ret tilfreds med alle de zepto'er jeg har haft leget med :p

Så er det nok på tide du får en kraftigere internet forbindelse.
jeg hentede lige nero 8 trial igår. 180mb og det tog ikke mange minutter.

Pilfinger

9

fredag, 22. februar 2008, 20:33

Tror ikke det er noget med hans Internet forbindelse
Det tager virkelig lang tid inde fra ders severe'

(sorry for ot)

Asus Z97-P | CM Devastator 2 | Asus GTX 780 DirectCU ll OC @ 1254mhz
Core I7 4790K @ 4.70 Ghz |
Crucial Ballistix SP 16GB 4x4GB DDR3 @ 1866CL10

Custom mod AIO Antec H620 Kuhler + Northq Siberian tiger Dual rad/pump loop
Coolermaster 600 watt | Bitfenix Nova
320 GB Samsung 2.5 HDD

Ældre ST9320320AS 320GB HDD'ER SØGES!

10

fredag, 22. februar 2008, 21:11

Så længe jeg har kunne huske har det altid taget en krig at hente diverse ting fra ASUS' servere, så intet nyt i det.

Men for at vende tilbage til topic, så vil jeg også mene at ASUS'en vil være det bedste valg, det er i hvert fald der du får mest ydelse for dine penge.

Intel Core 2 Duo E6600
ASUS P5N32-E SLI
2 GB CellShock PC-6400
2 GB Kingston HyperX PC-8000
Inno3D GeForce 8800 GTS 320MB
WD Caviar 250GB SATA II
WD Caviar 500GB SATA II
NorthQ 4100 KingKong Extreme 500W

11

lørdag, 23. februar 2008, 01:23

Citeret

Oprindeligt indlæg af Raptorrockwool

Den har intet problem ;) Det er ASUS, og det er sindsygt.. hentede med 8KB/s på den hurtigste peer.. Og derfor ville jeg ikke ta ASUS..

Generelt vil jeg ikke anbefale en bærbar til spil, men hvis det skal være mellem de 2, så er den ASUS på specs den bedste ;) Og køber du den over nettet er der jo de 14 dage hvis den ikke yder som den bør ;)

Lian Li V2000B - HX1000W
DFI DK X58 - 920 - ATI 5870
6GB OCZ PC12800 CL7 - 2*Samsung 2443BW - Samsung 240HD
Seagate ES.2 32mb 250GB - 2*WD160GB RE SATA2 - 1 TB USB - 1TB Lan
måske en MD20 til salg

12

lørdag, 23. februar 2008, 08:57

LOL - at fravælge Asus pga langsomt site, er sgu da det tyndeste jeg har hørt længe!

Hvor tit er det lige man skifter sine drivers ud, og når man har hentet dem ned man skal bruge, så kunne man jo brænde dem ud. Eneste ting der kunne tænkes at opdatere er gfx driver eller BIOS. Dog fraråder jeg flash af BIOS, hvis maskinen ellers virke rsom den skal.

gfx driverne kan sgu da hentes andre steder. Det samme gælder Ethernet controller osv osv.

13

lørdag, 23. februar 2008, 08:59

Citeret

Citeret

Den har intet problem ;) Det er ASUS, og det er sindsygt.. hentede med 8KB/s på den hurtigste peer.. Og derfor ville jeg ikke ta ASUS..

Generelt vil jeg ikke anbefale en bærbar til spil, men hvis det skal være mellem de 2, så er den ASUS på specs den bedste ;) Og køber du den over nettet er der jo de 14 dage hvis den ikke yder som den bør ;)

Hvad er problemet lige mht. til spil på laptops ??
Remt specsmæssigt kan de ude problemer klare opgaven, og ønsker man at "pumpe" sin 14" til størrer, så er det sgu da bare at smide ekstern på.

Glem nu ikke vi har fået Penryn, og snart ser vi Montevina og 9.xxx på grafik siden. Så laptops kan sagtens være spille maskiner!!

14

lørdag, 23. februar 2008, 10:15

Nu spørger du jo efter BÆRBAR, så valget er meget let, tag den af dem som er en BÆRBAR.

Det vil sige at du skal klikke på MSI!

Mvh Mads :T

15

lørdag, 23. februar 2008, 10:41

Citeret

Oprindeligt indlæg af Sensation
Nu spørger du jo efter BÆRBAR, så valget er meget let, tag den af dem som er en BÆRBAR.

Det vil sige at du skal klikke på MSI!

Mvh Mads :T

Agree ;)

16

lørdag, 23. februar 2008, 11:10

Citeret

Oprindeligt indlæg af Ferrall
Hey ville lige have jeres råd med i det her..
Jeg skal købe en ny computer og vil gerne have en bærbar siden at jeg ikke har alt for meget plads her hjemme, så nu har jeg fundet 2 bærbare og nu kan jeg ike rigtig finde ud af hvilken en jeg skal vælge :rolleyes: den skal bruges til gaming, jeg spiller for det meste spil som BF2142, BF2, WoW, og så har jeg også spillet noget crysis.

Håber at i kan hjælpe mig, Tak på forhånd Daniel

Bærbar nummer 1: http://notebooksalg.computersalg.dk/prod…icroStarInterna

Bærbar nummer 2: http://notebooksalg.computersalg.dk/prod…ASUSTeKCOMPUTER

G1 serien er testet hos mig på LaptopWorld.dk og udover specs er de meget meget ens. Se evt konklusionen

17

lørdag, 23. februar 2008, 11:19

Citeret

Oprindeligt indlæg af bublegum

Citeret

Citeret

Remt specsmæssigt kan de ude problemer klare opgaven, og ønsker man at "pumpe" sin 14" til størrer, så er det sgu da bare at smide ekstern på.

Glem nu ikke vi har fået Penryn, og snart ser vi Montevina og 9.xxx på grafik siden. Så laptops kan sagtens være spille maskiner!!

Laptops er dårlige til spil i form af at du for det første har en skod skærm, tastaturet er efter min mening også ringe du kan ikke bare lige opgradere den, og du betaler mere end for en stationær.

En del af tingene kan løses men hva står man så med? En stationær bærbar :D :D

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Svan" (23.02.2008, 11:20)

18

lørdag, 23. februar 2008, 12:53

Citeret

Oprindeligt indlæg af Svan

Citeret

Citeret

Citeret

Laptops er dårlige til spil i form af at du for det første har en skod skærm, tastaturet er efter min mening også ringe du kan ikke bare lige opgradere den, og du betaler mere end for en stationær.

Vrøvl!
Panel er top kvalitet, du kan skifte processor, RAM, HDD og på nogle med MXM modul også grafikkortet. Hertil HDD og isætte TM hvis muligt.
Din smag er vist ikke dækkende for alle ;)

19

lørdag, 23. februar 2008, 14:33

Citeret

Citeret

Citeret

Citeret

Citeret

Vrøvl!
Panel er top kvalitet, du kan skifte processor, RAM, HDD og på nogle med MXM modul også grafikkortet. Hertil HDD og isætte TM hvis muligt.
Din smag er vist ikke dækkende for alle ;)

Nu må du lige! jeg har aldrig set en skærm i en bærbar været god til at spille på sammenlignet med en stationær, ja man kan sætte en ekstern til men så er det jo også rigtig relevant at det er en bærbar... :crazyeyes:

Dderudover så er det sku ikke ret mange bærbare hvor man kan skifte meget andet end Ram og HDD uden at man har et kæmpe besvær ud af det.

Derudover så er det jo ligemeget med en bærbar hvis den ikke kan holde strøm i to sek. hvilket jeg heller aldrig har set en ordentlig "gamer bærbar" har kunne...

Sidst men ikke mindst kan man ikke få en bærbar med noget ordentligt stuff til at game med... Ikke engang alienware etc. kan til trods for de sindssyge priser komme op og konkurrer med en ordentlig stationær...

Dette indlæg er blevet redigeret 2 gange, senest redigeret af "Svan" (23.02.2008, 14:42)

20

lørdag, 23. februar 2008, 16:36

Citeret

Nu må du lige! jeg har aldrig set en skærm i en bærbar været god til at spille på sammenlignet med en stationær, ja man kan sætte en ekstern til men så er det jo også rigtig relevant at det er en bærbar... :crazyeyes:

Dderudover så er det sku ikke ret mange bærbare hvor man kan skifte meget andet end Ram og HDD uden at man har et kæmpe besvær ud af det.

Derudover så er det jo ligemeget med en bærbar hvis den ikke kan holde strøm i to sek. hvilket jeg heller aldrig har set en ordentlig "gamer bærbar" har kunne...

Sidst men ikke mindst kan man ikke få en bærbar med noget ordentligt stuff til at game med... Ikke engang alienware etc. kan til trods for de sindssyge priser komme op og konkurrer med en ordentlig stationær...

Så så så ;)

Skærmen er mere end pæn til gaming. I dag kan du få LED belyste skærme på bærbare, som er nærmest ligeså gode, som en normal stationærs skærm

At skifte processor er i dag faktisk rigtig let og det samme på grafikkortet. Se eksempelvis på både IBM og HP, hvor let det er skifte processor på en normal T6x eller en HP 8510p. så det skal du ikke komme og sige, det ikke er :) har haft fat i en del af de maskiner og det har bubblegum vidst også:)

En gamer bærbar i dag kan stadig trække spil i en time uden problemer, så lad være med den slags :) og hvis du køber en 8510 fra hp kan du få helt op til 4 timers spil CS eller Warcraft med rigtig opsætning.

og hvilket punkt er det så den ikke kan konkurrere på :) tjek måske en anmeldelse af Xlerator fra Novabook, som faktisk slog min egen stationær med et 8800 GTS grafikkort :)

[IMG]http://www.tweak.dk/forum/attachment.php?attachmentid=16573&sid=[/IMG]

Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.