PC vil ikke starte efter kabinet skift

  • Har lige flyttet al min hardware over i et nyt kabinet, men nu vil skidtet ikke starte :crazyeyes:
    Bundkortets "Stand by" LED lyser som den skal, men jeg kan ikke få den til at starte. Power switch pins er sat korrekt på bundkort, og start med skruetrækker hjælper heller ikke.


    Nogen der har en ide til hvorfor den ikke vil starte? Kan det være kortslutning et sted? Synes ikke jeg kan se nogen men er det muligt?

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

  • Det er umuligt at svare på - desværre - der er ikke meget andet at gøre end at gennemgå alle dele stykke for stykke.

    ASUS Maximus X hero (wifi) I7 8700K @4,9 all cores kølet med Swiftech prestige 240 x2, G.skill TridentZ 2x8GB 3466MHz, eVGA GTX 1080 FTW, Corsair AX860i, NZXT Noctis 450 ROG, Samsung 840 Pro 256, 850 pro 512 GB, 960 Pro, 940 evo 120 GB Intelx25-M 80 GB, WD Raptor 150 GB, 1 x WD 3 TB.


  • Ja af med alle ledninger og starte forfra igen desværre. det en o´mmer :))

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate

  • Hehe jaa det jeg nok nød til...Bare lidt sært den ikke vil tænde? Må vel være noget kortslutning et sted?

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af JuiCe
    Hehe jaa det jeg nok nød til...Bare lidt sært den ikke vil tænde? Må vel være noget kortslutning et sted?


    Eller et kort, ram, sata/ide kabler der ikke sidder ordentligt i sin sokkel. Nu har du vel husket kun at bruge de spacere på bagsiden af MB, hvor der er huller i kortet som passer til?


    /ask

  • Ja self. bruger jeg kun afstandsstykker til atx standarden, men har også fundet fejlen.


    24pin stikket der skal i bundkortet har tilsyneladende en løs forbindelse så det skal sidde på en bestemt måde for at virke ordentligt.


    Er det muligt at få sådanne kabler løst ? Det høre til en modular OCZ Evostream

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

  • koerer dine blaesere en omgang og gaar ud bagefter. hvis det er det skal du bare lige
    pille alt fra altsaa harddiske og optiske drev og MB fra og derefter smaekke det hele til.
    hvis ikke det virker... jammen saa proever du bare igen. der kan jo vaere en loes forbindelse et sted

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af JuiCe
    Ja self. bruger jeg kun afstandsstykker til atx standarden, men har også fundet fejlen.


    Det var ikke for at virke nedladende, har bare set flere gange, at folk bare smider skruer i alle steder, en enkelt gang eller to med et kortsluttet MB til følge.


    /ask

  • Hehe tog det skam heller ikke personligt :)


    Men ja, fejlen er fundet så lukker bare tråden :cheers:

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2