Computer sidder fast i opstart!

  • Hejsa..


    Problemet er at min computer ikke vil starte op efter jeg gjorde den ren. Jeg tog stikkene ud men huskede omhyggeligt at sætte dem rigtigt på plads igen. Men da jeg så startede computeren op gider den ikke gå ud af det første startop billede hvor den normalt tæller memory etc. Den sidder bare fast og man kan ikke på ind i bios'en selvom der er lys i tastaturet. Den sidste linie den skriver er "Dual-Channel memory mode", det skulle eftersigende have noget med ram-blokkene at gøre, så jeg tog dem ud og ind, og prøvede nogle ramblokke fra en anden maskine. Men det har samme resultat alle gangene.. Jeg har også prøvet at resette bundkortet for at se om det kunne være der problemet var.



    Jeg ved at der kan være mange ting galt, men jeg syntes selv jeg har prøvet det meste. Håbede på at der var nogen herinde der kunne komme med nogle flere forslag. Håber i kan hjælpe mig.


    Tak på forhånd - Mads.

  • Prøv at starte op med en blok.

    Intel i5-4690K @ 4,7ghz
    Coolmaster EVO212
    ASUS Z97-A
    Crucial Ballistix Sport 2x4GB
    Crucial MX100 240GB SSD
    Gigabyte 970 G1 4GB
    Fractal Design Arc Midi R2

  • du kan også have skubbet stik løse eller cpu køleren lidt skæv hvis den ikke er monteret ordentligt....

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Nu bliver der heller ikke beskrevet hvilket bundkort du har. nogle bundkort gider heller ikke at fortsætte efter RAM tælling hvis der er et drev der ikke virker.


    bundkortet i min server har det på den måde, mens det i min primære comp tager op i mod 10 min. før den finder drevene.

    CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200