ingen lyd på ny computer.

  • jeg har lige købt denne topdata computer http://topdata.dk/product.asp?product=4565&sub=260&page=1. og jeg har installeret div. drivere fra den medfølgende (skod) gigabit drivercd.
    men når jeg sætter mine gamle, gamle logitech højtalere i: http://www.logitech.com/index.…kers/devices/208&cl=dk,da (er ikke 100% på at det er dem. men det er tæt på!) sker der ingenting. den siger at den har installeret lydrivere. men når jeg trykker på de programmer der medfølger til driveren, sker der ingenting. og når jeg går ind i lyd på kontrolpanelet, står der bare at intet hardware er tilsluttet. jeg har ingen drivere til højtalerne, og det mener jeg heller ikke at der skal bruges. der er i hvert fald ingen at finde på logitecs side.


    i enhedshåndtering står der bare at der er codecs til lyd, og codecs til ældre lyd.
    jeg har forsøgt at installere driverne igen. men det gjorde ingen forskel.
    har i nogen ide om hvad jeg skal gøre? computeren var samlet da jeg fik den. og lydkortet er onboard, så det burde være slået til.

  • Hej du.


    Mon ikke du bare skal sætte stikket i den korrekte udgang?


    Ellers kunne du i speaker setting i det crapsoftware som følger med, se om den "grønne" udgang er sat til stereo output og at lydkortet er valgt som standard output device.


    Hvis der er noget galt med driverne, kommer der som regel en fejlmeddelelse, når du forsøge at afspille en eller anden form for audio.

  • stikket er så vidt jeg ved i den rigtige udgang (den grønne). jeg har dog prøvet at rykke rundt.


    der kommer ingen fejlmeddelelser. den har bare automatisk pc-speaker på istedet for højtalerne.


    er der mulighed for at hente en anden lyddriver end den medfølgende, og så bruge den istedet? i såfald, hvilken driver?


    det lydprogram/den driver der er med, kan jeg ikke lige huske navnet på. men det er det der med sådan en blå "krabbe" (tror jeg det er) som ikon.


    men når jeg klikker på dem. sker der intet. ingen programmer åbner, og ingen fejlmeddelelser.

  • Præcis! Det er realtek. Men jeg må prøve at gå ind og hente en nyere version så. Mht billedet, så kan jeg slet ikke trykke på noget som helst i de menuer der. Alting er bare gråt, og så står der at intet hw er tilsluttet.

  • Okay... Nu har jeg installeret en nyere version af realtekdriverne. Der skete så bare det, at computeren nu genstarter inden windows åbnes, igen og igen. Jeg kan kun starte hvis jeg starter i fejlsikret, og fjerner driveren. Og nu gør den du også med den første driver der lå på den. Jeg kan ikke installere en lyddriver, hvis computeren altså skal starte. Anyone?
    Edit: jeg har så lige fundet ud af at jeg heller ikke har du der kontrolpanel hvor man kan indstille lydstyrken. Hvordan kan det nu være? Hjælp!

  • Okay, det her er et skud i tågen, men prøv:


    1. At fjerne lydkortet i enhedshåndtering for hardware og lad windows finde kortet igen.
    Peg nu hen på de nye drivere, som du selvfølgelig har sikret dig er de rigtige.


    2. Kontrollér BIOS setup, slå alt skidt fra som du ikke bruger.
    Dvs. frigør så mange interupt adresser som muligt.. fedt lidt rundt med det.
    Slå lydkortet fra i BIOS'en, prøv evt. at læse på producentens hjemmeside, om der tilfældigvis er en BIOS update som fikser lydkort problemer i visse situationer.
    What ever.


    3. Deaktivér onboard lydkortet.
    Find på EDBpriser.dk et SB Value whatever X-Fi lydkort til 120 Kr. og smid det i, istedet..


    Held og lykke med det.

  • Hmm. Nu virker det så. Der var pludselig en pci-enhed i enhedshåndtering der ikke fungerede korrekt. Så sagde jeg søg efter driver. Og så var det den! Den har ikke været der før nu. Men jeg er glad for det virker.