Hjælp til mus og hardware

  • hey,, står og skal have en mus til min kærestes bærbare.. ved bare ikke helt hva jeg skal købe,,, skal ikke være ms, dem har jeg aldrig kunnet lide... har altid selv haft logitech og tænkte derfor på en g7'er.. men der er jo kommet mange firmaer på banen.. og tænkte i er jo eksperterne så ville lige rådføre mig her først.. nå ja hendes mus skal være trådløs.. skal også bruge en til min egen kommende comp.. jeg svinger lidt mellem g5, g7, Roccat KONE, Ideazon reaper edge og sidst en razer lachesis.. skal siges den eneste af musene jeg har prøvet før er g5.. har haft sådan en.. den var jeg meget glad for...



    skal så efterfølgende have købt en hel stationær comp også.. der er jeg også blank.. lige med undtagelse af cpu og ram mærke.. cpu skal være intel quad core.. og ram skal være crucial ballistix.. resten er jeg totalt blank.. ej passer ikk helt.. har fået at vide at jeg ikk skal tage asus bundkort.. noget med at man ikk kan køre med så mange drev eller noget i den retning.. kan ikk lige huske.... ellers er jeg blank.. må max koste 12k incl alt ovenstående.. og det skal være med alt.. også skærm.. skal bruges til at spille på.. men må ikke larme helt vildt..


    hvis i kan hjælpe her også, så ville jeg sætte pris på det.. tingene må gerne matche i farver, og være lidt pænt.. da den kommer til at stå i min stue...

  • jeg er selv rigtig glad for ms habu, men sådan en vil du jo ikke have...den er fra ms og har hale :)


    G7 er nok den du vil have hvis ikke mx revolution.


    mht pc så kig rundt herinde på forum, der er masser af andre med samme behov, og 12k behøver du slet ikke bruge.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • tja hun har jo self prøvet min logitech g5 og den var hun vild med.. hun stiller sådan set samme krav til det som mig.. da jeg har været så heldig at finde en dame der også kan lide at spille lidt comp.. hehe... derfor jeg skal have en rigtig gamer comp.. skal kunne køre alle de spil vi vil spille... dvs alt fra sims til cs til crysis osv.. vi spiller begge to alle genrer stort set... havde bare sat en max grænse på 12k..

  • skal/kan/vil du overclocke det? hvis ikke kan der spares på visse dele, som fx bundkort/ram.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • jeps den skal overclockes.. ikk lige fra start af.. men på sigt... vi kan vel alle blive enige om at det er sjovt at se hva man kan få ud af det... er bare faldet for den der quad en.. ville mene den er mere "fremtidssikker" selvom det er et dumt ord indenfor sådan noget her.. forresten.. kan jeg køre xp på min quad maskine.. vil også have 4gb ram..

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af anubis69
    jeps den skal overclockes.. ikk lige fra start af.. men på sigt... vi kan vel alle blive enige om at det er sjovt at se hva man kan få ud af det... er bare faldet for den der quad en.. ville mene den er mere "fremtidssikker" selvom det er et dumt ord indenfor sådan noget her.. forresten.. kan jeg køre xp på min quad maskine.. vil også have 4gb ram..


    ja, men du kan kun se 3-3,5Gb ram i xp.


    q6600/q9450 + stor køler som Scythe ninja
    ge-x38-ds5 eller ds4
    4Gb kingston hyperx pc-9200
    asus 8800GT 1Gb + zallman 1000vf køler
    wd 75Gb raptor til system + 3x lager diske i raid 5
    Corsair TX650W PSU


    kabinet er jo en smags sag.

  • hva med skærm og sådan.. havde før en 19" vievsonix vx et eller andet.. 2ms responstid.. ikke wide... men hva skal man have nu,, ikke over 20" sys jeg,, vigtigst er nok at finde ud af hva jeg skal have af bundkort, psu, og grafik kort.. for der er jeg fuldstændig lost.. er 6mdr siden jeg havde en comp sidst,, sidder med kærestens bærbare,, dengang havde jeg en PIV 3.06ghz med 2gb geil dual ddr, på et abit ic-max3, med thermaltake 480w psu og radeon 9800xt. så er lidt lost i tingene idag.. skal lige tilbage i sadlen..

  • jeg kan klart anbefale en g7, men ellers er der jo også den nye nano der specielt udviklet til bærbare pga. den meget lille usb modtager man kan lade sidde i computeren, jeg ved dog ikke om den er god til gaming.

  • ikk for noget men hva skal jeg med en mac når det er en gamer computer.. den kan jeg jo ikk spille noget som helst på.. desuden har jeg aldrig kunne lide mac.. sys ikk de er særligt pæne.. men er jo en smagssag... har alt respekt for at andre kan lide andre ting end mig selv.. er ikke sådan en fanboy ting.. sidder f.eks med en ps3 men er da åben overfor xbox'en alligevel.. bare fordi det er en konkurrent til sony behøver det jo ikke være en konkurrent til mig.. jeg vil bare have gode produkter, er ligeglad med hvem der har lavet det, bare det virker..

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Maverick


    Tja, du vil jo OC. Ellers en iMac...


    Hvad er det med dig og de MACs :D :D


    Btw så for lige at slå det med ram på plads.


    Med 32-bit kan du se 4GB total, det er inkl. Gfx kort etc. etc.


    Med 64-bit kan du teoretisk se 16 exabytes, inkl. GFX kort etc. etc.


    Dog er der begrænsning på Windows så du kan maks. få det antal ram som den udgave af fx Vista du køber tillader (for at tage et eksempel).


    XP findes i både 32-bit og 64-bit udgave, og det er ikke selve XP der sætter begrænsningen ved 4GB.


    Så er der om man skal vælge 32-bit el. 64-bit og hvad fordelene er, men det er en hamrende lang forklaring,(hvis vi skal gå lidt i detaljer) så det må i selv finde ved at bruge google.


    Ellers meget kort er det hvor meget data man kan sende per gang, MEGET GROFT FORTALT OG IKK HELT KORREKT!!! :D

  • Jeg ville nok droppe den Raptor disk honestly.


    Jeg ville også glemme 8800GT 1GB udgaven det er så sjældent at det kommer til sin ret med de ekstra 512MB, jeg ville hellere købe et HD3870x2 hvis det var. Jeg kan nok komme med nogle benches en af dagene.


    Angående CPU kan det diskuteres om det kan betale sig at vælge Quad Core, men havde jeg nu også gjort hvis jeg skulle vælge.


    Angående ram ville jeg vælge Crucial ballistix 2x1GB hvis man stadig kan få dem for noget med 500 kr. hos komplett.dk :D


    Da jeg ikke er ret meget inde i luftkølere skal jeg ikke udtale mig om dette, dog ville jeg næppe have valgt den musemåtte, mus og tastatur, men det er jo et spørgsmål om præferencer.


    Til sidst ville jeg nok vælge et andet kabinet.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af anubis69
    ikk for noget men hva skal jeg med en mac når det er en gamer computer.. den kan jeg jo ikk spille noget som helst på.. desuden har jeg aldrig kunne lide mac.. sys ikk de er særligt pæne.. men er jo en smagssag... har alt respekt for at andre kan lide andre ting end mig selv.. er ikke sådan en fanboy ting.. sidder f.eks med en ps3 men er da åben overfor xbox'en alligevel.. bare fordi det er en konkurrent til sony behøver det jo ikke være en konkurrent til mig.. jeg vil bare have gode produkter, er ligeglad med hvem der har lavet det, bare det virker..


    Har du da prøvet ? :roller:

  • nej jeg har ikke prøvet at spille noget på en mac.. eftersom der ikk rigtig er lavet nogen spil til den... syntes det er lidt langt ude for en der ikke er grafiker at smide så mange penge efter en maskine som jeg så derefter kan bruge til at lave billeder på... woohoo,,, for det kan den anden maskine da slet ikk klare med quad core osv

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af anubis69
    nej jeg har ikke prøvet at spille noget på en mac.. eftersom der ikk rigtig er lavet nogen spil til den... syntes det er lidt langt ude for en der ikke er grafiker at smide så mange penge efter en maskine som jeg så derefter kan bruge til at lave billeder på... woohoo,,, for det kan den anden maskine da slet ikk klare med quad core osv


    kan man ikk spille alle dirx spil på en?