Ny bærbar? 64-bit eller ??

  • Vil ud og ha mig en bærbar, men desværre til et begrænset budget.
    Har set at der er et demo udsalg i Bilka i Aalborg i næste uge og det eneste krav jeg rigtig har til den er dvd drev og at den kan klare at spille World of Warcraft. Men hvad er minimum kravene for at kan spille WoW (så det køre godt, lang tid siden jeg har købt hardware)?


    Eller nogen der har eller ved hvor man kan købe en bærbar der kan klare jobbet til max 6k.


    Mvh Mads

  • wow kræver ikke så meget igen af gfx, men ikke noget intel gma eller lign... 2gb vil hjælpe meget, specielt i byer med meget aktivitet...cpu mæssigt kræver det ikke meget, sålænge man holder sine forventninger og antialiasering osv på lavt niveau :)

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af NuGgaStjerNen
    Så en duro core processor, 2 gb ram og et 7300 op efter grafikkort burde være nok? Og forresten hvis det er et ATI grafikkort hvad skal det så være minimum for at køre okay?


    et x16** burde sådan set være rigeligt...

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Kan se at Zepto kan låne en 24 måneders rentefrit.. så hvis jeg kan leve med en Zepto er der ikke rigtig nogen max pris :D Kan det virkelig passe at Zepto ikke laver 17" skærme til deres bærbare.. eller er der mulighed for at tilkoble en extern skærm?


    Kender i andre forhandlere eller producenter der kan gi 24 måneders rentefrit?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af NuGgaStjerNen
    Kan se at Zepto kan låne en 24 måneders rentefrit.. så hvis jeg kan leve med en Zepto er der ikke rigtig nogen max pris :D Kan det virkelig passe at Zepto ikke laver 17" skærme til deres bærbare.. eller er der mulighed for at tilkoble en extern skærm?


    Kender i andre forhandlere eller producenter der kan gi 24 måneders rentefrit?


    Zepto laver ikke bærber med 17" skærme ;)


    Du kan godt koble en skærm til :T



    Mvh Lasse 8)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af NuGgaStjerNen
    Nu har jeg kigget lidt på den her http://www.zepto.dk/Shop/Notebook.aspx?notebookid=636 .. og har lige et par spørgsmål.


    Nogen af cpu'erne er 64-bit og der står at de kun køre med Vista. Har en kærste der har vista og det stinker virkelig meget. Så hvad er fordelene og udlemperne ved 64 bit??


    Hvis i skulle vælge, hvordan ville i så tilpasse den?


    Vista stinker, indeed - Hvis din computer er langsom.
    Problemet er, at Windows XP 32bit, ikke understøtter eksempelvis 4gb ram.
    Det gør Vista 32 bit heller ikke, tilgengæld gør 64bit versionerne.


    Mit råd ville være at snuppe XP hvis det er en stille og rolig maskine, og Vista x64, hvis du har gang i noget sindssyg computer :)

  • Kan ikke helt finde ud af hvilken processor jeg skal vælge. Den ene er 64-bit den anden er ikke. Nogen der har nogen erfarring med 64-bit processor og Vista 64-bit? Tænker mest på om der er nogle ældre programmer der ikke virker med Vista 64-bit og får jeg noget extra ydeevne når jeg ikke har 4 GB Ram??


    2.10 GHz Intel C2 DUO T8100 800MHz 3MB (kun til Vista)


    2.20 GHz Intel C2 DUO T7500 800MHz 4MB

  • begge cpuer skulle da gerne kunne køre både 32 og 64 bit.....dvs både xp og vista, og med 2 gb ram er jeg næsten sikker på dit system ville yde bedst i xp mht spil.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Maverick


    Sikkert. Som altid har MS ikke helt styr på deres ting.


    nu kommer SP1 jo også snart mon ikke den fixer en stor del af problemerne.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af NuGgaStjerNen
    hmm.. hvorfor skriver Zepto så at den ene cpu kun kan bruges til Vista?


    hmm yonah cpuerne kunne ikke, men alle c2s skulle gerne kunne, men spørg zepto ad...det lyder ihvertfald mærkeligt.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Von-Schlausen


    nu kommer SP1 jo også snart mon ikke den fixer en stor del af problemerne.


    Det er ikke MS der typisk er problemet det er producenterne der ikke kan få taget sig sammen og lavet nogle drivere til skidtet.