Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

lørdag, 16. februar 2008, 14:47

Hej!

Jeg er i gang med en langvarig planlægning af en ny computer. Maskinen skal bruges til spil, billedredigering af højtopløst RAW-format, diverse kontoropgaver og ellers det sædvanlige surferi. Af hardware tænker jeg på

- En af de nyeste processorer, f.eks. Intel E8400 - gerne Quadcore, da billedredigering ofte omfatter flere programmer kørende samtidigt. Det kan også være AMD, jeg ved bare ikke så meget om dem.
- GFX: Et af de nyeste med to chips
- Ram: Tjaaa, bare nogle gode 4 GB - måske man skulle vente til DDR3 falder til rimelig pris. Hvis det da kan betale sig?
- HDD: ca. 250 GB SATA/SATA2
OSV.

Der mangler et MOBO, men jeg er i tvivl. 3way-sli er en smule overkill, så plads til DualSLI er fint, selvom jeg nok i første omgang nøjes med ét kort. Et udemærket 7.1+ lydkort skal der være.

Hidtil har jeg kun benyttet mig af LGA775-chipsets, men jeg ved, at der er andre typer.
Hvis nogen kunne forklare fordele og ulemper ved de mest almindelige til en spilcomputer, så ville det være en god hjælp.

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "benjaminnr1" (16.02.2008, 14:48)

2

lørdag, 16. februar 2008, 17:18

Jeg bruger min maskine til noget lignende. Jeg roder dog også af og til med video og her er det værd at vente på en CPU med sse 4 understøttelse. quad er super hvis du leger med adobe eller corels programmer.
min pc er glad for sin ram. men jeg er begrænset af xp 32. men jeg vil helt sikkert stoppe alt i der er plads / råd til.
når du roder med billeder så kan man virkligt mærke at man har adskilt system og lager disk.
en raptor på 75G til systemet og så bare fylde op med hdd'er til lager. samsung spinpoint er rimligt lydsvage men de er heller ikke tæske hurtige.

sli osv. så står jeg af. jeg har slet ikke de behov. kører man med 1 gf så vinder man lige et par fps ved at køre med intel x48 mod nvidas chipsæt.

Pilfinger

Nyeste Videoer og Trailers

Partner sider
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.