Asus X38 eller Gigabyte X48

  • Jeg står med mit næste setup klar, men er kommet i tvivl om mit bundkort.
    Hvilket af de 2 nedenstående ville I vælge, og gerne hvorfor.


    ASUS Maximus Formula Republic of Gamers


    Gigabyte GA-X48-DQ6



    Jeg har selv længe været en Asus mand, da jeg synes deres BIOS er lettere at lege med, men er da åben for nye muligheder.



    Mvh. Jan


    (og JA, det ER til et E8x00 OC system.........)

  • Prøv noget nyt.
    mit nuværende MB er mit første Gigabyte MB men bestemt ikke det sidste.
    udover at det realtek onboard lyd har været lidt sjovt at få til at makke ret så har det været rent plug and play. (for lav privoritet til programmet gav blop i lyden, når man havde maxxet cpuen helt ud)
    Jeg kunne dog aldrig finde på at købe et Gigabyte GF. men MB det kan de finde ud af. opg så er DQ6 jo deres fineste klassifikation.


    BIOS er måske ikke for børn. men jeg syntes nu ellers at det er let nok når man har luret deres måde at angive spændinger på. med undtagelse af Vcore så angives spændingen som et +xxxV i forhold til standart spændingen som man så lige skal kende. kørem man 2,3V på rammen hedder det +0,50V. rød fordi at man har havet spændingen en pæn del.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Raptorrockwool
    Prøv noget nyt.
    mit nuværende MB er mit første Gigabyte MB men bestemt ikke det sidste.
    udover at det realtek onboard lyd har været lidt sjovt at få til at makke ret så har det været rent plug and play. (for lav privoritet til programmet gav blop i lyden, når man havde maxxet cpuen helt ud)
    Jeg kunne dog aldrig finde på at købe et Gigabyte GF. men MB det kan de finde ud af. opg så er DQ6 jo deres fineste klassifikation.


    BIOS er måske ikke for børn. men jeg syntes nu ellers at det er let nok når man har luret deres måde at angive spændinger på. med undtagelse af Vcore så angives spændingen som et +xxxV i forhold til standart spændingen som man så lige skal kende. kørem man 2,3V på rammen hedder det +0,50V. rød fordi at man har havet spændingen en pæn del.


    JEDEC:
    DDR: 2.5V (såvidt jeg husker)
    DDR2: 1.8V
    DDR3: 1.5V