Min computer har feber(åbenbart ikke alligevel.(løst))

  • Jeg har købt et geforce 8800gt for ca. en måned siden. Men når jeg bruger min computer syntes jeg det bliver ret varmt. Det er passivt køllet og min computer er ikke kølligt særligt godt. Så det jeg ville spørge jer om var hvordan jeg kan få køllet min computers temperatur ned. Skal jeg evt købe et nyt kabinet(hvilket) eller en form for kølling. Jeg vil gerne holde det så billigt så muligt, dog har jeg ikke noget max beløb. Jeg håber i kan hjælpe :D

  • Hej,


    Vil da starte med at bede dig uddybe din problemstilling, hvad har du af system, hvilket kabinet sidder det i nu, har du mulighed for at sætte blæsere i dit nuværende.


    Jo flere informationer du kommer med, desto nemmere er det for os at hjælpe dig, og du får ligeledes bedre hjælp.

    Q9450 | Asus P5Q3 Deluxe | 4GB Corsair DDR3 (1600MHz, CL7) | Sapphire 7870XT Boost

    Dell UltraSharp U2410 | Windows 7 Home Premium 64 | 80GB x25-m

  • Undskyld vis jeg formulere mig lidt uklart min jeg er ny på området med hardware. Min computer er en packard bell imedia. Jeg har sat et geforce 8800gt (http://www.pc-netto.dk/produkt…-8800GT-512MB-PCI-E-.html) i den og et netværks kort og et lydkort.
    EDIT: Jeg ved bare ikke om jeg har pladsen og om der er nok stik i strømforsyningen til det. Jeg tror vidst i skal hjælpe mig en del :D

  • du kunne evt. sige hvor varmt den er under load? min bliver ~80 grader. det er også varmt men det er også oc'd. men 60 grader er altså ikk overdrevet meget, hvis det er det du klager over:P

  • well hvis den bliver 60 grader under fuld load, så er den vel ikk langt fra, især når det er passiv køling. så skulle det lige være med vand. ved ikk hvor kold den bliver der.

  • sålænge den er under 100c er der bestemt ingen problemer...disse gpuer kan arbejde helt op til 120c hvis det er nødvendigt inden de bliver ustabile pga varme.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Fragman
    sålænge den er under 100c er der bestemt ingen problemer...disse gpuer kan arbejde helt op til 120c hvis det er nødvendigt inden de bliver ustabile pga varme.


    det er da dårligt? mit gamle x1600 kunne komme op på 128 før den blev ustabil:P

  • Jeg syntes godt du kunne være lidt bekymret. men for din CPU. den holder jo også 60 grader. hvis det er under load og den har været det 1 time så er det krittisk men ikke ekstremt.
    Allerede når en cpu nærmer sig 50 grader syntes jeg den er varm. ved 55 så skal man begynde at gøre noget.


    AMD Sempron 3500+ hardware monitor


    Temperature sensor 0 61°C (141°F) [0x6E] (core #0)


    Dump hardware monitor


    er kriminelt.


    Hvis du har en hdd der ligger omkring 40 grader er den lige på grænsen til at man bør kigge på om den får luft nok. en hdd skal holdes så kold som muligt inden for rimlighedens grænser

  • Termisk specifikation: 69 °C
    Thermal Design Power: 62 W
    på sempron 3500
    så 60 grader skal bestemt være under load i 1 times tid.
    jeg vil stadig kalde det krittisk. om 3-4 måneder er tempraturen steget adskillige grader og indendørs tempraturen er måske steget 5 grader (mindst) så har vi 4 grader til hvor cpuen kan dø.
    at man ikke kan komme af med 62W uden at ramme 60 grader syntes jeg også er krittisk.