trådløs router, hvordan opretter man internetforbindelsen?

  • Nu har jeg googlet, læst, googlet lidt mere, revet mig lidt i håret, taget en kiks, osv. Men jeg kan stadig ikke finde ud af hvordan jeg på min stationære pc, der er tilsluttet via kabel fra min trådløse router, kan oprette en forbindelse som min bærbare pc kan finde.
    Jeg har fulgt alle retningslinierne for opsætning af routeren, men der bliver ikke på automatisk, magisk vis oprettet en forbindelse som den bærbare kan logge på. Et eller andet må jeg gøre forkert, jeg kan bare ikke gennemskue hvad!!

  • Hvad mener du med "oprette en forbindelse som min bærbar kan finde".


    Snakker du om at dele mapper internt på dit netværk, eller hvad mener du?


    /ask

  • Problemet er som udgangspunkt at der ikke er nogen forbindelse - altså en trådløs een af slagsen. Min trådede adsl router sender data ind i den trådløse router, som min stationære pc så er tilsluttet via kabel. Jeg kan se at den har fået ip adressen fra den trådløse router, så jeg går ud fra at der ikke er noget galt med routeren. Desværre aner jeg ikke hvordan jeg skal fange det trådløse signal med den bærbare. Men jeg ved heller ikke om det er nok kun at sætte routeren op, skal man f.eks. oprette en forbindelse via windows på routerens vegne?
    Det kan godt være det her lyder som et rodet spørgsmål, men jeg fatter simpelthen hat af trådløse netværk!

  • Start med at læse manualen til routeren og sæt trådløs sikkerhed op, du kan godt nøjes med WPA sikkerhed, selvom WPA+MAC filter er bedst (men det er lidt mere besværligt). Når du har sat sikkerheden op og sørget for at trådløs netværk er tændt i routeren og skrevet koden ned går du over til din bærbar.


    Hvis du har Vista skal du højreklikke på netværksikonet og trykke opret forbindelse eller find forbindelse kan ikke helt huske hvad det er, så kommer der en liste op med tilgængelige netværk også doubleklikker du ellers bare på netværket og skriver passwordet (husk nu store og små bogstaver, hvis du brugt sådan nogle).