Fuld HD fjernsyn


  • Både og.
    billedet bliver ikke dårligere men skærmen mere nådesløs så man kan se eventuelle fejl tydligere. Har du et godt analogt signal eller et digitalt signal burde det ikke være et problem.


    Du får en større skærm og mulighed for at se HD film i fuld opløsning. Det er grund nok hvis du spørger mig.


    vent til 28 marts da det senest der bliver offentligt gjort hvem der bliver gatekeeper og (sandsynligt) hvad man skal have af udstyr.

  • Nu ska det siges at jeg sjældent ser TV2/DR1 :P
    Men jeg ska ha PS3 med til, derfor jeg godt vil ha Fuld-HD
    Plus jeg føler lidt det gør at jeg ikk ska ha nyt TV om 2 år allerede igen...

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Hardstyler
    Nu ska det siges at jeg sjældent ser TV2/DR1 :P
    Men jeg ska ha PS3 med til, derfor jeg godt vil ha Fuld-HD
    Plus jeg føler lidt det gør at jeg ikk ska ha nyt TV om 2 år allerede igen...


    Jeg har ikke læst specs. men så skal du købe dig et tv hvor der ikke er digital tuner i men et hul så man kan stikke den digitale tuner in i i oktober 2009 (måneden før det nye net går i luften).
    Som du måske har luret arbejder jeg med radio/tv.

  • Nu ved jeg ikke lige med dette TV, men efterhånden er LCD blevet bedre og bedre til at modtage det analoge signal. Dog stadig ikke så godt som man kunne ønske.
    Hvis du ikke føler det er noget problem for dig, da du ikke ser de kanaler så ofte, så køb det da ;) .

    MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Hardstyler
    Tror jeg køber det, for ser sjældent normalt TV. primært til min PS3 og DVD


    Hvis du sidder i en normal afstand til tv'et, så bliver det heller ikke grimt at se på, selv når du ser almindelig tv. Du kan rolig købe dig det tv og få alt mulig godt ud af det. PS3 og DVD bliver konge på den.
    Jeg kender godt nok ikke noget til samsung's N serie, men mon ikke det er ligeså godt som resten af deres tv'er.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af fhqwhgad


    Hvis du sidder i en normal afstand til tv'et, så bliver det heller ikke grimt at se på, selv når du ser almindelig tv. Du kan rolig købe dig det tv og få alt mulig godt ud af det. PS3 og DVD bliver konge på den.
    Jeg kender godt nok ikke noget til samsung's N serie, men mon ikke det er ligeså godt som resten af deres tv'er.


    Sikkert :) Jeg har også besluttet at tage det, altså det kan da vel ffs ikk være ringere end at intet have? :D

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Hardstyler


    Sikkert :) Jeg har også besluttet at tage det, altså det kan da vel ffs ikk være ringere end at intet have? :D


    Hey vent lige lidt!!
    Jeg ville absolut lige finde ud af hvad du har af pixel garanti hvis jeg var dig!?!


    Det syntes jeg ikke jeg kan finde på deres hjemmeside...


    Fuld HD skærme er fejlraten desværre ret høj i Samsungs M/N serier :(


    -hvis du vil finde ud af hvad sælgeren egentlig ved om skærmen, så spørg demom det er en LE40N87BDX, LE40N87BDX/X eller en LE40N87BDX/XEE - der er STOR forskel på hvad du har af pixelgaranti på de tre skærmtyper, selvom TVet på papiret er det samme.
    (og nej pixelfejl er ikke nødvendigvis en del af din 6 måneders garanterede købsgaranti på nettet da pixel kan tolkes som sliddele i en fladskærm, og for sliddele er der specielle undtagelser i Købeloven)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Raptorrockwool


    Jeg har ikke læst specs. men så skal du købe dig et tv hvor der ikke er digital tuner i men et hul så man kan stikke den digitale tuner in i i oktober 2009 (måneden før det nye net går i luften).
    Som du måske har luret arbejder jeg med radio/tv.


    Man kan jo ikke bruge en dvb-t tuner til noget? Det eneste som går digitalt i 2009 er det mastebaserede sendenet. Det vil ikke have nogen indflydelse for kabel tv. Hmm mener heller ikke jeg har læst noget om man kan bruge CI-porten til tv-tuner?


    Mvh Chris

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af FlowingLil


    Man kan jo ikke bruge en dvb-t tuner til noget? Det eneste som går digitalt i 2009 er det mastebaserede sendenet. Det vil ikke have nogen indflydelse for kabel tv. Hmm mener heller ikke jeg har læst noget om man kan bruge CI-porten til tv-tuner?


    Mvh Chris


    Jeg kan ikke lige finde noget sted hvor du skriver om du har kabelnet eller antenne, men har du antenne kan du ihvertfald bruge den modtager der er indbygget til at modtage digitalt over terristisk sendenet - altså med alm. husantenne.
    -det kan du allerede nu, fra senest til næste år i HD og fra 2012 skal du til at finde en ny modtager der understøtter MPE4 istedet...


    CI porten kan du måske bruge til noget - du skal bruge den hvis gatekeeperen på det terristiske net (når den engang er fundet) vælger at kryptere special kanaler, det kunne være f.eks. Canal+ SPORT sendt over terristisk, den vil have relation til et kodekort i en PCMCIA læser du skal stoppe ind i CI slottet for at få billede på den kanal.
    -svare til det præncip vi kender fra TDC Selector net (kabel) eller det Svenske Boxer net (terristisk), bare lige for at nævne 2.


    :cheers:


    EDIT:
    Mht. at stoppe en ny tuner del ind i CI slottet så er dette ikke en mulighed så vidt jeg er orienteret - jeg har aldrig set det (og slet ikke på et Samsung som tænker mest på kvantitet fremfor kvalitet).
    Jeg ved Loewe og Metz, typisk Tysk grundighed, kører med i mange af deres modeller at tuner delen er lavet som noget der minder om et PCI kort, så det er lige til at skifte ved at tage kabinettet af og skifte kortet + uploade ny firmware (på et værksted da panelet er blottet hvis du tager kabinettet af!)
    -but i have not said you are wrong, i have just never seen it ;)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af FlowingLil


    Man kan jo ikke bruge en dvb-t tuner til noget? Det eneste som går digitalt i 2009 er det mastebaserede sendenet. Det vil ikke have nogen indflydelse for kabel tv. Hmm mener heller ikke jeg har læst noget om man kan bruge CI-porten til tv-tuner?


    Mvh Chris


    Hvorfor kan man ikke bruge en dvb-t tuner til noget ?
    Alene det at der blåver åbnet for en række nye multiplexes i 2009 er da så sandelig også rigelig grund til at sikre sig at ens tv kan bruges til den tid. mpeg-4 efter den nye standart osv.