Advarsel mod Asus maximus formula!

  • Jeg har nu brugt 4 dage på at lave min nye high-end computer, uden held. Jeg har også haft en computer ekspert til at hjælpe mig, som heller ikke kunne finde ud af det. Vi har gjort alt hvad der bliver skrevet mht. fejl i bios, ram osv. uden nytte.


    Bundkortet har nogen virkelig gode feauteres, men hvis man ikke engang kan starte computeren, kan man ikke bruge det til meget.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Kliff
    Jeg har nu brugt 4 dage på at lave min nye high-end computer, uden held. Jeg har også haft en computer ekspert til at hjælpe mig, som heller ikke kunne finde ud af det. Vi har gjort alt hvad der bliver skrevet mht. fejl i bios, ram osv. uden nytte.


    Bundkortet har nogen virkelig gode feauteres, men hvis man ikke engang kan starte computeren, kan man ikke bruge det til meget.


    Det var da en ualmindelig tam påstand at komme med?


    Hvad er der galt?


    E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
    Asus P5E
    XFX HD5850 BE
    4GB Corsair DHX PC6400
    Samsung 1TB F3
    Corsair TX650
    Antec Solo

  • Advarsel modtaget! En skam alle dem der har købt boardet og hvor det virker fint - ikke lige nåede at få din info.

    ASUS P8P67 PRO B3, Socket-1155 - Zalman CNPS9900

    Intel® Core? i5-2500K Processor @ 4ghz

    Corsair Vengeance? DDR3 1600MHz 8GB CL9

    MSI GeForce GTX 560Ti 1GB

    2x1,5TB WD - 4x 2TB Samsung HDD's

    Cooler Master CM 690 II Advanced - Corsair HX 750W

    BenQ 27" LED GW2760HM


  • Hejsa


    ja hey jeg kan da heller ikke se nogen grund til at man skulle købe det kort !!!!
    med så grundig en undersøgelse af en ekspert det er der jo mange der siger de er, jeg er enligt også en ekspert efter min mening... :boxed:


    prøv evt. at skrive hvad der går galt fremfor at flamme bordet, det kunne jo være at der var nogen af os der kunne hjælpe selvom vi ikke er eksperter alle sammen... :cheers:

    PSU Corsair TX750W & Asus ROG STRIX B450-F GAMING
    Ryzen 5 3600 3.6GHz
    & Zalman CNPS7500-Cu LED

    Kingston DDR4 PC3200 16GB CL16 HyperX Fury

    Inno3D Geforce GTX 1060 3 GB
    Samsung 970 EVO 500 GB NVMe & 2 TB Seagate 7200rpm SATA3
    OS: Linux Mint x64 & Win 10 x64

  • En sådan påstand er vist udtryk for en fejl 40...

    Q9450 | Asus P5Q3 Deluxe | 4GB Corsair DDR3 (1600MHz, CL7) | Sapphire 7870XT Boost

    Dell UltraSharp U2410 | Windows 7 Home Premium 64 | 80GB x25-m

  • Nutz har ret


    I skal tage mandens advarsel alvorligt


    Vi stakkels AMATØR brugere på dette newb site ved da slet ingenting om MB, så I skal hører efter hvad eksperternes talsmand siger :crazyeyes:

    Main rig:

    • Asus P8P67-Mpro
    • i5-2500K - Scythe
    • Asus 560TI
    • Intel 510 - 128 GB
    • Kingston HyperX + G.skill - 8 gb
    • Powered by Corsair
    • Contained by Silverstone SG02

    Rettet en gang, sidst af Morpheuz1986 ().

  • Jeg er udemærket godt klar over jeg var lidt hastig med at skrive det indlæg, men sikke en respons. Jeg ved ikke hvordan jeg skulle kunne forklare det, der er en grund til jeg havde hjælp. Men jeg håber da i tager stor fornøjelse i det her.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Morpheuz1986
    Nutz har ret


    I skal tage mandens advarsel alvorligt


    Vi stakkels AMATØR brugere på dette newb site ved da slet ingenting om MB, så I skal hører efter hvad eksperternes talsmand siger :crazyeyes:


    Hvornår fanden har jeg talt ned til jer, eller kaldt jeg for amatører? kæft i er sku for meget.

  • Jeg nyder det i hvert fald :P


    men er glad for at du selv er mand nok til at indrømme at du overreagerede

    Main rig:

    • Asus P8P67-Mpro
    • i5-2500K - Scythe
    • Asus 560TI
    • Intel 510 - 128 GB
    • Kingston HyperX + G.skill - 8 gb
    • Powered by Corsair
    • Contained by Silverstone SG02
  • hvad går den her tråd ud på, vil bare sige der masse af dygtigt mennesker der prøver at hjælpe,
    jeg er expert lige netop på det mb ,så kom vi ikke ved noget kliff ,hold en sober tone tak

    mb :gigabyte ga-ex38-dq6
    cpu: conroe e8400
    hd:sata/usb 3.7 terabyte 12 harddiske
    gfx: 4850
    ram: corsair 4gb ddr2 6400
    dvdbrænder pioneer 215bk
    psu:pcpower and cooling 750watts

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af doittt
    hvad går den her tråd ud på, vil bare sige der masse af dygtigt mennesker der prøver at hjælpe,
    jeg er expert lige netop på det mb ,så kom vi ikke ved noget kliff ,hold en sober tone tak


    Nu kan det sku være nok, beder du mig om at holde en sober tone, efter det gylde de har kastet efter mig?


    Men bare rrolig, jeg skal nok lade det her sted være nu. Jeg ved godt der er masssere rigtig gode mennesker her, jeg har da også fået god hjælp før. Men det her niveau gider jeg ikke tale på.

  • Jeg vil så gerne lige tilføje at jeg ikke var synderligt begejstret for mit Maximus Extreme. Dårlig ydelse til pengene og Clear CMOS er ikke bare lige at fjerne et batteri, flytte på en jumper eller trykke på knappen ved I/O portene. Jeg skulle trykke på mit kabinets reset knap lige indtil computeren slukker og starter op ad sig selv igen, før jeg kunne få billede på. BIOS opdatering hjalp intet.


    Fik endda ombyttet boardet, uden det hjalp. Først med et helt andet bundkort, virkede min PC igen.


    Har da også en kammerat der har haft ekstremt meget bøvl med sit Maximus Formula. Stabiliteten var den helt store synder, da den mere eller mindre fra totalt fraværende. Selv efter BIOS opdatering. Dog efter han fjernede bundkortet fra kabinettet og monterede det i kabinettet igen, spillede det perfekt.

  • Jeg har selv et board magen til, hvilket virker fint, på nær hvis du kører med ram der bruger højere spænding en std. Hvis rammene ikke får strøm nok, vil du ikke kunne boote. Jeg har snakket med SHG og de kender til problemet. Det skal dog siges at jeg kun oplever den fejl meget sjældent.


    Ved ikke om det er det problem du har?

  • synes faktisk asus generelt siden c2d blev introduceret er blevet overvældet af deres succes med dårligere kvalitet til følge.....mange af deres boards undervolter på cpu og/eller ram og har random voltdrops....for mig virker det somom de har købt nogle kondensatorer eller lign der ikke kan håndtere den kvalitet vi var vant til...

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • der hvor jeg arbejder gør vi os altid klar til en mega griner når folk sender ting til rma de har haft en ekspert til at se på for det ender altid med der er en seriøs fejl på hvordan tingene er monteret.


    har selv haft det bundkort og har monteret en del af dem og de er da hamrende stabile.


    volten svinger lidt fra load til idle men det har asus bundkort altid gjordt.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af DKsDEVIL
    der hvor jeg arbejder gør vi os altid klar til en mega griner når folk sender ting til rma de har haft en ekspert til at se på for det ender altid med der er en seriøs fejl på hvordan tingene er monteret.


    har selv haft det bundkort og har monteret en del af dem og de er da hamrende stabile.


    volten svinger lidt fra load til idle men det har asus bundkort altid gjordt.


    True true :D


    Har også selv et maximus SE, og første gang ville det godt starte med alle LED lysne, men der kom ikke noget billed, og jeg kunne ikkke slukke for pc'en igen... selvF var det min egen fejl, havde bare glemt at slå et strømstik til mobo :O


    og lige siden har det bare kørt der ud af! :P :clap:


    ikke for sjov at alle sites kalder det for et high-end gamer kort :P

    I7-2600K @ 3,4 Ghz
    ASUS SABERTOOTH P67 B3
    OCZ Vertex 3 120GB + 5TB lager
    Corsair Vengeance 2 x 4 GB @ 1600mhz
    ASUS DVD Drev/Brænder
    ASUS 8800GTX
    CM HAF X
    ______________________________