AUS Nvidia 8800gt m. 512 RAM

  • Hej.
    I sidste uge købte jeg et 8800gt med 512MB RAM fra ASUS. MEn har kun haft problemer med det siden.
    Det "Lagger" i spillene, selv i counter-strike: Source ved de laveste settings og det medf. spil Company of heroes på det laveste.
    Har sidenhen været over hos forhandleren som kunne fortælle at jeg var fuldkommen idiot at sætte mit kort sammen med et micro-ATX bundkort og at man skulle bruge et "full-ATX" bundkort (Men det står der jo ikke nogen steder)
    Udover det kunne det også være for lidt luftkøling hvilket jeg bedre kan forstå, men så da jeg kom hjem læste jeg at det ikke skulle opørere sig sådan, som det gjorde ved mig, før det kom op på over 90 grader, og det er jeg ret sikker på det ikke har været af at have spillet Counter-Strike: Source i 2 min.


    Men til gengæld var han så flink at tjekke kortet for fejl, hvis bare jeg gav ham 299 kr. X(


    Så ved ikk helt hva jeg skal gøre, da jeg ikk gider betaler ekstra 300 dask dor at få tjekket om det jeg har købt ved ham virker. Så vil høre om der er nogen der måske kan fortælle mig noget som jeg endnu ikk ved?
    eller om nogen har et råd til hvad jeg evt kunne gøre?


    På forhånd tak.


  • Lyder som det er den forhandler der er fuldkommen idiot. Jeg vil lede andre steder som Darkraver109 er inde på f eks hvad består dit system eller af. Tror ikke det er dit kort der er noget galt med. Du kunne jo måske teste det hvis du har en kammerat der har en pc med pci-e om det gør det samme der. :9xo
    Edith: Ja med det setup er dit mobo og cpu hvertfald fint måske vil det hjælpe med lidt flere ram. De er også så billige at det er til at overkomme skulle jeg mene. ;)

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate

    Rettet en gang, sidst af Baloo ().

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af baloo


    Lyder som det er den forhandler der er fuldkommen idiot. Jeg vil lede andre steder som Darkraver109 er inde på f eks hvad består dit system eller af. Tror ikke det er dit kort der er noget galt med. Du kunne jo måske teste det hvis du har en kammerat der har en pc med pci-e om det gør det samme der. :9xo


    JA, det synes jeg godt nok også han var.
    Mit system har jeg lige skrevet og ja ku da måske være en god ide at prøve det hos en af mine venner :oops:

  • Quote


    Edith: Ja med det setup er dit mobo og cpu hvertfald fint måske vil det hjælpe med lidt flere ram. De er også så billige at det er til at overkomme skulle jeg mene. ;)


    okay, så der er ikke verdens undergang at det er et micro-atx ?
    ja, det vil jeg også gøre, men da der kun er 2 slot til ram på mit mobo skal jeg lige spare lidt penge sammen til en 2GB ram blok, så jeg kan få 3 . OG nej de er bestemt ikk dyre, fik 1GB for 170 kr så det er da til at overkomme

  • om det er atx eller micro-atx er totalt ligegyldigt som sådan, men har du checket hvilken hastighed pci-e porten på dit bundkort kan køre med som max, og om den står til det.....for det kan godt være at den fysisk har samme størrelse som et 16X slot men kun båndbredde som et 4x ..og så kan et stort gfx faktisk ødelægge ydelsen.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Fragman
    om det er atx eller micro-atx er totalt ligegyldigt som sådan, men har du checket hvilken hastighed pci-e porten på dit bundkort kan køre med som max, og om den står til det.....for det kan godt være at den fysisk har samme størrelse som et 16X slot men kun båndbredde som et 4x ..og så kan et stort gfx faktisk ødelægge ydelsen.


    Porten skulle godt nok være 16x.
    http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=390401
    Der må være et eller andet galt for ummidelbart ser alt ud til at passe sammen hvad jeg kan se ud fra de oplysninger, det er jo lidt svært men prøv om du kan teste kortet i en anden maskine og kan du det så test den anden maskine´s kort i din, det der med micro-atx har som Fragman siger intet at sige, den forhandler er jo dum. ;)

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate

    Rettet en gang, sidst af Baloo ().

  • et andet problem kan være om du har strøm nok til kortet...har du husket at sætte de 6 pins stik i der er plads til i bagenden af kortet..jaja rookie mistake, men det sker, og måske sidder de lidt løse...bruger du en adapter skal der 2 4 pins molex stik i hver adapter.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • okay, rart at vide at jeg ikk skal ud og bruge penge på et nyt bundkort, da jeg kun har haft min nuværende i lidt over en månede.
    alle strømstikkende er sat i (bruger der medf. kabel 2stk. molex > PCIe stik)
    Så alt sku være i orden, men som der er blevet sagt et par gange så må jeg bare prøve det hos en ven.
    Jeg har også tænkt på om det kan være fordi jeg ikke har installeret den nyeste driver til mit bundkort.
    Snakker om Nvidia Nforce 780i SLI driver 9.46.. Har prøvet at installere den nogle gange men når jeg så går ind i Driver Magician står der at jeg stadig mangler den ?


  • Hvad kort havde du før? Har du ryddet ordentligt op efter gamle drivere?

  • Dette grafikkort er det første grafikkort der er brugt på mit bundkort. Så har ikke skulle rydde op efter et andet et. Og jeg har også prøvet at formatere computeren og installere driverne igen.
    Så tror ikke det er et problem med softwaren.

  • Hejsa


    hvad for en psu har du i måske den er for lille kan nesten kun være det hvis du har de nyeste drivere i

    PSU Corsair TX750W & Asus ROG STRIX B450-F GAMING
    Ryzen 5 3600 3.6GHz
    & Zalman CNPS7500-Cu LED

    Kingston DDR4 PC3200 16GB CL16 HyperX Fury

    Inno3D Geforce GTX 1060 3 GB
    Samsung 970 EVO 500 GB NVMe & 2 TB Seagate 7200rpm SATA3
    OS: Linux Mint x64 & Win 10 x64

  • 500 watt hvis det er en ORDENTLIG strømforsyning!
    Det vigtige er at de kan køre 18 ampere ved 12v linjen.

    Core i7 930 @ 3600mhz @ 180x20
    Noctua NH-U12P Special Edition 1366 cpu cooler
    Asrock x58 Extreme
    OCZ3B2000C9LV6GK @ 9-9-9-30-1T@900mhz
    MSI N560GTX-TI Twin Frozr II 2GB GDDR5
    Kingston SSDNow V+ 128 GB (200mb R/W)
    Cooler Master 690 Kabinet | Seasonic X-650w PSU