Phenom vs. C2D setup!?

  • Hej i glade Tweaker!


    Så fik pappa her sku lige stukket lidt uventede penge i hånden! og nu skal det være!


    har 4 Kilo og et en øre mere! men vil helst have det så langt ned som muligt ;) omkring de 3,5 K er bedst! da jeg helst skulle gemme nogle af pengene!


    Så har jeg skruget lidt forskellige systemer sammen, det meste er samlet ved SHG, da det er nemmest at have en leverandør!


    Her er hvad jag så har fået lavet, så ville lige høre hva i siger til dem ?


    Intel:


    CPU: C2D E4500
    MOBO: P35-NEO-F
    PSU: Corsair MPSU-450VXEU
    RAM: Kingston 1GB PC5400 DDR2 har pt. 1.5 GB siddende i mit gamle sys!
    GFX: ATI Radeon HD 3850
    HD: WD Caviar SE16 250 GB SATA II


    Samlet pris: 3499,00 kr. ved SHG


    Link!


    Intel Setup


    AMD Phenom:


    CPU: AMD Phenom Quad 9500
    MOBO: Gigabyte GA-MA770-DS3 <--- Købes ved Komplett.dk
    PSU: Corsair MPSU-450VXEU
    AM: Kingston 1GB PC5400 DDR2 har pt. 1.5 GB siddende i mit gamle sys!
    GFX: ATI Radeon HD 3850


    Samlet pris: 3407,00 kr ved SHG samt Komplett.dk uden HD'en


    + HD: WD Caviar SE16 250 GB SATA II


    Samlet pris: 3815,00 kr.


    AMD Phenom Setup
    Mobo


    Må sige at jeg først var sikker på at jeg skulle have et Intel setup, da jeg gerne ville prøve noget nyt efter min 3500+, men efter at jeg kan få en billig AMD Phenom 9500 hos shg, er jeg blevet i tvivl! nu er det jo ikke den helt store forskel i prisen! håber i kan hjælpe mig eller komme med nogle gode i ideer og grunde til hvorfor jeg skal vælge det ene foran det andet ;)

  • , hvis du kan strække dig et par få hundrede mere for gfx, så vil jeg anbefale dig at købe dette http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=403911

    asus P8P67 evo
    16GB corsair vengeance DDR3 xmp 1600mhz
    core i5 2500k @4.3GHZ- arctic freezer 13 pro
    samsung 840evo SSD 250GB - samsung f3 1tb.
    coolermaster 600m silent pro
    msi GTX970 gaming.
    AOC 24 G2460PG
    steelseries siberia v2-logitech z-2300- creative sb z

    Rettet 2 gange, sidst af jedimind ().

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af jedimind
    helt klart core 2 efter min mening, ifølge diverse test så vinder core 2 og quad overall mod phenom...


    Vis mig en test, hvor c2d e4500 vinder over phenom 9500.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af |KTS|


    Vis mig en test, hvor c2d e4500 vinder over phenom 9500.


    det havde jeg så ikke med i mine beregninger at det var et e4500... min fejl beklager, om e4500 kan hamle op mod phenom skal jeg ikke kunne sige.

    asus P8P67 evo
    16GB corsair vengeance DDR3 xmp 1600mhz
    core i5 2500k @4.3GHZ- arctic freezer 13 pro
    samsung 840evo SSD 250GB - samsung f3 1tb.
    coolermaster 600m silent pro
    msi GTX970 gaming.
    AOC 24 G2460PG
    steelseries siberia v2-logitech z-2300- creative sb z

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Cyclups
    Nu da dit Phenom setup er lidt dyrere end dit E4500, så ville jeg tage forskellen og bruge dem på en E8200.
    http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=419450


    Det tænkte jeg også på i starten... men hvad er det med folk og at de ikke ligger mærke til at de først kommer engang i næste måned! derfor jeg ikke har taget det...


    Men er der nogle der kan sige mig hvor stor forskel der er på de 2 setups! ?

  • jeg vil sige smid et par ekstra penge efter AMD 790X chipen istedet, lige som det bundkort i mit signature det er jeg rigtig glad for at jeg valgte istedet det du har kigget på GLA.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af puma99dk|
    jeg vil sige smid et par ekstra penge efter AMD 790X chipen istedet, lige som det bundkort i mit signature det er jeg rigtig glad for at jeg valgte istedet det du har kigget på GLA.


    Hvor stor forskel er der da på det jeg har valgt og det du har ?



    og hvor stor forskel er der på en C2D E4500 og Phenom 9500 ? for kan ikke finde nogle test der viser dette ordenligt

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Darkraver109
    vis jeg var dig ville jeg tage det phenom setup..! :hb:


    Det ser nice ud.. :9xo


    Enig til de priser ville jeg også vælge phenom. :9xo

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate


  • det er at phenom`en er en quadcore og core 2 duo cpuen er kun en dualcore...


    dualcore = 2 kerner
    quadcore = 4 kerner


    altså quadcore er bedst


  • okay, det siger også lidt sig selv egentlig... men nu er det jo sådan at jeg har for vane at oc'e lortet :D! så ville høre om hvad der var best til hverdagsbrug osv.


    Så lige en anden ting, nu da der blev sagt at jeg skulle snuppe 1 GB ram mere, er der stor forskel fra 2,5 GB DDR2 til 3,5 GB DDR2 ?


  • desværre kan man ikke se sådan på det, der er pt. ikke mange programmer/spil som understøtter SMP, så der kommer mere an på cpu'ens "styrke" og ikke på hvormange cores den har.
    hvis du kigger på det link jeg postede før og tager en Phenom 9700 (2.4GHz Quad) mod en E6600 (2.4GHz Dual), så vinder E6600 i en god del af testene blandt andet mange af spil tests.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Cyclups


    desværre kan man ikke se sådan på det, der er pt. ikke mange programmer/spil som understøtter SMP, så der kommer mere an på cpu'ens "styrke" og ikke på hvormange cores den har.
    hvis du kigger på det link jeg postede før og tager en Phenom 9700 (2.4GHz Quad) mod en E6600 (2.4GHz Dual), så vinder E6600 i en god del af testene blandt andet mange af spil tests.


    Rigtigt kære Cyclups men som god tweaker ved du også godt at det er den vej udviklingen går. Der kommer både spil og programmer til quad. Og det er snart hvis ikke de er kommet allerede. :)

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af GLA


    okay, det siger også lidt sig selv egentlig... men nu er det jo sådan at jeg har for vane at oc'e lortet :D! så ville høre om hvad der var best til hverdagsbrug osv.


    Så lige en anden ting, nu da der blev sagt at jeg skulle snuppe 1 GB ram mere, er der stor forskel fra 2,5 GB DDR2 til 3,5 GB DDR2 ?


    sry, havde ikk set du havde tænkt dig at bruge de 1,5 du havde i forvejen:P min fejl. så nej lad være med at køb 1 gb mer. Og btw, så hvis du har tænkt dig at oc, skal du ikk ta kingston value..

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af janze


    sry, havde ikk set du havde tænkt dig at bruge de 1,5 du havde i forvejen:P min fejl. så nej lad være med at køb 1 gb mer. Og btw, så hvis du har tænkt dig at oc, skal du ikk ta kingston value..



    Hvilke ram skal jeg så invisterer i så da ?