Hvilket bundkort?

  • Jeg har i de sidste par uger gået og fundet frem til hvad der skal i min nye PC og er temmelig sikker på alt andet end bundkortet, hvor jeg ikke rigtig har fået afklaret min situation endnu. Indtil videre ser min liste således ud:


    Kabinet: CoolerMaster Cosmos 1000
    CPU: Intel Core 2 Duo E8500
    RAM: Corsair XMS2 Xtreme Performance TwinX Matched
    Grafikkort: ASUS EN8800 GT TOP
    Harddisk: Samsung SpinPoint T166 500GB
    PSU: Corsair HX620
    Lydkort: Creative Sound Blaster X-Fi XtremeGamer Fatal1ty Professional


    Ud fra mine valg af grafikkort, CPU og RAM, har jeg kikket efter bundkort, hvor mit første valg er Gigabite GA X38 DS5.


    Men jeg har hørt fra andre, at det bedst kan betale sig at købe bundkort og grafikkort af samme fabrikat, da det vil fungere bedre sammen. Dertil har jeg kikket på ASUS P5E AiLifestyle Series.


    Jeg har så også hørt at når man køber et GeForce kort, bør man også købe et bundkort med et Nividia chipsæt, da det vil spille bedre sammen end på et med Intel chipsæt. Dertil har jeg kikket på ASUS P5N-T Deluxe AiLifestyle Series.


    Spørgsmålet er så om jeg kan holde mig til Gigabite GA X38 DS5, som er det jeg egentlig helst vil ha, eller om jeg bør satse på én af de andre bundkort.


    Hører gerne hvis nogen kan hjælpe mig med en opklaring, således at jeg kan træffe en endelig beslutning.


    På forhånd tak

  • du kunne jo bare nuppe et GIGABYTE grafikkort, men der er ikke noget hold i det


    hvor i mod der er hold i INTEL cpu og INTEL chipset clocker en del bedre sammen


    ABIT har som det eneste HDMI-READY bundkort hvilket skal bruges til Nvidias HDMI løsning


    så ABIT styre ellers GIGABYTE X48


    og så ville jeg snuppe en Q9450 eller Q6600

  • Jeg har valgt ASUS fordi du får et lynhurtigt kort til en fornuftig pris. Gigabite bundkort har jeg gode erfaringer med og kan godt li den pedagoiske opbygning af kortene. Men når du siger, at der ikke er hold i de rygter jeg har beskrevet ovenfor, så vil jeg holde mig til den løsning.


    Hvad angår CPU, så bliver det mest krævende den udsættes for - at spille. Og til det får man mere ud af E8500, har jeg læst mig til. Så hvorfor ville du snuppe en Q9450 eller Q6600?


    Nu siger du at "ABIT har som det eneste HDMI-READY bundkort hvilket skal bruges til Nvidias HDMI løsning". Jeg har altid troet det var nok at det sad i grafikkortet, eller er der noget jeg har misforstået der?

  • nvida skal have spdif (aes/ebu) ind på grafikkortet for at sende det videre gennem HDMI kablet.
    abit har åbentbart det udtag direkte på bundkortet hvor du på en gigabyte skal hente det på bagsiden af computeren.
    Man kan også være fræk og trække en lus fra bagsiden af phonostikket der er digital ud til grafikkortet.
    Det ville i alfald ikke være det der skulle afgøre valget for mig.


    X48 er det rigtige chipsæt. så skal du bare finde et mb med det på.


    Dem med grafikkort og chipset passer ikke. en x48 MB kører bedre sammen med et nvida 8800 end et mb med nvida chipsæt

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Mandag
    Jeg har valgt ASUS fordi du får et lynhurtigt kort til en fornuftig pris. Gigabite bundkort har jeg gode erfaringer med og kan godt li den pedagoiske opbygning af kortene. Men når du siger, at der ikke er hold i de rygter jeg har beskrevet ovenfor, så vil jeg holde mig til den løsning.


    Hvad angår CPU, så bliver det mest krævende den udsættes for - at spille. Og til det får man mere ud af E8500, har jeg læst mig til. Så hvorfor ville du snuppe en Q9450 eller Q6600?


    Nu siger du at "ABIT har som det eneste HDMI-READY bundkort hvilket skal bruges til Nvidias HDMI løsning". Jeg har altid troet det var nok at det sad i grafikkortet, eller er der noget jeg har misforstået der?


    Må jeg spørge dig om hvorfor du spørger her når du stort set har bestemt dig inden du poster? Så kunne jeg jo sige køb gigabyte eller msi men du er ligeglad for du har købt asus. Men man har jo altid lov at spørge derfor behøver man jo ikke rette sig efter nogen :$

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate

  • Jeg spørger fordi jeg er usikker med hensyn til bundkort. ASUS er også et godt køb, så hvis det jeg havde hørt kunne bekræftes, havde jeg sprunget over på det.


    Hvad angår de andre ting, var jeg helt afklaret og skulle bare finde et bundkort der passede bedst dertil.


    Men hvis du kan fortælle mig hvorfor jeg skulle købe et andet bundkort, så lytter jeg gerne. Jeg er meget åben hvis det er veldokumenteret - ikke hvis det er fordi det bare er bedst...

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Mandag
    Det skal lige siges at jeg ikke er meget for at give mere end de 1300 kr Gigabite kortet koster...


    Kan du få et Asus med samme chipset billigere?

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Mandag
    Nej, de koster lidt mere


    ?? Så er det fordi du bedre kan lide Asus?

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate

  • Forstår ikke helt spørgsmålet, men...


    Nej, jeg kan bedst li Gigabite fordi, jeg har haft flere gode erfaringer denne producent og kan li deres pedagoiske opbygning af bundkort.


    Men jeg ved at ASUS også er et godt produkt og har længe været fremme i foreste række. Derudover kender jeg ikke rigtig til andre bundkort.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Mandag
    Forstår ikke helt spørgsmålet, men...


    Nej, jeg kan bedst li Gigabite fordi, jeg har haft flere gode erfaringer denne producent og kan li deres pedagoiske opbygning af bundkort.


    Men jeg ved at ASUS også er et godt produkt og har længe været fremme i foreste række. Derudover kender jeg ikke rigtig til andre bundkort.


    Så køb en gigabyte, de har flere fede features som jeg ikke har set andre steder.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Raptorrockwool


    Så køb en gigabyte, de har flere fede features som jeg ikke har set andre steder.


    Netop! Det er det jeg vil hen til Raptorrockwool vi er meget enige. :9xo

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate