• ejsa.


    Jeg har tænkt at investere i en ny pc, og har tænkt lidt på sådan en her.


    Windows Vista Ultimate 64bit
    Processor? Max 3000kr. Nogen forslag?
    Geforce 8800GTX
    4GB Ram (Forslag til hvilke?)
    Bundkort? Forslag
    Socket? Hvad er best nu?
    Er det bedst med vandkøling nu om dage? og hvilke?
    Strømforsyning? Hvor stor skal den være?
    Den skal ikke overclockes.
    Må koste imellem 10-12000kr. Er det muligt?


    Håber I vil hjælpe :)

    It is hard enough to remember my opinions, without also remembering my reasons for them!
    Friedrich Nietzsche

  • Kig på min pc ;-)


    Gigabyte X48-DQ6 ville jeg nappe idag som MB


    Q9450 ville være min foretrukne CPU (er bestilt)


    Asus 8800GT top (er også bestilt)


    4GB pc-hurtigst ram, model billigst (kingston DDR2 pc-9600 f.eks.)


    mindst 550W strømforsyning. Gerne en 1W standby og +85% effektivitet.



    Vandkøling
    Laing DDC+ Pro
    radiator XSPC RS360 (360mm radiator)
    EK supreme (til CPU) , EK FC88 GT (til 8800GT)
    4m ID 10mm Tygon
    Blæser styring Scythe Kama Meter (eller aquaero 4.0)
    3 x 120mm blæsere lydsvage
    Fittings 8 x EK - ¼" BSPP (G1/4) - 3/8" (10mm) - High Flow
    Reservoirs Swiftech MCRES-Micro AGB



    Og så ved jeg at 12K ikke slår til.

  • 3000 for en cpu er ikke nødvendigt, ta en E8400 til ca. 1300


    8800GTX er forældet, ta et 8800GT, mest bang for the bucks


    Crucial Ballistix pc-8500 hos komplett er på tilbud (hvis du senere får lyst til lidt oc)


    Et gigabyte bundkort med p35 chip er udemærket


    Vandkøling er lige så god som den har været før... fuldkommen unødvendigt, specielt siden du ikke vil oc.


    En corsair psu 520 - 650 W modulær eller ej efter smag


  • Men er 8800GTX ikke meget bedre end GT med sine 768mb?

    It is hard enough to remember my opinions, without also remembering my reasons for them!
    Friedrich Nietzsche

  • hvis du vil game på den ville jeg ikke købe windows vista! køb hellere xp

    Xfx-680i sli
    Xfx-8800 GT
    2x80 gb wd
    120 gb wd
    2*1 gb shg ram. med passiv køl
    C2D E6400 @ 2750 Mhz
    580 Watts psu
    kassen et ThermalTake Armor

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af ThomasB84


    Men er 8800GTX ikke meget bedre end GT med sine 768mb?


    Nej, det er det ikke. Yder en smule mere i høje opløsninger, men på ingen måde pengene værd.
    GTX er en gammel model, hvorimod 8800GT og GTS 512 Mb er de nyeste kort. Ta bare en OEM udgave af vista64 premium. Det er blevet helt fint og SP1 kommer meget snart.

  • GTX er baseret på en ældre teknologi


    GT er næsten, hvis ikke lige så hurtigt som et GTX også koster den kun en brøkdel af GTX


    Ang. styresytem synes jeg ikke Vista fejler noget, men ser samtidig ikke noget formål med Ultimate, udover at brænde en MASSE penge af...


    snup en OEM udgave af Premium, så er du godt kørende :D


    mvh Morph

    Main rig:

    • Asus P8P67-Mpro
    • i5-2500K - Scythe
    • Asus 560TI
    • Intel 510 - 128 GB
    • Kingston HyperX + G.skill - 8 gb
    • Powered by Corsair
    • Contained by Silverstone SG02
  • 2110510 GigaByte GA-X48-DQ6, Intel X48, LGA775 1.908,00
    2109296 Intel Core 2 Duo E8400, BOX 1.248,00
    2111232 Corsair TWIN2X4096-6400C4DHX, 2x2048mb 895,00
    2099295 Corsair CMPSU-650TXEU, 650Watt 874,00
    2105255 Inno3D GeForce 8800GT, 512MB, PCI-E 1.349,00
    321076 Arctic Cooling Freezer 7 Pro, LGA775 137,00
    2049783 Windows Vista Home Premium 64Bit - DK 829,00

    Varebeløb inkl. moms: DKK 7.240,00 , fra shg


    Det behøver ikke være så et dyrt mobo, men så er du en smule fremtidssikret.


  • Mer ram


    og som minimum andre kølrer på CPU og GPU. de larmer for meget.


    Man kan smide en stor passiv køler på dem begge og et par noctura 120mm 1200rpm til kabinettet.


  • Hvad fiflen har du spist? mere ram? 4GB er altså rigeligt, kører med 2GB nu da mit ene sæt er til rma og mærker ingen forskel. Det er fint med stock køler på gfx, i hvertfald til at begynde med. Det afhænger helt af dit kabinet (altså hvor meget det larmer) og af dit behov for en lydløs computer.

  • Jeg kan ikke vende mig til de der 2GB klodser.
    4GB er fint.
    Hvem vil have en PC der larmer mere end højst nødvendigt ?
    udover det så har jeg spist noget chilli con ruskomsnusk. det var helt ok.


    Jeg ville nuppe en ultimate 64 Der er man sikker på at alt er tilgængeligt.


    jeg så ikke lige køleren men en Scythe Ninja Plus skal kunne køre passivt. det er en lyd besparelse.


    grafikkortet der har jeg læst om en Arctic Cooling Accelero der passer på 8800GT


  • Velbekomme... burp :))


    Det er jo altid spørgsmål om hvor pc'en skal stå... soveværelse og man har tænkt sig at kunne sove til den, så ja. Kontor eller lign. hvor man alligevel sidder med headset og gamer, da er det ikke så vigtigt. En thermalright 120 ultra evt. extreme slår ninja'en både med hensyn til køleevne og bestemt med hensyn til plads (og monteringsvenlighed... har haft begge 2)

  • Tak for alle jeres svar. Det skal bare være en kraftig computer, der kan køre de nyeste spil på en god opløsning de næste 2 år :) Så er jeg tilfreds. Den må selvfølgelig gerne kunne køre crysis og sådan nogen på max opløsning :D, men skal den så være dyrere?
    Og som sagt skal den ikke overclockes, og jeg kan se at ingen har foreslået quadcore. Synes at have læst herinde, at nogen skrev, man med quadcore var mere fremtidssikret?

    It is hard enough to remember my opinions, without also remembering my reasons for them!
    Friedrich Nietzsche

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af ThomasB84
    Tak for alle jeres svar. Det skal bare være en kraftig computer, der kan køre de nyeste spil på en god opløsning de næste 2 år :) Så er jeg tilfreds. Den må selvfølgelig gerne kunne køre crysis og sådan nogen på max opløsning :D, men skal den så være dyrere?
    Og som sagt skal den ikke overclockes, og jeg kan se at ingen har foreslået quadcore. Synes at have læst herinde, at nogen skrev, man med quadcore var mere fremtidssikret?


    Det er man også.
    Men du kan jo vente på en Q9450 eller nappe en q6xxx.
    Quad er jo fin til at multitaske hvor duo er mere single aplication orrenteret. som f.eks. spil.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Pvt.P.Nutz


    Hvad fiflen har du spist? mere ram? 4GB er altså rigeligt, kører med 2GB nu da mit ene sæt er til rma og mærker ingen forskel. Det er fint med stock køler på gfx, i hvertfald til at begynde med. Det afhænger helt af dit kabinet (altså hvor meget det larmer) og af dit behov for en lydløs computer.


    ja vil da også lige understrege at 4 gb er ALT RIGELIGT xp 32-bit understøtter kun 2 gb og 64-bit 4 gb skulle jeg mene. skal så ikke kunne sige hvad vista understøtter. men 8 gb er helt ude i skoven. hvis man bare gamer ! du kan nærmest have 12 games åben eller lign. med 8 gb

    Xfx-680i sli
    Xfx-8800 GT
    2x80 gb wd
    120 gb wd
    2*1 gb shg ram. med passiv køl
    C2D E6400 @ 2750 Mhz
    580 Watts psu
    kassen et ThermalTake Armor

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Zucks


    ja vil da også lige understrege at 4 gb er ALT RIGELIGT xp 32-bit understøtter kun 2 gb og 64-bit 4 gb skulle jeg mene. skal så ikke kunne sige hvad vista understøtter. men 8 gb er helt ude i skoven. hvis man bare gamer ! du kan nærmest have 12 games åben eller lign. med 8 gb


    Du er da vist lidt længe om at læse.... :))

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Zucks


    ja vil da også lige understrege at 4 gb er ALT RIGELIGT xp 32-bit understøtter kun 2 gb og 64-bit 4 gb skulle jeg mene. skal så ikke kunne sige hvad vista understøtter. men 8 gb er helt ude i skoven. hvis man bare gamer ! du kan nærmest have 12 games åben eller lign. med 8 gb


    32 bit underståtter 4Gb totalt. 64 bit understøtter 128Gb vedmindre man har købt en begrænset udgave som home der kun understøtter 8Gb og Premium som kun understøtter 16Gb