Et par spg. angående anlæg

  • Har besluttet mig for at købe et par DALI concept 6 gulv højtallere, en subwoofer og en receiver til skidtet. Jeg har selv et par gamle højtallere jeg kan bruge som baggrunds højtallere eller ligende, så det skal der også være plads til :)


    Jeg vil gerne have fundet nogle ordenlige kabler til det hele, men det kan jeg altid spørge en af de ansatte om i en butik eller ligende, dog vil det være super hvis i gider give nogle råd til det evt. link osv.
    Min musik smag er super forskelligt og der bliver hørt stort set alt på det, lige fra pop til hardstyle techno og metal.. Dog mest metal og sådan ;)



    Indtil videre ser min indkøbsliste sådan her ud og jeg vil gerne holde det under 10.000 kr, da kørekørtet snart skal tages, er det noget der er helt hen i vejret eller hvordan ser det ud?
    2x DALI CONCEPT 6


    1x ARGON Sub 12 subwoofer


    1x DENON DRA-500AE receiver


    Lige til slut er det dumt at købe concept 6 istedet for 8, pris forskellen er 1000 kr, men det kunne jo være det er en god investering hvis i forstår... så man ikke skal ud og købe nyt inden længe :P


    DALI Concept 8

    Dell 27'' UltraSharp U2711 IPS Panel
    CM Storm Sniper Black Edition
    Core i7 2600K Sandy Bridge ( 8 MB )
    ASRock P67 Extreme6 Sandy Bridge (P67 EXTREME6)
    EVGA GeForce GTX 780 Ti SC ACX - 3GB
    Corsair Hydro H100i Extreme Performance
    Corsair Dominator P DDR3-1600 DC - 16GBWestern Digital 2000 GB harddisk
    Asus Xonar DX
    Samsung SH-B123L DVD±RW Black
    Corsair er 256GB SSD Nova Series

  • Den forstærker tror jeg ikke kommer til at virke med det hvis du både skal have front højtaler, sub og bag højtaler den er vist kun en to kanal stereo forstærker så vidt jeg lige kan læse mig frem til.
    Eller ser det fint ud :D
    Har dog hørt at concept 6 højtalere skulle have en tam bas har kun hørt et par concept 8 og 10 spille men har aldig hørt concept 6. Men tror ikke det er et problem når du vælger at købe en sub ved siden af

  • Ang. højttaerkabel, ville jeg nok vælge Tara Labs Omni. Det er et kabel som er til at betale, og ganske lækker kvalitet.
    Ang. Dalierne, har jeg aldrig hørt dem, men mindes at Dali's bas kan følge ganske godt med.
    Hvor vidt du kan tilslutte Sub, må du lige ha undersøgt. om ikke andet nævner de det nok for dig når du køber det. De plejer at være fine til at fortælle hvis der er noget som ikke hænger sammen.


    EDIT: Sorry jeg lige bruger din tråd, men hva fan' sker der for B&W:
    http://www.hifiklubben.dk/prod…amond_hoejttaler_hvid.htm

    MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

    Rettet en gang, sidst af urbananen ().

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Rasmus_yamaha
    Den forstærker tror jeg ikke kommer til at virke med det hvis du både skal have front højtaler, sub og bag højtaler den er vist kun en to kanal stereo forstærker så vidt jeg lige kan læse mig frem til.
    Eller ser det fint ud :D
    Har dog hørt at concept 6 højtalere skulle have en tam bas har kun hørt et par concept 8 og 10 spille men har aldig hørt concept 6. Men tror ikke det er et problem når du vælger at købe en sub ved siden af


    hmm okay hvilken forstærker skal jeg så have fat i, kan evt. være jeg kan spare lidt penge der og så går længere op og købe concept 8.. Altså jeg har en forstærker som kan køre 4 højtallere og en subwoofer nu, men ved bare ikke om den virker til det her og så er den rimelig gammel :P

    Dell 27'' UltraSharp U2711 IPS Panel
    CM Storm Sniper Black Edition
    Core i7 2600K Sandy Bridge ( 8 MB )
    ASRock P67 Extreme6 Sandy Bridge (P67 EXTREME6)
    EVGA GeForce GTX 780 Ti SC ACX - 3GB
    Corsair Hydro H100i Extreme Performance
    Corsair Dominator P DDR3-1600 DC - 16GBWestern Digital 2000 GB harddisk
    Asus Xonar DX
    Samsung SH-B123L DVD±RW Black
    Corsair er 256GB SSD Nova Series

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af guGGe


    hmm okay hvilken forstærker skal jeg så have fat i, kan evt. være jeg kan spare lidt penge der og så går længere op og købe concept 8.. Altså jeg har en forstærker som kan køre 4 højtallere og en subwoofer nu, men ved bare ikke om den virker til det her og så er den rimelig gammel :P


    Nok enten den her af denon's http://www.hifiklubben.dk/prod…urround_receiver_sort.htm


    Eller den her fra NAD


    http://www.hifiklubben.dk/prod…rround_receiver_titan.htm


    Det bedste er nok hvis du finder en brugt surround reciever og en effekt forstærker hvis du nu vælger concept 8
    Kig forbi http://www.hifigalleri.dk der kan du sikkert finde et godt køb og få lidt mere hjælp i forummet :D

  • damn det er nogle dyre forstærker du har fundet frem til :D


    må se om jeg kan være heldig at finde en brugt en der ikke fejler noget :P


    Det er slet ikke mulig at finde nogle til et par tusind som kan klare det, eller er det helt umulig, vil super gerne undgå at købe brugt ^^

    Dell 27'' UltraSharp U2711 IPS Panel
    CM Storm Sniper Black Edition
    Core i7 2600K Sandy Bridge ( 8 MB )
    ASRock P67 Extreme6 Sandy Bridge (P67 EXTREME6)
    EVGA GeForce GTX 780 Ti SC ACX - 3GB
    Corsair Hydro H100i Extreme Performance
    Corsair Dominator P DDR3-1600 DC - 16GBWestern Digital 2000 GB harddisk
    Asus Xonar DX
    Samsung SH-B123L DVD±RW Black
    Corsair er 256GB SSD Nova Series

    Rettet en gang, sidst af guGGe ().

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af guGGe
    damn det er nogle dyre forstærker du har fundet frem til :D


    må se om jeg kan være heldig at finde en brugt en der ikke fejler noget :P


    Det er slet ikke mulig at finde nogle til et par tusind som kan klare det, eller er det helt umulig, vil super gerne undgå at købe brugt ^^


    Du for meget mere for pengene ved at købe brugt ;)
    Ofte så har dem du køber hifi udstyr af passet på tingene som var det deres børn :D

  • tjah ofte, men man kan aldrig vide... Syntes bare det er dejligst med noget nyt så man ved hvad man kan forlange af det osv :)

    Dell 27'' UltraSharp U2711 IPS Panel
    CM Storm Sniper Black Edition
    Core i7 2600K Sandy Bridge ( 8 MB )
    ASRock P67 Extreme6 Sandy Bridge (P67 EXTREME6)
    EVGA GeForce GTX 780 Ti SC ACX - 3GB
    Corsair Hydro H100i Extreme Performance
    Corsair Dominator P DDR3-1600 DC - 16GBWestern Digital 2000 GB harddisk
    Asus Xonar DX
    Samsung SH-B123L DVD±RW Black
    Corsair er 256GB SSD Nova Series

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Rasmus_yamaha
    Prøv at se her..


    http://www.hifigalleri.dk/html/mar_vis.asp?MarID=7208


    Nypris 19.999 kroner


    så vil han sgu da have mindst 5.000 for den det blev det jo ikke bedre af :D?


    men tror jeg har fundet på noget smart, jeg skipper sub woofer og beholder den gamle, bare indtil videre så køber jeg 2x concept 8 og en forstærker.. Det burde da kunne lade sig gøre for en 10k nok lidt mere med ledninger osv. men stadigvæk :)?

    Dell 27'' UltraSharp U2711 IPS Panel
    CM Storm Sniper Black Edition
    Core i7 2600K Sandy Bridge ( 8 MB )
    ASRock P67 Extreme6 Sandy Bridge (P67 EXTREME6)
    EVGA GeForce GTX 780 Ti SC ACX - 3GB
    Corsair Hydro H100i Extreme Performance
    Corsair Dominator P DDR3-1600 DC - 16GBWestern Digital 2000 GB harddisk
    Asus Xonar DX
    Samsung SH-B123L DVD±RW Black
    Corsair er 256GB SSD Nova Series

  • Ser ud til det er ændret lidt nu så :)


    1x DENON AVR-1908 surround receiver


    2x DALI DALICONCEPT8BK højttaler


    8 Meter TARA LABS Omni ST kabel


    Så skulle jeg være godt igang hvis jeg sætter mine gamle baggrunds højtallere og subwoofer til :)?

    Dell 27'' UltraSharp U2711 IPS Panel
    CM Storm Sniper Black Edition
    Core i7 2600K Sandy Bridge ( 8 MB )
    ASRock P67 Extreme6 Sandy Bridge (P67 EXTREME6)
    EVGA GeForce GTX 780 Ti SC ACX - 3GB
    Corsair Hydro H100i Extreme Performance
    Corsair Dominator P DDR3-1600 DC - 16GBWestern Digital 2000 GB harddisk
    Asus Xonar DX
    Samsung SH-B123L DVD±RW Black
    Corsair er 256GB SSD Nova Series

  • Hvis du køber Dali Concept 6 højttalere, så ville jeg ikke nænne at sætte en billig Argon sub. til. Køb i stedet en Dali sub. der er gearet til at køre med Concept 6. Personligt ville jeg slet ikke have en sub. til så store højttalere. Men det er jo en smagssag.


    Alternativt kunne du købe et sæt små Ikon 2 højttalere, og en sub. der er lavet specielt til Ikon 2. Har selv ikon 2 - der er fede, men kunne godt bruge sub'en. Og nogle penge til at købe dem for.


    Er du ude efter så meget rå bas, at du er villig til at sætte en extra sub. til Concept 6 gulvhøjttalere, skulle du måske hellere kigge på et sæt fra Cervin Wega ??? De spiller så rå en bas, at de kan bruges til at rive huse ned med
    :hb:

  • Nu er min reciver efterhånden pænt gammel. men den spiller stadig og der har ikke været noget bøvl med den. Det er en marantz sr-7000


    på den blå avis (dba.dk) søger du på marantz.


    Fra sr-5000 er det fornuftigt.
    der er forskellige model betegnelser der findes 5001 osv.
    6000, 7000, 8000 og 9000 er måske lige dyre nok efter din mening. Men jeg har ikke fortrudt at jeg ikke købte en budget model.


    Jeg fandt lige denne
    Marantz sr5400, 6. 1 kanaler, 6x90 Watt, DTS, virkelig en god forstærker, men nu skal der opgraders. Den er næsten som ny, har original kasse og brugsanvisning. Jeg har også en marantz dvd dv4200, der kan indgå i handlen. Kom gerne med et bud
    Pris kr. 2.500


    Bedre får du det ikke til de penge.

  • jeg vil sige jeg har Concept 6 front, center, og bag højtalere.. og en Dali concept 12 sub.. jeg siger dig, det er alle klejerne værd, jeg snakkede med hifi klubben omkring concept 8.. og medmindre jeg var super fanatiker, så kunne jeg bare købe concept 6 da der er fin lyd.. du kan eventuelt tage i en Hifiklub forretning. der hørte jeg dens lyd..


    jeg har endnu ikke sat den på max. da jeg er bange for naboers porclæn.. fordi jeg skal i hvert fald lukke skabe osv når jeg skruer op for bassen og for den sag skyld lyden :)

  • Fik fornøjelsen en dag at høre et par dali concept 10 på fuld udblæsning i hifiklubben i silkeborg.
    Got damm de spiller godt :D
    Der er virkelig tryk på sådan en to højtalere med 10" bas når der bliver vridet rundt på volume knappen

  • Drop Consept 8 og sub. Det vil være meget bedre med 2 x Ikon 2, hvis du alligevel skal have sub ;)

    [ - EOS 400D - ] - [ - HP EliteBook - ] - [ - iPhone 5 - ] - [ - Thinkpad X430s - ]


    [ - AMD PII 545 - 4 GB RAM - M4A78-EM - 10TB - ][/size]

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Rasmus_yamaha
    Fik fornøjelsen en dag at høre et par dali concept 10 på fuld udblæsning i hifiklubben i silkeborg.
    Got damm de spiller godt :D
    Der er virkelig tryk på sådan en to højtalere med 10" bas når der bliver vridet rundt på volume knappen


    yep men de koster også lidt mere :P

  • Ta da lige et kig i den blåavis..


    Concetp 6 ca.2000kr
    Concept Sub. Ca.2500kr
    Concept Center ca.550kr


    Og bag hade du jo selv...


    I Alt ca. 5050kr


    Har selv et sæt op med Concept 6, Concept center, Concept 1 og en Concept 12" sub..


    Startet uden sub, men vis der skal ses film er det et most, dog giver den osse en super stram bas ved musik.


    Også en Denon Avr-1908 eller en Nad T744


    TARA LABS Omni ST kabel til front og center


    DALI White Wave kabel til dine bag højtaler


    Hifiklubbens sub kabler er lidt dyre, men tag et kig på denne side (http://nbradio.dk/shop/profigold-subwoofer-10m-3691p.html) ganske udemærket kabler, hifiklubben har selv forhandlet dem engang.



  • jeg vil da se p de kabler der.. jeg har samme sæt som det du har :D og ja det spiller bare MAX.. hører selv hardstyle på fuld GAS når der ingen hjemme er :D hehe