Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

onsdag, 6. februar 2008, 18:08

har et problem med denne pc "se vedhæftning".
Den lukker automatisk ned, efter at min far bruger "Amazon DVD Shrinker" program.
Blæseren kører på fulde gardiner og efter at der er gået ca. 10/15 min. lukker pc´en ned....nogle bud hvad man kan gøre ell. hvordan jeg kan teste om det er den blæser ell. køler der laver ravage ell. win vista home.

Gerne nogle hurtige bud. da han er MEGET Utålmodig.

:boxed:

Who is Cool???

2

onsdag, 6. februar 2008, 18:36

Kan du starte op igen med det samme efter at systemet er gået ned, og hvis ja, hvad er CPU-temperaturen?

Det kunne godt ligne en overophedning, pga. dårlig køling. Er køleren fyldt med støv? sidder den ikke ordentligt fast?

/ask

IBM t42 and IBM t23 still alive and kicking

3

onsdag, 6. februar 2008, 18:41

kan starte den op igen, har ikke lige checket cpu varmen, men ved at køleren/blæseren larmer vildt meget, når jeg skal spille et 3d-kævet spil, så som poker altså de her hold´em games.

tror den bliver over op hedet under brug af krævene spil/programmer.

Who is Cool???

4

onsdag, 6. februar 2008, 21:06

Kontroler også lige GPU køleren. 3D er jo krævende for grafikkortet, ikke så meget CPU'en.

Kommer bundkortet med en bip kode ?

Pilfinger

5

onsdag, 6. februar 2008, 21:07

ingen biplyde.....den slukker bare helt, efter at blæseren har kørt på sit højste/larmer.....den genstarter ikke engang.

hmmmm.

Who is Cool???

6

onsdag, 6. februar 2008, 21:21

Så er næste spørgsmål. giver din pc et bip når den starter op ? hvis ikke er bipperen sikkert ikke monteret. Den er faktisk ret fed at have på.
efter hvor lang tid sker det ?
hvad sker der hvis du bare lader den stå i bios ? hvad siger tempraturen ?

Pilfinger

7

onsdag, 6. februar 2008, 21:23

ved ikke lige, checker lige imorgen og vender tilbage, lad tråden være åben......

Who is Cool???

8

torsdag, 7. februar 2008, 11:14

har lige kørt en hot cpu tester pro, lite udgaven, og ikke engang den kan den fuldføre, checkede cpu i bios, den siger: ca. 55 C´ min far har købt denne Aspire: D. 15/09 2007 i Comp. City.
Aspire M5100-CE77
AMD Athlon 64 X2 4800+
2 X 320GB hdd
2GB DDR II Ram

Kan det være rigtig?

Andre muligheder, så han ikke skal ud og ofre penge på noget nyt Hardware??

Who is Cool???

9

torsdag, 7. februar 2008, 11:26

http://www.acer.dk/public/page9.do?sp=pa…&crc=2500688975

link til de tekniske spec:

men.....hvad kan skyldes at den lukker ned, har prøvet at sætte alarm på 80 C´
og da min far kørte det samme program, begyndte alarmen allerede efter ca.8-10 i programmets fase. så tror det måske skyldes cpu fan, skal jeg bede Acer om at få leveret en ny ell. bedre på deres regning, da min far har garanti på.

Who is Cool???

10

torsdag, 7. februar 2008, 17:42

Citeret

Oprindeligt indlæg af djbombar34
har lige kørt en hot cpu tester pro, lite udgaven, og ikke engang den kan den fuldføre, checkede cpu i bios, den siger: ca. 55 C´ min far har købt denne Aspire: D. 15/09 2007 i Comp. City.
Aspire M5100-CE77
AMD Athlon 64 X2 4800+
2 X 320GB hdd
2GB DDR II Ram

Kan det være rigtig?

Andre muligheder, så han ikke skal ud og ofre penge på noget nyt Hardware??

af med cpu køleren, rengør cpu og kølepladen og påfør nyt termisk pasta.
Jeg bruger Zalman STG1 termisk pasta da den er let at påføre, ganske effektiv og ikke ledende.
man skal dog give den et godt lag hvis man ikke har planslebet CPU'en.

Pilfinger

11

torsdag, 7. februar 2008, 17:55

Ikke for at stjæle trådan, men da jeg snart skal have en ny CPU køler. hvordan fjerner man resterne af kølepastaen som kommer med stock intel køler? hvis man da kan kalde det kølepasta, det er jo nærmest en slags rund tape der sidder på bunden af køleren.

12

torsdag, 7. februar 2008, 18:31

Citeret

Oprindeligt indlæg af Alex
Ikke for at stjæle trådan, men da jeg snart skal have en ny CPU køler. hvordan fjerner man resterne af kølepastaen som kommer med stock intel køler? hvis man da kan kalde det kølepasta, det er jo nærmest en slags rund tape der sidder på bunden af køleren.

sprit er bedst. Da det ikke skader elektronik. ellers kan man bruge rense benzin. men så SKAL CPU pilles ud inden.

det bedste er at tører af med en tør klud først. så tører man af med en klud med sprit på. er der så en stor kage der er ufrivillig lægger man et stykke klud på vædet i sprit. lad det så ligge et par minutter og tør af igen. gentag til kagen er væk.

Pilfinger

13

torsdag, 7. februar 2008, 19:09

ok, skal give beskeden vidre, tak for hjælpen

Who is Cool???

Nyeste Videoer og Trailers

Partner sider
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.