Computeren crasher

  • Goddag.


    Min computer crasher i utide, og det er i gennemsnit et par gange om dagen. Crashet består i at alt fryser fuldstændigt - skærmbilledet bliver men alt er frosset. I går skete det så 5 gange hvilket fik mig til at lave et indlæg nu her. Kan ikk leve med det mere. Har haft den inde hos SHG.dk 4 gange, men de har ikk formået overhovedet at se nogen fejl ved den, så nu spørger jeg så her.


    Hva kan der være galt med min computer?


    Jeg har haft Memtest kørende i et par timer uden fejlmelding, og speedfan melder at min cpu ligger på 60 grader, så det virker heller ikk som om fejlen ligger der. Overvejer om det kan være mit bundkort?


    På forhånd tak

  • Hvilken version af memtest har du kørt? Jeg kan anbefale memtest86+, hvor du booter op og kører den fra cd.


    Jeg havde en bærbar der også fandt på samme nr på et tidspunkt! Frøs og ville ingen vejne. Det hjalp med en bios opdatering.


    Når du siger at din cpu er 60grader?! er det så i idle eller load? Prøv at hente orthos og køre en loadtest. For det første kan du se om skidtet er ustabilt og hvor varm din cpu bliver.

    E8200 2.66@3.92 | GA-P35-DS3 F13 | G.Skill PC8000 @ 5-5-5-15 588MHz | 9800GTX+

  • Må ærligt indrømme at jeg bare googlede memtest, så ved ikke hvilken version det kan være - den kørte dog bare i windows, og ikke lige efter boot.. Men biosopdatering har jeg slet ikk tænkt på.. Jeg forsøger mig med det du siger. Er der noget jeg skal være ekstra varsom med mht biosopdateringer? eller er det hele automatisk? hvordan finder jeg ud af hvilken version jeg ska ha? Har et P5N32-Premium SLI