Dell eller SHG?

  • hey alle sammen,


    jeg overvejer at købe en ny compumenter, men er havnet i et dilemma...


    jeg computer på max koste 9000 kr,da jeg er en fattig studerende.. :)


    jeg har fundet 2 computere, men kan ikk rigtig finde ud af hvilken jeg skal vælge, håber i kan hjælpe :)


    computer nr. 1:
    XPS 420 Viiv Intel® Processor Q6600 Quad Core™ 2.40GHz, 1066Mhz FSB, 8MB cache
    Original Windows Vista™ Home Premium - Dansk
    Standardgaranti - 1 års XPS Premium Hardware Support (inkl. gaming- og onsitesupport)
    Dell™ 17" silver fladskærm i bredformat (SE178WFP) - Dansk
    3072MB 667MHz Dual Channel DDR2 SDRAM [2x1024/2x512]
    500 GB Seriel ATA/100-harddisk (7.200 omdr./min.) med 16 MB DataBurst™-cache
    SINGLE 512MB NVIDIA GeForce 8800GT card
    16x dvd +/-rw-drev
    Dell™ udvidet USB-multimedietastatur - Dansk (QWERTY)
    Dell optisk Premium-rullemus
    Tilbehør
    Integreret HDA-lydkort med Dolby Digital 7.1
    Uden højttalere
    19-i-1-mediekortlæser
    Uden modem
    Microsoft® Works 8.0 - Dansk


    ialt: 8670 kr
    computer nr 2:
    GameLine 7124 - Core 2 Duo E6750 (2.667GHz), 2048MB Dual Channel DDR2-800, 320GB SATAII HD, DVD±RW SATA Drive (Dual-Layer), nVidia GeForce 8800GTS - 320MB (Factory overclocked - SLIx8 Ready), 54MBIT WLAN, Black TitanTower with Blue Light
    + en samsung 20" wide tft skærm


    ialt: 9310 kr.


    skærmstørrelsen er overhovedet ikk afgørende for mit valg.
    sådan som jeg ser det får jeg en hurtigere cpu, flere ram, mere HDD, hvis jeg vælger DELL.
    hvilket grafikkort der er bedst er jeg i tvivel om.


    Håber i kan hjælpe mig :)


    mvh
    Eiezo


    ps.


    Saglige argumenter. Gider ikke høre på argumenter som "Dell er noget lort!!!!" osv..

  • Hej Eiezo.