WD 250gb SATA2 larmer

  • Har lige smidt min dejlige harddisk over i en anden computer, slettet alle partioner, oprettet nye og har nu installeret windows, synes den er blevet langsommere til at åbne ting og programmer og "knurrer" når den skal arbejde.. er den ved og gå i stykker eller hva?..


    MVH Kenneth.. =)

    If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P


    Asus Maximus III Gene
    I7 - 860@4Ghz Corsair H70
    Gainward GTX470
    Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
    Creative SB X-Fi XtremeMusic
    OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
    Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW

  • at den larmer mere kan have lidt at gøre med om dit gamle kabinet var bygget til at være "støgsvagt" så lyden ikke kom ud af kabinettet


    en harddisk larmer altid, du skal huske det er en hel bunke skriver der ligger og kører rundt inden i den ;) det er en mekanisk ting, så det kan ikke gøres meget mere lydløst. dog hvis den begynder at sige "klik" lyde kunne det tyde på den er ved at gå i stykker

    //TM


    The meaning of war is not to die for your country, the meaning of war is to let the bastard you are figting against die for his

  • Jeg har svært ved at hører om det er "klik" lyder eller knurrer lyde.. Den er først lige begyndt på det og på et helt nyt system er der begyndt at ske ting så som at EI laver fejl og Asus AI vil slet ikk starte op, den laver bare fejl og dør med det samme.. kan dette skyldes at harddisken er ved og gå i stykker?..

    If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P


    Asus Maximus III Gene
    I7 - 860@4Ghz Corsair H70
    Gainward GTX470
    Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
    Creative SB X-Fi XtremeMusic
    OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
    Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW

  • hvordan er den bedste/rigtige måde og formatere en hd på når man skal have alt slettet og starte forfra?..


    MVh Kenneth.. =)

    If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P


    Asus Maximus III Gene
    I7 - 860@4Ghz Corsair H70
    Gainward GTX470
    Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
    Creative SB X-Fi XtremeMusic
    OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
    Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW

  • Ved at bruge et af værktøjerne på Ultimate Boot CD, eller det tool fra producenten af harddisken.

    Q9450 | Asus P5Q3 Deluxe | 4GB Corsair DDR3 (1600MHz, CL7) | Sapphire 7870XT Boost

    Dell UltraSharp U2410 | Windows 7 Home Premium 64 | 80GB x25-m

  • Larmer de fleste WD hdd ikke? Det synes jeg de gør. Har haft et par stk og jeg synes de har en metalisk lyd højere end seagate og samsung.

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate

  • Der er også et godt program til at formatere harddiske der hedder partition magic.. Hvis du vil have det kan jeg sende det til dig via mail eller msn ... ;-)

    E6600@2.4GHz
    MSI P965Neo2
    250 Gb Samsung
    Inno3D 8800GT 512MB DDR3
    4Gb G.Skill @ 800 MHz
    Samsung SyncMaster 226BW

  • mine YS har hele tiden larmet når de læser meget , men KS modellen plejer ikke at sige noget.....hvis de monteres korrekt...det kan være at det du hører er vibrationer der forplanter sig i det nye kabinet...for at undgå det kan man evt bruge elastikker til at sætte hdd op.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Steffen1980 du må gerne sende det til min mail Kenneth@takk.dk


    Det med og hænge HD op i elastikker synes jeg er noget underligt lort som tit er gået galt for folk så det skal der ikke leges med.. har smidt den op i en gammel Zalman hd køler som sidder i dem der gummi beslag, synes dog stadig den er langsommmere end den var før.. og larmer lidt mere.. :S

    If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P


    Asus Maximus III Gene
    I7 - 860@4Ghz Corsair H70
    Gainward GTX470
    Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
    Creative SB X-Fi XtremeMusic
    OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
    Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Fragman
    mine YS har hele tiden larmet når de læser meget , men KS modellen plejer ikke at sige noget.....hvis de monteres korrekt...det kan være at det du hører er vibrationer der forplanter sig i det nye kabinet...for at undgå det kan man evt bruge elastikker til at sætte hdd op.


    God ide Fragman :9xo har hørt andre der har brugt kraftige husholdnings elastikker som ophæng det skulle begrænse støjen. Det kan godt være der er forskel på om det er y eller det andet andet du nævner kan ikke huske hvad type jeg havde for jeg har dem ikke mere. Køber helst seagate eller samsung i dag. :D

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate