Trådløs routher - Hvilken?

  • Hej..


    Jeg har nu fået mig en bærbar igen, og skulle så gerne have den på det trådløse net, og den stationære med et stik i røven..


    Men da jeg egentlig ikke selv har haft trådløst hjemme før vil jeg spørge her hvilken routher jeg skal vælge.. :)



    Planen er at prisen skal ligge under de 500,- og så er det for mig lidt vigtigt at det er muligt at slå firewall funktionen fra eller hvis ikke andet meget nem at rode med, da jeg skal hoste spil, TS server osv..


    Sidst havde jeg en Zykonn (stavehat) routher, og den firewall var seriøst ikke til at arbejde med, så søger noget der er til at have med at gøre :)


    Bring it on :)

  • Linksys WRT54GL, evt. med 3. parts firmware som f.eks. DD-WRT, en genial router til billige penge.


    Og hvis det er portforwarding du hentyder til som firewall, så syntes jeg det er meget simpelt at sætte op på denne.

    Q9450 | Asus P5Q3 Deluxe | 4GB Corsair DDR3 (1600MHz, CL7) | Sapphire 7870XT Boost

    Dell UltraSharp U2410 | Windows 7 Home Premium 64 | 80GB x25-m

  • jeg har den her lille fætter en "Buffalo AirStation Wireless-G High Speed Router WHR-G125" den er dejlig at arbejde med, jeg hoster selv TS Server lige pt. har godt nok ik kunne få den til at kunne go igemmen på TS Server Klient men TS Server Web-interface er der hul igemmen til. Den kan sloges over fra Router til Switch hvis det ønskes sådan køre jeg selv nu og den kan fint trække mit internet jeg har 15/15mbit fibernet så jeg brokker mig ik :)


    Buffalo AirStation Wireless-G High Speed Router WHR-G125 til kun ca. 330kr med fragt.


    der kan hentes en DD-WRT Firmware til denne router hvis det ønskes, har hørt de skulle være bedre, men har ik selv testet det endnu.


    DD-WRT Firmware