Ny bærbar (Z 6224W) - hvilken CPU

  • Jeg skal have købt mig en ny bærbar, da min Znote 4200+ efterhånden er ved at være temmelig slidt... og grim at se på... og langsom.


    Det bliver en Znote 6224W, men jeg er ret usikker på hvilken CPU jeg bør få i den. Default er en
    - 2.10 GHz Intel C2 DUO T8100 800MHz 3MB ,
    men en
    - 2.50 GHz Intel C2 DUO T9300 800MHz 6MB
    overvejer jeg også.


    Men det er bare det, om det kan betale sig (ydelse kontra pris), og hvordan er det med varmen mht. den ene frem for den anden? :S


  • Medmindre du arbejder hardcore med processor hungrende applikationer, så glem T9xxx serien!
    Hertil ville jeg anbefale 6324 og ikke 6224 ;)

  • Okay, tak.
    Er der så nogen væsentlig forskel på varmen / køler-støj ift. de to modeller?


    //edt. okay, det var nok et ret dumt spørgsmål :) , men bare om den stadig er til at holde ud.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Simon Jensen
    Okay, tak.
    Er der så nogen væsentlig forskel på varmen / køler-støj ift. de to modeller?


    //edt. okay, det var nok et ret dumt spørgsmål :) , men bare om den stadig er til at holde ud.


    Det er de samme komponenter allmost, så ingen forskel der. Du skal vide, at på 14" og med så vilde specs, så laves er høj varme. som std. er den sat til at lukke ned på 90grader, og den kan den godt nå ved spil, så du kan overveje at fjerne den advarsel eller nedlukning i BIOS.


    Ellers kig på 6625, hvos du vil have Znote

  • 6625... njaa, det er lige i overkanten, og det grimme webcam gidder jeg heller ikke have siddende :)


    Det bliver nok en T8100 så.
    Under alle omstændigheder er det i hvert fald 10x bedre end min Znote 4200.


    Men tak for svarene.