• Jeg har nu læst lidt om overclocking af cpu'er grafikkort osv. men nu kunne jeg godt selv tænke mig at prøve det, jeg har bare lidt problemer..


    1. Jeg ved ikke hvordan man gør, kan nogen guide mig eller kender nogen en guide til E6600


    2. Jeg ved ikke om mine komponenter kan klare det så derfor har jeg lige skrevet den nedenunder..


    Hvis nogen kan hjælpe nig vil jeg være meget taknemlig!


    på forhånd tak:)






    Bundkort: Asus p5n32-SLI se Deluxe


    Processer: Intel Core 2 Duo (6600) 2,4 Ghz


    Ram: 2 Gb 800mhz


    Grafikkort: Leadtek Winfast 6800 GT/ultra


    Strømforsyning: Antec 450 watt

  • http://www.tweakup.dk/article/464/dk/


    http://www.ocguide.dk/


    Jeg vil anbefale at du investere i et større grafikkort da dit er simpelthen for ringe til at få noget ud af at overclocke det. Det kommer selvfølgelig an på hvilke spil du spiller, men du får ikke ret meget ud af det desværre. Priserne på grafikkort er osse langt nede i pris og man får et rigtig godt kort for 1000-1500 kr. Ati 3870 eller 8800GT er nok det bedste køb i den prisklasse.

  • Okay, yes det havde jeg ligesom regnet med, hehe.. jeg overvejer og investere i et 8800gts fra zotac, da det kan overclockes helt vildt, og det koster ca. 2000kr. men du kan lige tjekke det ud på tweakup, under anmeldelser,


    Men det vil sige at du mener jeg kan overclocke min cpu, og derefter mit grafikkort som jeg så havde tænkt mig at købe (MEGET SNART) sa jeg gerne vil kunne spille de sidste nye spil

  • Jeg vil nu anbefale et 8800GT til små 1500 kr istedet for og så bruge de 500 kr du har i overskud på en større psu da din 450w nok bliver flaskehalsen i dit system. Hvilken psu er det helt præcist?
    Hvilken køler har du på din cpu? Med en rimelig køler, burde du kunne nå 3.2 ghz...

  • Hej..


    Jeg har samme bundkort, og samme CPU.. og jeg har aldrig overclocket før, men jeg overvejer at give det et prøv, i anledningen af at jeg snart får mig et Geforce 8800GT AMP! fra zotac..


    men jeg er blevet lidt nervøs efter jeg har googlet lidt rundt.. der er mange som skriver at Asus p5n32-SLI se Deluxe er virkelig dårligt mobo i OC sammenhænge..


    jeg er dog lidt i tvivl om det er blevet rettet med en bios opdatering?

  • Okay, tusind tak alle de har besvaret og det har hjulpet, men jeg tror jeg venter lidt med at skifte alle de ting ud..


    Jeg har besluttet mig for at købe Zotacs 8800gts (som i kan se en test af på tweakup.dk) de siger det er super sptrødt og giver det 100% jeg stoler på dem og investere 2000kr. i et kort som kan holde i et stykke tid..


    Plus jeg lige har bestilt en samsung syncmaster 226cw som er super fed! glæder mig virkelig til den kommer, så til sidst ville jeg bare lige spørge om de var nogen som havde set en dansk test af præcis den skærm, eller hvis nogen selv har den. så må de da gerne lige smide en kommentar.


    det ville jeg sætte stor pris på