Vil ikke boote med winXP cd :S

  • Har lige fået samlet det system der kan ses i min sig, men er stødt ind i et irriterende problem!
    Skidtet vil sku ikke boote fra CD! Har nu prøvet 2 forskellige drev via IDE og igen af dem vil boote winxp cd'en som virker (prøvet i andre maskiner).


    Nogen der har en løsning på dette ? Er sku ved at være desperat hehe. Jeg har ingen sata/sataII drev liggende så dem ka jeg desværre ikke teste med.


    Har prøvet at rode rundt i bios uden held og reset cmos, stadig samme resultat.


    EDIT: Og mobo'et genkender forresten cpu'en som en e8400 så der burde der ikke være problemer.


    EDIT 2: drevene virker forresten fint, for da jeg lod den loade den xp der allerede lå på harddisken ku jeg sagtens gå ind på drevet og se at xp cd'en var i.

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

    Rettet 2 gange, sidst af JuiCe ().

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Pvt.P.Nutz
    Bruger du boot menu eller ændrer du boot priority i bios?


    Prøvede begge uden held.



    Har dog fundet en løsning så jeg kan installere xp. Lod den boote den xp der ligger på harddisken og smed xp cd'en i drevet...det virker self. fint nok som jeg har nævnt. Så jeg lod så xp installere igennem xp (altså den der install guide der er på skiven) og lod den genstarte. Så ku jeg vælge 2 styresystemer, enten xp eller xp installation, og der valgte jeg så installation....Total smart, så går den bare igang med al det den normalt ville gøre hvis man booter direkte.
    Sååå nu den igang med install, men ville nu gerne vide hvorfor den ikk vil boote fra drevet :(
    Håber det ændrer sig når jeg får smidt et sata drev i snart.

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2