Matematiske formler i Microsoft Word

  • Hey


    Jeg sidder og forsøger at lære hvordan man skriver matematiske formler og illustrationer i Word.
    Og så tænkte jeg på om det er muligt at lave koordinatsystemer og lign.?
    Jeg sidder allerede og leger med lidt Equation Editor, og prøver at lærer programmet lidt at kende.
    Men jeg kan lige så godt anerkende at jeg sjældent fatter meget af de forskellige hjælpe programmer, og håber på at få et simpelt ja eller nej fra en ekspert herinde ;)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Tork
    Hey


    Jeg sidder og forsøger at lære hvordan man skriver matematiske formler og illustrationer i Word.
    Og så tænkte jeg på om det er muligt at lave koordinatsystemer og lign.?
    Jeg sidder allerede og leger med lidt Equation Editor, og prøver at lærer programmet lidt at kende.
    Men jeg kan lige så godt anerkende at jeg sjældent fatter meget af de forskellige hjælpe programmer, og håber på at få et simpelt ja eller nej fra en ekspert herinde ;)


    Du kan så vidt jeg ved, ikke lave koordinatsystemer osv. Men der du jo så excel ;)

  • Kan du ikke, men kan anbefale Graph, et fint lille program til illustrationer.

    Q9450 | Asus P5Q3 Deluxe | 4GB Corsair DDR3 (1600MHz, CL7) | Sapphire 7870XT Boost

    Dell UltraSharp U2410 | Windows 7 Home Premium 64 | 80GB x25-m

  • jeg har endnu ikke fuindet et program hvor du har kunne lave deciderede koordinatsystemer. Derimod findes der tonsvis af programmer til, at lave grafer baseret på enten data eller en matematisk funktion. Et af de bedre er som ayu også nævner Graph.