Nokia N95 erfaringer.

  • Hej Tweak. Jeg er på udkig efter en 'ny' mobiltelefon, men har egenligt ikke råd. Derfor har jeg tænkt mig at købe en brugt, og har lidt en Nokie N95 i tankerne - MEN, har hørt de bliver møg langsomme efter et stykke tid? Passer det?

  • syntes ikke min er det mindste langsommere end da jeg fik den...
    til gengæld syntes jeg at slideren hurtigt bliver træls.. hvis jeg havde haft muligheden havde jeg nok købt n82 i stedet

    Pentium d805 2660@3660Mhz
    775dual-vsta
    Geforce 6800 GS/XT super 512 MB gddr3.
    1536 mb ddr400 3-3-3-7 (4gb ballistix bestilt)
    120+200+250 GB Maxtor sata
    logitech tastetur - razer diamondback magma - s&s steel gaming pad - gg3 gaming glove

  • Nu kender jeg ikke så meget til n95.
    Men den skulle vist nok køre med sammen OS som min E65. Og ja de er lidt langsomme. Men det er ikke et problem for mig. Men smut da ned forbi din lokale mobilforhandler så kan du helt sikker prøve mobilen. Så kan du jo selv bedømme om den er for langsom til dig.


    (Hvis det skulle have interesse så har jeg en E65 til salg)

  • Well jeg har en Nokia N73 og den er altså ligeså hurtig som en af mine venners W880i... Så jeg ved ikke rigtig hvorfor alle brokker over hastigheder på Symbian.. Jeg synes sgu det er ligeså hurtigt som alle andre "normale" mobiler... Det tar' ca. 2 sek for mig at komme ind i kamera funktionen og er klar til at tage billeder... Det tar' vel 1½sek at komme ind i beskeder, ved ikke om jeg bare har været heldig med min eller hvad..?! Jeg holder den self. opdateret, så jeg hele tiden har den nyeste firmware...

    i7 2600k, Asus P8Z77-V, 16GB Corsair Vengeance, 120GB OCZ Agility4, GTX560+Antec 620 kühler, AX750.
    iPhone 5, iPad 4.

  • Selvfølgelig er N95 (og alle de andre smartphones fra Nokia) en kendelse langsommere i f.eks. menuen end JAVA baserede telefoner (6300, 6500, 6230, W880i, K850i osv osv...). Men det er næppe noget der vil være et problem i dagligdagen.


    Fordelen ved f.eks. N95, er muligheden for de mange 3. parts programmer der er til S60 3rd styresystemet som telefonen kører. Der er næsten uanede muligheder sammenlignet med de førnævnte telefoner.


    Jeg har selv haft et utal af smartphones, og den lille hastighedsforskel der er genererer ikke mig det mindste. Telefonerne bliver selvfølgelig en anelse langsommere jo mere de bruges og jo mere der installeres på dem. Men møg langsomme ligefrem - bestemt ikke :)


    Ellers gør dig selv den tjeneste lige at smut forbi den nærmeste telebutik og prøv en N95 hvis det er den du vil have, så kan du da hurtigt få et indtryk af om den er for langsom for dig sammenlignet med din nuværende mobil.

    Corsair Carbide 500R Black - Corsair CX600M
    ASUS Z87-K (C2) - i5-4670K
    Crucial Ballistix SP 1600MHz CL9 16GB - ASUS GTX 770 OC
    Samsung 840 Pro 256GB SSD - 2x500GB Seagate SSHD
    Logitech diNovo Edge Bluetooth - Logitech G500
    Dell UltraSharp 2407WFP - Dell UltraSharp 2007WFP