ny systemdisk?.... men hvilken??

  • hej gutter
    Jeg har kigget med om efter en ny systemdisk
    har kigget lidt på en raptor
    men har set at den ikke er hurtigere end en normal sata2 som kører ved 7200
    og at den larmer rimelig meget


    Så jeg kigger efter en disk
    som ikke larmer
    som er hurtig
    den skal min. have 80GB


    nogen som har nogle forslag?


    mvh
    Seganer

  • Tja.. Maxtor, samsung WD.. Ta en af dem hvor prisen passer dig.
    Synes ikke der er nogen som er bedre end andre.
    Samsung spinpoint har fået en masse god omtale, WD har et godt ry, og mange kører med Maxtor.
    Selv har jeg 4stk.
    En mulighed kunne være at putte 2 "små" i RAID 0

    MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

    Rettet en gang, sidst af urbananen ().

  • Jeg må personligt sige at de eneste WD diske jeg har stor success med er Raptor serien, de alm. SATA2 og IDE diske er det lykkedes mig at crashe 3 stk. indenfor 1½ års tid - dét er ikke optimalt!
    -specielt taget i betragtning de alle var fra deres server grade serier :rolleyes:


    Seagate har jeg rigtig gode erfaringer med (som bekendt har Seagate opkøbt Maxtor, så kig efter en Seagate hvis du vil have nyeste teknologi, alle Maxtor diske har nogle måneder på bagen nu).
    -dog ville jeg nok købe en Samsung disk næste gang jeg selv skal bruge en, da de får rigtig gode anmeldelser mht. "støjsvaghed" samt at de typisk er billigere end alle de andre...


    :$

  • hmm......¨
    er en samsung mere lydløs end en wd?
    I må godt komme med et forslag på en model, alt fra 80-500GB, bare den er hurtig og lydløs og godt med cache mem. som f.eks. 16mb


    mvh
    Seganer

  • Jeg har lige bestilt sådan en seagate ES med 32MB buffer, men af lydløse WD's green serie (aner ikke hvor man kan finde dem) være de bedste, derefter samsungs T166 serie..

    Lian Li V2000B - HX1000W
    DFI DK X58 - 920 - ATI 5870
    6GB OCZ PC12800 CL7 - 2*Samsung 2443BW - Samsung 240HD
    Seagate ES.2 32mb 250GB - 2*WD160GB RE SATA2 - 1 TB USB - 1TB Lan
    måske en MD20 til salg

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Seganer
    hmm......¨
    er en samsung mere lydløs end en wd?
    I må godt komme med et forslag på en model, alt fra 80-500GB, bare den er hurtig og lydløs og godt med cache mem. som f.eks. 16mb


    mvh
    Seganer


    personligt ville jeg tage et par wd caviar også. ellers samsung spinpoint, eller muligvis seagate baracuda
    og ja gå efter 16mb cache. elelr gerne mere hvis muligt :)


    hurtigste valg ville være 2 diske i raid 0. størrelse alt efter hvad du har brug for realy.


    men må nok indrømme at så længe at det er til "normalt" brug er det rimelig ligegyldigt hvilket mærke man tager. men well. de fleste har deres foretrukne valg :)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af teko
    Jeg har lige bestilt sådan en seagate ES med 32MB buffer, men af lydløse WD's green serie (aner ikke hvor man kan finde dem) være de bedste, derefter samsungs T166 serie..


    wd's green serie er desværre ikke npået danmark endnu hvad jeg har kunne finde ud af. men elelrs lækre diske :)


    været en nyhed for længe siden enten her eller på hwt.dk om nogle diske med 1gb cache (ville jeg gerne finde :P) så hvis nogle har set dem et sted, let me know :D

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af silentk
    wd's green serie er desværre ikke npået danmark endnu hvad jeg har kunne finde ud af. men elelrs lækre diske :)


    været en nyhed for længe siden enten her eller på hwt.dk om nogle diske med 1gb cache (ville jeg gerne finde :P) så hvis nogle har set dem et sted, let me know :D


    Mmm... Jeg ved Seagate og Samsung har puslet lidt med ideen om at inkorporere en NAND flash som buffer led i nogle af deres diske - men så vidt jeg er orienteret har de indtil videre kun gjort det på bærbare harddiske hvor det vil have betydeligt hurtige up time fra hipernate til on (som f.eks. når skærmen har været klappet ned og den laver autostart når du klapper den op igen).


    Sorry for :offtopic:

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af teko
    Jeg har lige bestilt sådan en seagate ES med 32MB buffer, men af lydløse WD's green serie (aner ikke hvor man kan finde dem) være de bedste, derefter samsungs T166 serie..


    ja samsungs nye serie er rigtig god :9xo

    Corsair Spec Alpha Red Custom, dual rad + single rad in front - Intel 7600k@4.9 1,24 vcore watercooled - 8GB Geil Forza DDR4 3000mhz - 450W Thermaltake SMART PSU - Kingston HyperX 240GB SSD - Asus GTX1060.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af dB1


    Mmm... Jeg ved Seagate og Samsung har puslet lidt med ideen om at inkorporere en NAND flash som buffer led i nogle af deres diske - men så vidt jeg er orienteret har de indtil videre kun gjort det på bærbare harddiske hvor det vil have betydeligt hurtige up time fra hipernate til on (som f.eks. når skærmen har været klappet ned og den laver autostart når du klapper den op igen).


    Sorry for :offtopic:


    ville ønske jeg kunne finde frem til den historie igen :)
    var et eller andet ukendt (ivertfald for mig) firma. havde ikke lige forventet at se den størrelse foreløbigt^^


    men ja. må siges der arbejdes en del på hdd området for tiden. solid state discs udviklingen river en masse dejlige tiltag med sig :)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af silentk
    [
    været en nyhed for længe siden enten her eller på hwt.dk om nogle diske med 1gb cache (ville jeg gerne finde :P) så hvis nogle har set dem et sted, let me know :D


    Du kan få dem med 256MB flash hukommelse hos overclockers.co.uk men de skulle vist ikke været hurtigere af den grund.. Ved ikke helt hvorfor dog.. Den med 32MB skulle heller ikke være hurtigre end forgængeren med 16MB, men vil prøve :p

    Lian Li V2000B - HX1000W
    DFI DK X58 - 920 - ATI 5870
    6GB OCZ PC12800 CL7 - 2*Samsung 2443BW - Samsung 240HD
    Seagate ES.2 32mb 250GB - 2*WD160GB RE SATA2 - 1 TB USB - 1TB Lan
    måske en MD20 til salg

  • Ja, det burde være sådan, og det er det måske også nu, men de test der er hvis man søger på google siger noget andet ;) Den på hwt.dk siger til gengæld at de er hurtigere, så ka være det bare var de første versioner :)

    Lian Li V2000B - HX1000W
    DFI DK X58 - 920 - ATI 5870
    6GB OCZ PC12800 CL7 - 2*Samsung 2443BW - Samsung 240HD
    Seagate ES.2 32mb 250GB - 2*WD160GB RE SATA2 - 1 TB USB - 1TB Lan
    måske en MD20 til salg