Ny pc vil ikke starte

  • Har lige fået samlet det system i kan se i min sig, men kan sku ikk få skidtet til at starte :(


    Vil da mene jeg har sat alt korrekt til, men når jeg tænder PSU'en bagpå og trykker på power knappen sker der ikk andet end at cpu fan li rykker sig en smule og går derefter ud...altså bare en lille "strøm klump"


    Mobo'et lyser med en rød led når der er strøm til psu'en, hvilket skulle være standard.



    Nogen ideer til hva fejlen kan være?

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2


  • Alle kabler sidder korrekt?
    Clearet bios?


    Jeg vil VÆDDE på at bundkortet ikke understøtter E8XXX-serien med den bios der ligger på, så du skal muligvis flashe i blinde.


    Prøve at pille grafikkort osv ud? Startet med 1 stang ram og alt det sædvanlige?


    E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
    Asus P5E
    XFX HD5850 BE
    4GB Corsair DHX PC6400
    Samsung 1TB F3
    Corsair TX650
    Antec Solo

  • Hey ehhe har haft travlt med fejlfinding så glemte li at skrive at jeg havde fundet fejlen. PSU'en jeg har købt brugt har fået moddet en fanmate på, og det ikk gjort specielt godt. Så stikket fra blæseren sidder halvt skidt inde i psu'en og derfor nægter den at starte (så den ikk rister sig selv)


    Men altså jeg gir den noget lim så den sidder knaldhamrende godt og så burde det virke.

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af JuiCe
    Hey ehhe har haft travlt med fejlfinding så glemte li at skrive at jeg havde fundet fejlen. PSU'en jeg har købt brugt har fået moddet en fanmate på, og det ikk gjort specielt godt. Så stikket fra blæseren sidder halvt skidt inde i psu'en og derfor nægter den at starte (så den ikk rister sig selv)


    Men altså jeg gir den noget lim så den sidder knaldhamrende godt og så burde det virke.


    Lyder fandeme som en dårlig idé.
    Jeg er også tilbøjelig til at give Exxon ret mht. CPU/BIOS.