Nyt Grafikkort

  • Hej Tweakers.


    Jeg er paa vej til at købe et nyt grafikkort til pc, men der er et par ting jeg er i tvivl om.


    Kan det lade sig gører at saette et graffikkort med ddr2 eller ddr3 ram, på et bundkort der bruger ddr184 pins ram?


    Mit bundkort har en AGP universal port der understøtter AGP 2x med op til 533MB/sec bandwidth, og AGP 4x med op til 1066MB/sec bandwidth.
    Men de fleste nye grafikkort med AGP port er AGP 8x, er det kompatibelt med min port?


    Mit nuværende grafikkort er et GeForce fx 5700 med 256mb ram.
    Jeg vil gerne have et grafikkort der er kraftigere end, gerne med 512mb Ram, er der nogen der evt. har et foreslag?


    Paa forhånd tak.

  • Mange tak Rasmus :cheers:


    Havde forestillet mig noget i omegenen af 700-1100 kr.


    Min maskine er saa småt ved at tabe lidt af farten, så jeg tænkte det nok var tid til en opgradering af ram og grafikkort. Isaer det sidste, for i spil som f.eks. BF-Vietnam er grafikken begyndt at "cracke". Dvs. farvede striber og felter paa kryds og tvaers af spillets grafik.


    Er der nogen der har erfaring med hvor meget et agp 8x vil tabe hvis det saettes i en 4x port?

  • Inden du løber ud og køber et kort til 700+, vil jeg da lige gøre opmærksom på, at der ikke er meget at hente, nårdu kører med et så gammelt system. Cpu og ram bliver enorme flaskehalse. Vil mene at du skal ud og kigge på et brugt kort i GeForce 6600/6800 (nvidia) serien eller Radeon x800 serien (ati). Alt over er overkill imo. Dertil kan du sikkert finde et brugt 6600 til under 200,-.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af |KTS|
    Inden du løber ud og køber et kort til 700+, vil jeg da lige gøre opmærksom på, at der ikke er meget at hente, nårdu kører med et så gammelt system. Cpu og ram bliver enorme flaskehalse. Vil mene at du skal ud og kigge på et brugt kort i GeForce 6600/6800 (nvidia) serien eller Radeon x800 serien (ati). Alt over er overkill imo. Dertil kan du sikkert finde et brugt 6600 til under 200,-.


    Okay, det var også nyttigt at vide.


    Helt præcist er min maskine en Intel Pentium 4 (2,8 gHz), med 2048 ram. Hvor højt mener du at jeg kan gaa, uden direkte at smide penge ud af vinduet?


    Ved du om der er noget sted på nettet hvor brugte kort sættes til salg?


  • Der er jo her på tweak :$
    Ellers på hwt.dk eller hol.dk