Bundkortet bipper sygeligt meget

  • hej drenge (PLEASE læs selvom der står meget! er desperat :P)


    Jeg har et problem med mit bundkort af modellen Asus P5N32-SLI Premium.


    Dvs jeg ved ikke 100 % om det er bundkortet, men hver gang jeg genstarter booter den ikke. Der hvor den skal komme med det normale POST-bip holder den bare en konstant tone i 15 sekunder - 3 sekunders pause - 15 sekunder igen.. og sådan blir den ved.
    Der kommer intet frem på skærmen. SHG.dk som jeg bestilte maskineriet fra har set på den 4 gange. Første gang gav de mig et nyt bundkort fordi de testede det defekt, og de andre 3 gange har de sagt at det virkede fint. Jeg er træt af at sende den ind til dem så håber I kan hjælpe.


    Fejlen melder sig kun når jeg genstarter, eller tænder og slukker computeren hurtigt (venter jeg 10 sekunder eller lign. efter den er slukket før jeg tænder den igen, er det tilsyneladende intet problem)
    Derudover crasher den også et par gange om dagen hvor alt bare fryser og den eneste mulighed er at genstarte (eller slukke og tænde for at undgå biplyden). Jeg fristes til at tro at de to problemer er i relation til hinanden....


    Shg.dk har sagt at det var bundkortet der rørte kabinettet og derfor kortsluttede svineriet, men da den jo gør det specielt ved genstarts og så et par daglige crash ville det være underligt at det ikk sker oftere. Desuden har jeg haft det ude og stå på et træskærebræt for at være sikker. Det må være noget med nogen stik der kortslutter hvis det er noget. Da det kun er ved genstart ku det måske være ved PWR switchen.. eller hva det nu hedder der hvor knapperne er forbundet.
    hjælp... :boxed:


    Asus P5N32-SLI/Premium, nForce590 SLI
    Intel Core 2 Duo E6600, BOX, LGA775
    Inno3D GeForce 7950GT, 512MB, PCI-E
    Seagate 7200.10 250GB, 16MB, SATAII
    shg.dk Case PC336, Midi, No PSU, Black
    RAM 2048 MB DDR2 PC2-6400 CORSAIR C4 XMS2 800 MHz
    Windows XP Home Edition DK,

  • Aner ikk lige hvad dit problem kan være, men kan fortælle dig at et træskærerbræt godt kan være strømledende så næste gang lig det på et plastikskærerbræt..

    If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P


    Asus Maximus III Gene
    I7 - 860@4Ghz Corsair H70
    Gainward GTX470
    Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
    Creative SB X-Fi XtremeMusic
    OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
    Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW

  • Er træ strømledende? Søgte ellers på google og synes at læse mange steder at man bare skulle lægge det på noget træ, men hvis det var strømledende ville den vel også kortslutte selvom jeg ikke lige genstartede? :S

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af mugga
    Er der nogen der ved hvordan jeg kan teste om det er ved pwr-switchen den er gal?


    Det er der meget lille sandsynlighed for at det er! Det kan dog testes ved at tage stikket fra pwr-switchen af bundkortet og starte ved at kortslutte de 2 ben med en skrutrækker eller lign.


    Hvilken bios er der tale om - normalt fortæller beep'ene dig hvad det er der er galt!


    her skrives at "Repeated Long Beeps = Memory Error.


    De skriver at dette gælder for IBM bios, men mange bios-producenter falder stadigt tilbage på disse, og da kombinationen ikke er beskrevet her vil jeg skyde på at du skal tjecke dine ram.


    /ask

  • Hey, tak for svaret


    Jeg mente også måske at det var RAM-blokkene, men har netop i går sat 2 nye i, så det må være slotsne den er galt med hvis det er det. Men den registrerer 2 gb og har kørt Memtest uden resultat.. hvilke er det helt præcist jeg ska kortslutte for at den genstarter?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af jacobask
    De ben du tager stikket af fra. Det eneste pwr-knappen laver er at kortslutte de to ben kortvarigt.


    /ask



    Okay, er på arbejde lige nu, men jeg husker rigtig hvis jeg siger at der går et stik hen fra både tænd/sluk-knappen og genstar-knappen ikke?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af mugga
    Okay, er på arbejde lige nu, men jeg husker rigtig hvis jeg siger at der går et stik hen fra både tænd/sluk-knappen og genstar-knappen ikke?


    Jo, og det er så self. tænd-sluk stikket du skal have af og kortslutte de ben det sad på for at tænde/slukke.


    /ask

  • Oka.. Ved godt det måske begynder at virke dumt med alle de spørgsmål, men man kan ikke kortslutte de pins der genstarter på samme måde? ellers må jeg jo bare tænde og slukke hurtigt, og se om det gir noget udslag