Znote 6515WD LARMER!

  • Hej!


    Nu er jeg ved at være grusomt træt af at høre på larmen fra min bærbar.
    Kender i til noget, der kan få blæseren til at larme mindre/køre med lavere omdrejninger?


    Jeg ved at man kan "underclocke" grafikkortet i 2D, så den skulle larme mindre når man bare er på skrivebordet osv., men jeg synes ikke at det virker.


    Jeg håber i kan hjælpe!

  • Det mest effektive ville nok være at skifte dem, tror ikke det er så godt at sænke hastigheden på dem da tingene i forvejen bliver ret varme i en laptop.


    Selv har jeg en Znote 3415 og den kan jeg knap hører selvom jeg sider og spiller.

  • Har du jævnligt pustet ind i udblæsningen på den bærbar?... hvis ikk køb noget luft på dåse og prøv at blæse den godt igennem.. ved at Zepto teknikkere råder folk til dette.. ;) kunne være det bare er en masse grimt støv som skal blæses ud af den.. :P

    If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P


    Asus Maximus III Gene
    I7 - 860@4Ghz Corsair H70
    Gainward GTX470
    Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
    Creative SB X-Fi XtremeMusic
    OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
    Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW

  • Du kan hente et program her: http://www.pbus-167.com/ til at styre hastighed på din bærbare, bruger det selv, og det fungere perfekt :)

    Lian Li V2000B - HX1000W
    DFI DK X58 - 920 - ATI 5870
    6GB OCZ PC12800 CL7 - 2*Samsung 2443BW - Samsung 240HD
    Seagate ES.2 32mb 250GB - 2*WD160GB RE SATA2 - 1 TB USB - 1TB Lan
    måske en MD20 til salg

  • Man kan da ikke ændre på noget specielt i gratisversionen - udover at vælge nogle enkelte "profiler" ?


    Jeg kigger lige på den anden :)

  • Jeg synes godt nok at det RMclock ser noget kompliceret ud :)
    Jeg kan se at du har sat vcore noget ned, eller det er måske mig der ikke forstår så meget af det :D hehe

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af K32A
    Jeg synes godt nok at det RMclock ser noget kompliceret ud :)
    Jeg kan se at du har sat vcore noget ned, eller det er måske mig der ikke forstår så meget af det :D hehe


    Ja, det er Vcore du skal rode med. Hvor langt ned du kan komme kommer an på en prøve - det er ligesom med overclocking - bare omvendt... :))


    NHC kan stort set det samme som RMClock.
    Dog har NHC nogle ekstra features omkring ACPI-styring af blæsere, men det er ikke helt for børn. Du kan læse mere om det her: http://www.p35-forum.de/board/…trol/board74-acpi-module/
    Jeg fik det aldrig til at virke rigtigt på min HP NC6400.

  • Jeg har selv en 6214W og den larmer kun hvis jeg virkelig sidder og gamer på den ellers har den kun en svag blæsen som jeg ikke rigtig ligger mærke til.. Det skal lige siges min computer har 7600 go grafikkort og T5600 cpu så det er ikke fordi jeg tror min hardware laver mere varme end din..


    Du burde evt også kører "Spybot - Search & Destroy" for at se om du har nogen som ligger og kører i baggrunden og genere en masse varme?..


    MVh Kenneth..

    If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P


    Asus Maximus III Gene
    I7 - 860@4Ghz Corsair H70
    Gainward GTX470
    Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
    Creative SB X-Fi XtremeMusic
    OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
    Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Zulu
    Ja, det er Vcore du skal rode med. Hvor langt ned du kan komme kommer an på en prøve - det er ligesom med overclocking - bare omvendt... :))


    NHC kan stort set det samme som RMClock.
    Dog har NHC nogle ekstra features omkring ACPI-styring af blæsere, men det er ikke helt for børn. Du kan læse mere om det her: http://www.p35-forum.de/board/…trol/board74-acpi-module/
    Jeg fik det aldrig til at virke rigtigt på min HP NC6400.


    Yes yes, det er jeg med på :)


    Nu fandt jeg ud af, at man kan få vist alle "fanerne" i NHC - det var derfor jeg syntes der manglede noget :D Men jeg kan ikke klikke på det ACPI du snakker om - det er bare gråt. Er det igen fordi man skal købe møget?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af K32A


    Yes yes, det er jeg med på :)


    Nu fandt jeg ud af, at man kan få vist alle "fanerne" i NHC - det var derfor jeg syntes der manglede noget :D Men jeg kan ikke klikke på det ACPI du snakker om - det er bare gråt. Er det igen fordi man skal købe møget?


    Som sagt kræver det lidt fingersnilde og held at få ACPI-delen til at virke. Men man behøver ikke købe-versionen for at gøre det.
    Læs mere her: http://www.pbus-167.com/nhc/nh…m#anchor_acpi_programming