Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

tirsdag, 29. januar 2008, 12:56

Hejsa!

Er blevet træt af min gamle 1kw giant reactor strømforsyninging, og ville egentlig gerne prøve noget andet. Den larmer sgu for meget.

Så er blevet enig med mig selv om at et eneste der nok for alvor holder, er en vandkølet strømforsyning.

Den eneste jeg kan finde er dog den som vcore.dk har. http://vcore.dk/shop/silentmaxx-watercooled-725p.html
Den er ok, men ville da egentlig gerne have noget større udvalg. Kan det virkelig passe at det er den eneste der er på markedet?

Ville egentlig helst have 3 X 12v linier, så jeg har en til cpu, en til gkort, og mulighed for og smide et kort mere i, så det os kan køre på sin egen linie.

Er der ellers nogle alternativer, med luftkøling, som virkelig er støjsvage? Kan godt gå med til luft, hvis de psuen er næsten lydløs, dog syntes jeg der er noget langt imellem dem, hvis de skal levere så meget som jeg skal bruge ;(

Asus Crosshair IV Formula
1090T @ 4,2Ghz
4X2GB Redline 12800 CL6
OCZ Agility II 128GB X2 RAID0
XSPC RX360 Radiator @ 3X slipstream
XSPC Dual 750 Bay Reservoir Pump
XSPC Edge CPU blok
2X XFX 6850 BE @ 820

2

tirsdag, 29. januar 2008, 16:17

Problemet med vandkølede psu'er er at spoler osv larmer, hyler, da de ikke blir kølet af noget airflow. Det er kun mosfets der blir kølet optimalt.

Ud over det er der massere af lydløse 500watts, som er længe nok til dit system.

Og så kunne du også bare skifte blæseren i din nuværende.

3

tirsdag, 29. januar 2008, 21:39

kan du anbefale en blæser?

har nemlig lidt på fornemmelsen, at det ikke er muligt og finde en til den der larmer mindre, og stadig har det samme airflow, da man skulle mene at noget som en blæser er optimeret, når man snakker den prisklasse. Den har jo kostet en 1700kr. :(

Men hvis det virkelig er tilfældet, at det kan klare ved bare og skifte blæseren ud, hvilket ville så være anbefalelsesværdig og smide penge efter?

Det er en 13,5cm blæser ;)

Der eksisterer jo kun henholdsvis 13 og 14cm.. hva skal man så ha fat i?

Asus Crosshair IV Formula
1090T @ 4,2Ghz
4X2GB Redline 12800 CL6
OCZ Agility II 128GB X2 RAID0
XSPC RX360 Radiator @ 3X slipstream
XSPC Dual 750 Bay Reservoir Pump
XSPC Edge CPU blok
2X XFX 6850 BE @ 820

Dette indlæg er blevet redigeret 2 gange, senest redigeret af "Intenso" (29.01.2008, 21:43)

Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.