Core2duo vs. core2quad

  • Afhænger af om programmet/spillet du vil køre er optimeret til duo eller quad....Tror ikke der er ret mange der understøtter quad endnu.


    Jeg har selv valgt en Duo (E8400), og når der så engang bliver support for quad cores i de spil og programmer jeg bruger så rykker jeg nok over til en quad.

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

  • Jeg ville gøre det samme som Juice siger.. Idag får du ikk ret meget ud af quad da der ikke er meget som er optimeret til det.. Quad er mest til hvis du vil benchmarking og den slags..
    Ville tage en Duo da du der får mest ud af dine penge i spil og normalt arbejde ved pc'en efter min mening.. =)

    If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P


    Asus Maximus III Gene
    I7 - 860@4Ghz Corsair H70
    Gainward GTX470
    Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
    Creative SB X-Fi XtremeMusic
    OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
    Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW

  • Ja, det kommer som sagt an på, hvad du har tænkt dig at bruge din computer til.


    Hvis du 'bare' skal spille, surfe på nettet, nørde lidt med nogle andre programmer indimellem, så er en hurtig dual core fin. Men hvis du har tænkt dig at multitaske meget eller køre mere krævende software, såsom 3D, videoredigering, video/lyd encoding etc., så er en quad core at foretrække.


    Sagt med andre ord er en dual core fin til de fleste, og en quad er perfekt til dem, der kan udnytte den ekstra regnekraft.


    EDIT: Det skal lige siges, at der med tiden kommer flere spil som kan udnytte quad cores (selvom det vil tage noget tid), og hvis man ikke har tænkt sig at opgradere igen de næste 3-5 år, så ville jeg nok investere i en quad core fra starten.

  • Tak for jeres inputs!


    Jeg har for to måneder siden bygget en pc for min bror, og vi valgte en quad, da han elsker at spille, og vi købte også Vista 64-bit. Min egen maskine skal bruges til bl.a. spil, billedredigering i RAW-format i f.eks. Photoshop og ellers tekstredigering. Jeg vælger nok en quad, for det kan være rart at have flere redigeringsprogrammer kørene samtidig. Og ja, der dukker jo nok flere 64-bit-programmer og spil op med tiden.