• Overvejer at købe et Antec 900 kabinet og sammen med det et ekstra GFX kort så jeg kører SLI. Men jeg mener at have hørt et sted at der kan være pladsproblemer ved PSU og det 2. GFX kort, og at de på grund af at sidde så tæt, skulle have et varmeproblem - Er det rigtigt?


    Ellers nogen der har cons / pros ved det kabinet? :)


    /Lasse

  • Dit grafikkort kommer til at sidde meget tæt på din psu. Men jeg vil da ikke sige at det er noget problem. Hvis du har en god psu med 129mm blæser så trækker den også det varme luft hurtigt ud af kortet.


    http://pic18.picturetrail.com/…73/15414309/275942807.jpg

    Three swiss witch-bitches, which wished to be switched swiss witch-bitches, wish to watch swiss Swatch watch switches. Which swiss witch-bitch which wishes to be a switched swiss witch-bitch, wishes to watch which swiss Swatch watch switch?"

    Rettet en gang, sidst af Artisan ().

  • Uha det kan jeg ikke svarer dig på, men jeg tror sikkert du kan. Hvis det er et gtx /utra kort i så er det stadg lidt plads melle psu og gfx. normalt så er den slags køler du har valgt ikke størrer end standart køleren fra grafikkortet. Hvis der er tale om gtx/ultra kort. Men hvis du skal kører sli skal du nok overveje en ny psu. 380 er satme ikke nok til sli.

    Three swiss witch-bitches, which wished to be switched swiss witch-bitches, wish to watch swiss Swatch watch switches. Which swiss witch-bitch which wishes to be a switched swiss witch-bitch, wishes to watch which swiss Swatch watch switch?"

  • Nogen der så kan anbefale en strømforsyning? Hvis jeg smider det ekstra GFX kort i er systemet flg:


    Intel Core 2 Duo E6300
    Asus P5NSLI nForce570
    2 x 7900GS
    2 x Corsair Twin 5400 DDR2 512MB & 2 x 512MB Kingston 'etellerandet'
    WD Caviar SE 1600JS HDD
    + div. blæsere


    Gerne en eller anden budget PSU :)


  • Mindst 520watt til sli med 2 7900 jeg kunne ikke få mit til at kører stabilt med en chill 510w men med den antec 550w spurtede det bare derud af. Større psu er du nød til :9xo
    Kan godt være det var fordi det var en chill skal ikke kunne sige om en antec 500w kan klare det. :cheers:

  • På edbpriser kan jeg ikke umiddelbart se, hvor mange ampere de strømforsyninger leverer.
    Men den jeg har lige pt. kan smide 16A ved 12V. Skal lige siges at jeg ikke er helt inde på PSU'er endnu, men den jeg har burde være stor nok, da 1 7900GS max. bruger 117W, og min CPU max. 68W.


    380W -
    117
    117
    68
    _______


    78W tilbage - Er det så ikke i orden eller hvad?


  • Så skal du nok lige ligge hvad bundkort bruger og de forskellige blæsere. Plus hvis du nu engang skal oc. Jeg vil vædde min gamle hat på at det ikke kommer til at fungere uden at være ustabilt

  • Tænker på, om det kan betale sig at køre et ældre kort i SLI, eller om jeg skulle udskifte til et i 8xxx serien? Skal lige siges at jeg havde tænkt mig at OC'e det andet 7900GS hvis det blev sådan et. Så det svarer faktisk til noget ala. 7900GT - GTX.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Braindead
    Tænker på, om det kan betale sig at køre et ældre kort i SLI, eller om jeg skulle udskifte til et i 8xxx serien? Skal lige siges at jeg havde tænkt mig at OC'e det andet 7900GS hvis det blev sådan et. Så det svarer faktisk til noget ala. 7900GT - GTX.


    Det er jo en smagssag. Faktisk synes jeg sli gennerelt er noget blær. Tror ikke man får den stor yddelse ud af det hvertfald ikke det dobbelte som nogen tror. Jeg gjode det fordi jeg hacde et 7800Gt liggende og pludselig kunne få et til billigt og så havde jeg selvfølgelig boardet til det. Det system der står nederst er et sekundær da jeg har solgt mit primærer. Næste gang skal jeg have crossfire på x38 chipset i stedet skal bare lige til østen og hente en ny QX cpu som er det enste jeg mangler. men det ser nu meget godt du selv med sådan et par gamle 7800GT :D

  • Har kigget lidt hos shg.dk under strømforsyninger --> Støjsvag --> Titan Power 2 500W. Varenr; 820248
    ( Det er besværligt at linke til deres side)


    Ovenstående strømforsyning er på 500W med en 140mm blæser, 17-19DB og 15-17Ampere i 12V - Hvordan lyder det? Det skal lige siges at SHG står som producenten, ved ikke om det er godt eller skidt.


    Fra SHG.dk;


    ATX Type - ATX 2.2


    - ATX 2.2 giver to strømbaner, en strømbane til bundkort og CPU (Som deler en 12V strømbane), mens harddiske, optiske drev o.l. benytter egen strømbane
    - ATX 2.2 giver derfor en fordel, da den derved giver tilstrækkeligt strøm til både bundkort, CPU, harddisk o.l., i stedet for, at alle sammen benytter én og samme strømbane (Hvilket kan medføre, at der ikke er strøm nok til alle enheder i pcen)


    Ampere Styrke


    + 3.3 Volt 32 A (Ampere)

    + 5 Volt 38 A (Ampere)

    + 12 Volt 15 A (Ampere)

    + 12 Volt (12V3 - Ved ATX 2.2) 18 A (Ampere)


    Jeg fandt også en anden, Ace - Raw Deal 620W og 120mm blæser


    +12VA - 20A
    +12VB - 20A
    +5V - 28A
    +3.3V - 24A
    +5VSB - 2.5A


    Og så er den billig, 320kr :D